Gå till innehåll

Filmgåtor


Jodea

Recommended Posts

[citat=lilla_farbrorn]Ok, en gåta från mig då. Ganska svår tycker jag.

I denna fillm är dottern arg på sin pappa mitt uppe i en jakt på en stor summa pengar. Hans envishet leder till att en polisman får tvätta vindrutan.[/citat]

 

Verkar inte vara någon som kan denna... du kan väl skriva om gåtan eller komma med någon ledtråd så kanske det blir fart på leken igen :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Ed]Ny fråga:

Manuset är skrivet av White, huvudrollen spelas av Black och gitarren är röd. Vad heter filmen?[/citat]

School of Rock

 

Ny gåta:

modern version av Rödluvan där en viktig karaktär spelas av en man som ville veta hur det var att dö i en annan film tillsammans med en viss kvinnlig Roberts...?

Länk till kommentar
Share on other sites

Oj glömde av detta.

Söker regissören till en independentfilm under den blomstrande eran på 60-70 talet. Han samt en skådespelare i denna filmen har givit namn till sonen vars far är en stor skådepspelare idag som nyligen haft en stor sorg.

 

Det kanske blev lite lätt, men det bjuder jag på eftersom jag var lite dryg i mitt svar tidigare.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

[citat=qwertyunion]Jag gissar också på Mr & Mrs Smith, här kommer en till...

 

Regissören till Tigerland har även gjort en senare film med samma skådespelare. "skurken" i denna film är även med i en tv-serie.

 

Vem är personen och vilken serie är personen med i?[/citat]

 

haha :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...