Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjo!

jo jag och några kompisar håller på för fullt med att skapa lerfigurer och höghus

och allt annat som finns i en storstad. Vi har börjat bygga upp staden. Men när vi börjar filma vill vi inte att det ska synas något annat än staden så därför måste man ha något runt omkring, men vi vet inte vad det kan vara!

Men detta är första gången för oss att prova på att animera själva och vi har ingen erfarenhet av detta tidigare men vi har lagt ned en jäkla massa timmar och dagar på allt. Och då ska vi göra det bästa som vi kan göra när vi filmar.

Frågor:

1, När vi har filmat allt och ska redigera, i vilket program är bäst att redigera i?

Jag har själv använt Sony Vegas tidigare, och tycker det är bra. Men det är inga direkt effekter med i programmet.

2, vi har tagit med en buss som ska stanna vid en hållplats och sedan köra iväg samtidigt på andra sidan gatan står det två stycken och pratar med varandra, hur gör vi det för att se så animerat ut som möjligt? TIPS TACK!

Program frågor:

3, Vi förstår inte hur man ska använda Photoshop till filmer, Pshop är ju ett bildredigeringsprogram, och inte för rörliga bilder. förklara...

-vad använder man adobe after effects till?

4, Har du något tips om animation som är värt att prova så tipsa om det också här!

Tack som tusan om ni orkar att svara på någon fråga!!!

Postad

[citat=swempa]Tjo!

1, När vi har filmat allt och ska redigera, i vilket program är bäst att redigera i?

Jag har själv använt Sony Vegas tidigare, och tycker det är bra. Men det är inga direkt effekter med i programmet.

[/citat]

Vegas duger bra för stop animation. importera dina bilder som en sekvens bara. Inga effekter? de har ju en hel flik med olika effekter vad är du ute efter?

[citat=swempa]Tjo!

2, vi har tagit med en buss som ska stanna vid en hållplats och sedan köra iväg samtidigt på andra sidan gatan står det två stycken och pratar med varandra, hur gör vi det för att se så animerat ut som möjligt? TIPS TACK!

[/citat]

Byt kameravinklar ofta, animera inte kroppdelar bara för att det ska röra på sig, utan ha ett syfte med rörelsen, överdriv alla rörelser.

[citat=swempa]

Program frågor:

3, Vi förstår inte hur man ska använda Photoshop till filmer, Pshop är ju ett bildredigeringsprogram, och inte för rörliga bilder. förklara...

-vad använder man adobe after effects till?

[/citat]

Photoshop kan du använda öm du måste redigera dina bilder frame by frame, som tex sudda ut ställningar (om gubben hoppar/flyger) och sånt du inte vill ha i slutresultatet.

I After effects kan du göra massor, Kolla adobes hemsida.

Lycka till!

Postad

Kan du få lergubbarna att röra på sig av sig själva kan du ju filma dom!

Annars får du ta en bild, flytta lite,ta en bild, flytta lite ett par tusen gånger så har du nån minut film.

Postad
Photoshop kan du använda öm du måste redigera dina bilder frame by frame, som tex sudda ut ställningar (om gubben hoppar/flyger) och sånt du inte vill ha i slutresultatet

En fråga här, lite snabbt bara. Om man suddar ut, då borde man rita dit grönt/blått, för att sedan lägga till green/blue screen effect? Då måste man ha filmad bara bakgrunden också va? För att det ska synas bra under det utsuddade. Hoppas du förstår vad jag menar! :)

Postad

[citat=Disco Volante]En fråga här, lite snabbt bara. Om man suddar ut, då borde man rita dit grönt/blått, för att sedan lägga till green/blue screen effect? Då måste man ha filmad bara bakgrunden också va? För att det ska synas bra under det utsuddade. Hoppas du förstår vad jag menar! :)[/citat]

man kan, men man behöver inte. det finns ett plug-in som heter Image Doctor som varje photoshoppare borde äga. gå hit och klicka på Smart Fill för att se lite roliga exempel.

Postad

[citat=Disco Volante]En fråga här, lite snabbt bara. Om man suddar ut, då borde man rita dit grönt/blått, för att sedan lägga till green/blue screen effect? Då måste man ha filmad bara bakgrunden också va? För att det ska synas bra under det utsuddade. Hoppas du förstår vad jag menar! :)[/citat]

Ja. det enklaste är om du har en bild av bakgunden på lagret under, då räcker det med att sudda. annars får man använda healing brush eller clone stamp

Postad

[citat=leranimatör][citat=Anhool][citat=leranimatör]Håll er till ämnet[/citat]

Hahahahahahahahaha. Det där var roligt sagt.[/citat]

Ska jag ta det glatt eller var det sarkastisk ironi?[/citat]

Hahahaha :D

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...