leranimatör Postad 5 januari 2006 Postad 5 januari 2006 Hej jag håller påmed ett film manus och det hanlar om två pojkar som har en egen dekdektiv byrå. Tycker ni att Ture är ett bra namn på en uppfinningsrik person som gör det andra drömmer om. 0 Citera
Anhool Postad 5 januari 2006 Postad 5 januari 2006 Detektivbyrå+Ture=Ture Sventon? Känns som att det är taget va? 0 Citera
leranimatör Postad 5 januari 2006 Författare Postad 5 januari 2006 Jo nu när du säger det, så 0 Citera
leranimatör Postad 5 januari 2006 Författare Postad 5 januari 2006 David kanske eller Jesper, Philip 0 Citera
Pandan Postad 6 januari 2006 Postad 6 januari 2006 Nee, Phillip e också taget! Phillip Marlowe! Nee, man oroa dig inte för mycket om namn på karaktärer, när du utvecklat historien tillräckligt kommer namnet att komma automatiskt. 0 Citera
Java ex Machina Postad 6 januari 2006 Postad 6 januari 2006 varför inte köra på Ture i alla fall och gör en allusion av det? eller vänd på det och ta ett namn som låter som någon som låter som raka motsatsen till hur personen är, för att skapa en känsla av kontrasten? 0 Citera
leranimatör Postad 7 januari 2006 Författare Postad 7 januari 2006 Kanske parodi Ture Jenton 0 Citera
damtralla Postad 4 februari 2006 Postad 4 februari 2006 Ture eller Jens låter skitbra! Min katt hette Ture och han hade en detektivbyrå. p.s Karaktärsnamn är skitsvårt! Särskillt svenska. 0 Citera
Film smurfen Postad 5 februari 2006 Postad 5 februari 2006 Det finns ju inget som bevisar att Ture, Fhilip och andra namn är tagna. Det är som i en del filmer heter folk James. Det är ju inte taget. Något som är taget då kopierar man karaktären med historien. T ex: James Bomb Bye another day låter ju taget. Men om det inte är lika dan historia som Day another day så behöver det inte vara taget. 0 Citera
Film smurfen Postad 5 februari 2006 Postad 5 februari 2006 [citat=Film smurfen]Det finns ju inget som bevisar att Ture, Fhilip och andra namn är tagna. Det är som i en del filmer heter folk James. Det är ju inte taget. Något som är taget då kopierar man karaktären med historien. T ex: James Bomb Bye another day låter ju taget. Men om det inte är lika dan historia som Day another day så behöver det inte vara taget.[/citat] Eller nu skrev jag lite konstigt. 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 5 februari 2006 Postad 5 februari 2006 [citat=Film smurfen][citat=Film smurfen]Det finns ju inget som bevisar att Ture, Fhilip och andra namn är tagna. Det är som i en del filmer heter folk James. Det är ju inte taget. Något som är taget då kopierar man karaktären med historien. T ex: James Bomb Bye another day låter ju taget. Men om det inte är lika dan historia som Day another day så behöver det inte vara taget.[/citat] Eller nu skrev jag lite konstigt.[/citat] varför håller du på citerar dig själv hela tiden? 0 Citera
damtralla Postad 6 februari 2006 Postad 6 februari 2006 Ja, massa folk gör två inlägg i rad för att rätta sig, varför inte bara redigera inlägget som Jag gör? (notera versalen på ja som indikerar en fejkad egoism) Jo, det finns många som heter Fredrik (som Jag) eller Joakim eller vad somhelst. Så det gör då inget om du tar ett namn som redan finns i en annan film. Det kan tvärt om bli riktigt spännande om man kan associera till en annan detektiv. Sherlock holmgren kanske? :) 0 Citera
wardevill Postad 7 februari 2006 Postad 7 februari 2006 Ture har jag alltid tyckt passat bra till detektiv. Jag använde de namnet i en uppsats i skolan =) Men det jag gillar namnet Svante =) // Behold! The Master! ;) 0 Citera
The-o Postad 7 februari 2006 Postad 7 februari 2006 Vi spela in en film om ett par killar som också hade en egen dektektiv byrå, dom fick heta "David" och "Thomas". Men Ture är ju bra xD Eller varför inte Lassemajas Dektektiv byrå? Haha :P Nästa års julkalders namn :) Tom och bill är väl nått? ^^ http://www.ssb.stockholm.se/upload/barn/Ture2.jpg 0 Citera
jonkanon Postad 7 februari 2006 Postad 7 februari 2006 Ture är ett bra namn. Men ett sätt att komma undan känslan av att det känns taget, är att inte försöka dölja att man tagit det. Utan kanske till och med medvetet påpeka för tittaren att.. ja du förstår. Självdistans ironi humor bla bla bla /j 0 Citera
Pandan Postad 13 februari 2006 Postad 13 februari 2006 Beror sen mycket på vad för typ av karaktär det är, är det en die hard snubbe passar inte ture nånstans, men är det den långsamma tänkande typen är det bättre. Jag gillar inte Ture, låter så trist och gammaldags, men är det den typ av karaktär du söker så passar det bättre 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.