Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nee, Phillip e också taget! Phillip Marlowe! Nee, man oroa dig inte för mycket om namn på karaktärer, när du utvecklat historien tillräckligt kommer namnet att komma automatiskt.

• 4 veckor senare...
Postad

Det finns ju inget som bevisar att Ture, Fhilip och andra namn är tagna.

Det är som i en del filmer heter folk James. Det är ju inte taget.

Något som är taget då kopierar man karaktären med historien.

T ex: James Bomb Bye another day låter ju taget. Men om det inte är lika dan historia som Day another day så behöver det inte vara taget.

Postad

[citat=Film smurfen]Det finns ju inget som bevisar att Ture, Fhilip och andra namn är tagna.

T ex: James Bomb Bye another day låter ju taget. Men om det inte är lika dan historia som Day another day så behöver det inte vara taget.[/citat]

Eller nu skrev jag lite konstigt.

Postad

[citat=Film smurfen][citat=Film smurfen]Det finns ju inget som bevisar att Ture, Fhilip och andra namn är tagna.

T ex: James Bomb Bye another day låter ju taget. Men om det inte är lika dan historia som Day another day så behöver det inte vara taget.[/citat]

Eller nu skrev jag lite konstigt.[/citat]

varför håller du på citerar dig själv hela tiden?

Postad

Ja, massa folk gör två inlägg i rad för att rätta sig, varför inte bara redigera inlägget som Jag gör? (notera versalen på ja som indikerar en fejkad egoism)

Jo, det finns många som heter Fredrik (som Jag) eller Joakim eller vad somhelst.

Så det gör då inget om du tar ett namn som redan finns i en annan film. Det kan tvärt om bli riktigt spännande om man kan associera till en annan detektiv.

Sherlock holmgren kanske? :)

Postad

Vi spela in en film om ett par killar som också hade en egen dektektiv byrå, dom fick heta "David" och "Thomas". Men Ture är ju bra xD Eller varför inte Lassemajas Dektektiv byrå? Haha :P Nästa års julkalders namn :)

Tom och bill är väl nått? ^^

http://www.ssb.stockholm.se/upload/barn/Ture2.jpg

Postad

Ture är ett bra namn.

Men ett sätt att komma undan känslan av att det känns taget, är att inte försöka dölja att man tagit det. Utan kanske till och med medvetet påpeka för tittaren att.. ja du förstår. Självdistans ironi humor bla bla bla

/j

Postad

Beror sen mycket på vad för typ av karaktär det är, är det en die hard snubbe passar inte ture nånstans, men är det den långsamma tänkande typen är det bättre. Jag gillar inte Ture, låter så trist och gammaldags, men är det den typ av karaktär du söker så passar det bättre

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...