Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag undrar om det finns några här på detta forum som känner till/har haft att göra med Paradiso film?

Jag försöker utreda vart de tog vägen.

Vi som har skickat in filmer där kanske skulle vilja ha tillbaks dem?

Är det för mycket begärt??

Hursom; Är det verkligen ingen på detta forum som vet något om Paradiso?

Jag är ny här så jag kanske är helt fel ute, men vänligen låt mig då få veta det!

VH

RN

Postad

Vad är/var dom för några då?

Man ska ALDRIG skicka in original-kasetter/skivor. man kan inte ens räkna med att få tillbax dom om man skickar med betalt porto & kuvärt, pga att det brukar vara så grymt mycket som kommer samtidigt.

Har själv jobbat med sånt (a&r) på ett skivbolag, & jag kan säga att när vi gick igenom "lådan" så var det svårt att hålla reda på sånt eftersom det var så grymt mycket & så lite tid att kolla igenom allt.

Med det inte sagt att någon av oss sket i det, men den som kollar igenom är bara människa, & fel kan uppstå. Tyvärr.

Postad

[citat=Christian van Caine]Vad är/var dom för några då?

Man ska ALDRIG skicka in original-kasetter/skivor. man kan inte ens räkna med att få tillbax dom om man skickar med betalt porto & kuvärt, pga att det brukar vara så grymt mycket som kommer samtidigt.

Har själv jobbat med sånt (a&r) på ett skivbolag, & jag kan säga att när vi gick igenom "lådan" så var det svårt att hålla reda på sånt eftersom det var så grymt mycket & så lite tid att kolla igenom allt.

Med det inte sagt att någon av oss sket i det, men den som kollar igenom är bara människa, & fel kan uppstå. Tyvärr.[/citat]

En sida där folk skickade upp en massa kortfilmer typ. Typ som sprocket.

Postad

Är det denna? Obs, det kan vara fel.

"Paradiso, Box 133, 871 23 Härnösand. Om du/ni undrar något ? e-post: info@paradiso.se eller telefon 0611-55 55 95"

Televerket kanske kan berätta om telenumret och lokala skattemyndigheten har ett person och adressregister. Om KTHNOC fortfarande administrerar addresser kanske de kan berätta mer om webaddressen eller kanske vet vem som vet.

Postad

Tack för tips! Sprocket verkar vara samma idé som Paradiso.

Telefonnummret har upphört och ingen hänvisning finns.

Jag upplevde det som om Paradiso hade stora ambitioner och i förlängningen ville sälja svensk kortfilm till olika kabeltv leverantörer mm.

Men det liksom bara försvann från nätet.

Det är så otrevligt när saker bara försvinner...

Finns det fler av typen Sprocket som någon känner till?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...