qwertyunion Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 ojojoj... såg precis trailern till Tarantinos nya film Hostel. Jag fick intrycket att den är mer brutal än kill bill:D jag undrar hur hans tankar går egentligen....våld...tortyr...plågeri. Se själva! http://www.apple.com/trailers/lions_gate/hostel/large.html 0 Quote
Clown Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 Fast nu är det ju inte Tarantino utan Eli Roth som regisserar om jag inte har fattat helt fel :/ 0 Quote
mjg Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 Just precis! Det är ju inte alls en Tarantino-film! :-D :-D han kanske har delproducerat och bjussat med sitt namn...som vanligt :-) Snart är var annan rulle en tarantino-film :-D 0 Quote
Speero Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 Han har väl vart 2:nd Director.. han brukar hoppa in så ibland. Hade en idé om detta för ett tag sedan.. har alltid velat göra en sådan här brutal film. Man knipsar av fingrar, pillar med ögonen m.m. allt det värsta som man själv tycker är läbbigt. Låter sjukt, men för mig är det spännande... tur att jag inte började jobba ihop nått av det... hade blivit så ledsen ;) men jag ser väldigt mycket fram emot denna film... sweet* 0 Quote
Adam88 Posted November 19, 2005 Posted November 19, 2005 det är ingen som tänkt på att det är Tarantino som har producerat den?? Tarantino = producent. 0 Quote
Clown Posted November 19, 2005 Posted November 19, 2005 "Watch the trailer premiere for 'Hostel,' an intense tale of terror from executive producer Quentin Tarantino." Taget från yahoo movies... Alltså Tarantino är bara executive producer, är inte det en sådan som typ bara har med sitt namn i filmen för att den ska gå bättre? 0 Quote
Speero Posted November 19, 2005 Posted November 19, 2005 Nej clown. Det är en sådan som drar in lite extra cash till sig själv för att låna ut sitt namn ;) 0 Quote
Dawey Posted November 19, 2005 Posted November 19, 2005 http://www.imdb.com/title/tt0450278/fullcredits Jepp, han bara "presenterar" filmen med sitt namn så att den ska sälja bättre. Undrar vad det kostade att få honom att ge sitt namn. Men han måste ha tyckt att det var ett intressant projekt. Annars hade han nog inte "sålt" sig. 0 Quote
jmalmsten Posted November 19, 2005 Posted November 19, 2005 ja, Tarrantino är en skum typ... !:3 0 Quote
vilcans Posted November 20, 2005 Posted November 20, 2005 Och det verkar ju fungera, för folk säger att det är en ny Tarantino-rulle, och fattar inte att Tarantino antagligen har väldigt lite med filmen att göra. 0 Quote
qwertyunion Posted November 22, 2005 Author Posted November 22, 2005 Ja skum är han, för att inte nämna hans utseende...:P 0 Quote
Adam88 Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 Han ser ju inte ut som man föreställt sig honom kanske... Fick reda på häromdagen att han själv spelar med i sin film Pulp Fiction, och blev lite smått chockad närjag fick förklarat förmig vem han spelade. :) 0 Quote
jmalmsten Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 han har ju en riktigt stor roll i from dusk till dawn... och han gästregisserade och hade en roll i en episodfilm som handlade om en hotellportier. det är just hans utseende och uppförande som gör honom skum i mina ögon... och hans skapelser har varierat i kvalitet... men han tycker ju uppenbart att det är roligt att göra film. undrar vad han sysslar med just nu... off I go to IMDB,,, hmm... i hans filmografi står han som regissör till Grindhouse och Inglorius Bastards... hoho... han står även som producent till Jet Lee rullen Iron Monkey... det visste jag inte... 0 Quote
Christian van Caine Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 Hm, vet inte redigt vad hans roll i Hostel är, men en executiv producent kan vara allt ifrån initiativtagare & skapare till någon utsänd av filmbolagen för att kontrollera deras intressen till en vanlig fåntratt som tycker om att synas osv. Om det står "Tarantino Presents" så får jag hoppas på det förstnämnda. Känns löjligt luddigt, det den där benämningen... 0 Quote
Speero Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 nästa film jag gör, så ska jag ringa tarantino och fråga om jag får låna hans namn... det hade vart nått ;) 0 Quote
DanceK Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 En kul observation hos Tarantino: Han verkar få en idé i en film, sedan utvecklar han den i en annan. Ex: S&M-scenen i Pulp Fiction, verkar ha växt och blivit en egen film i Hostel. Uma Thurman begravs levande i Kill Bill 2. Konceptet blev huvudtema i dubbelavsnittet av CSI som Tarantino regisserade. 0 Quote
TDA Posted November 24, 2005 Posted November 24, 2005 [citat=jmalmsten]han har ju en riktigt stor roll i from dusk till dawn... och han gästregisserade och hade en roll i en episodfilm som handlade om en hotellportier. det är just hans utseende och uppförande som gör honom skum i mina ögon... och hans skapelser har varierat i kvalitet... men han tycker ju uppenbart att det är roligt att göra film. undrar vad han sysslar med just nu... off I go to IMDB,,, hmm... i hans filmografi står han som regissör till Grindhouse och Inglorius Bastards... hoho... han står även som producent till Jet Lee rullen Iron Monkey... det visste jag inte...[/citat] Vet inte om gästregisserade är rätt begrepp när man regisserar en del i en episodfilm (som QT dessutom var initiativtagare till). Filmen heter hur som helst "Four rooms", värd att se för Tarantinos och Rodriguez episoder. Där jag personligen anser den senares episod vara bäst. Tycker faktiskt inte QT är ojämn, iaf inte i det han skriver och regisserar själv. Ser mycket framemot Inglorius Bastards, samt den upprörda diskussionen som än en gång lär blossa upp om att han stjäl allt. (Inglorius Bastards är en "remake") Kill Bill 1 & 2 är för mig något av de bästa som gjorts, en lättsam och kärleksfull lek och hyllning till filmens mångsidighet. (Sug på den meningen, pretentiös eller vad? :)) 0 Quote
Recommended Posts