Gilgond Postad 7 november 2005 Postad 7 november 2005 Vilket program tycker ni är bäst och varför? Jag har provat Vegas och Premiere Pro, och är nöjd med båda. 0 Citera
Stålis Postad 7 november 2005 Postad 7 november 2005 Provat Pinnacle studio 8 & 9 men lessnade på alla crasher. Kör nu med Vegas 6 och är nöjd och ivrig att lära mig alla finesser/inställningar. Jag har inte provat några andra program utan läst mig till att det var Vegas 6 som skulle passa mig bäst + alla lovord jag hittade på nätet. Vilken version av vegas har du provat? 0 Citera
Gilgond Postad 7 november 2005 Författare Postad 7 november 2005 Jag har provat, och använde fortfarande Vegas 6 0 Citera
Fox Postad 7 november 2005 Postad 7 november 2005 Använder AVID, kommer troligen förbli så. Använt några andra program, men finner AVID mycket överlägset. 0 Citera
Haggan Postad 7 november 2005 Postad 7 november 2005 Har bara testat premiere pro, förutom en del mindre avancerade program jag använde när jag var lite mindre/liten. premiere pro 1.5 tycker jag fungerar bra och har dom funktionerna som behövs, gillar gränssnittet och känns nästan skojsigt logiskt när man väl upptäcker alla finesser. 0 Citera
T-kock Postad 8 november 2005 Postad 8 november 2005 [citat=Fox]Använder AVID, kommer troligen förbli så. Använt några andra program, men finner AVID mycket överlägset.[/citat] Du hatade ju Avid förut :P - Jag använder AVID och lär även jag fortsätta med det. Tycker det är mysigt :) Enligt mig är dock vegas det bästa programmet att använda i början. Varken för avancerat eller mesigt som exempelvis movie maker. 0 Citera
art Postad 8 november 2005 Postad 8 november 2005 Jag använder Final Cut Pro 5, vilket jag tycker är ett mycket kompetent program. Fina funktioner till ett bra pris. Jag har hört att Avid ska vara svårt att lära sig, stämmer det? 0 Citera
p-a Postad 9 november 2005 Postad 9 november 2005 [citat=art]Jag har hört att Avid ska vara svårt att lära sig, stämmer det?[/citat] Det tar lite längre tid att komma in i men sen går det snabbare att jobba med, det har nog mycket att göra med att man använder mer kortkomandon i avid. /p-a 0 Citera
Fox Postad 10 november 2005 Postad 10 november 2005 [citat=p-a][citat=art]Jag har hört att Avid ska vara svårt att lära sig, stämmer det?[/citat] Det tar lite längre tid att komma in i men sen går det snabbare att jobba med, det har nog mycket att göra med att man använder mer kortkomandon i avid. /p-a[/citat] Kan stämma, tycker dock inte Avid var särskillt krångligt att lära sig. Det som är knepigt i Avid är att man måste ha koll på allting, annars kan man sabba projektet riktigt rejält, .tex om du missar att avmarkera videospårets flik när du lägger in ett ljud, så flyttas videon osv, vilket man sedan inte märker fören långt efteråt m.m.. Programet är dock otroligt lättanvänt så fort man fått kläm på basic-funktionerna, och att använda ett Avid keyboard är underlättande ;) T-Kock: Jag ogillar bara Avid när den inte gör som jag tycker att den ska =P Beror dock alltid på att man missat nån liten grej nånstans, eller att man råkat daska ned handen på tangentbordet och tryckt ned åttio hotkeys.. 0 Citera
jmalmsten Postad 10 november 2005 Postad 10 november 2005 dum fråga kanske: finns det Premiere keyboards? 0 Citera
Rogge Postad 11 november 2005 Postad 11 november 2005 [citat=jmalmsten]dum fråga kanske: finns det Premiere keyboards?[/citat] Ja, gå in på Logickeyboard så finns dom där. Vill du köpa från sverige och till ett ev bättre pris, kontakta Lindqvist Radio TV och se vad dom tar och om dom ev kan skicka det till dig. Jag vet att dom har flera i lager hemma. Efter visst tjatande fick jag Logickeyboard att tillslut tillverka deras keyboard till Premiere Pro med svensk teckenuppsättning. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.