Zapto Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Jag skulle vilja ha tips på bra Danska filmer. Filmer som jag redan sett: Den Gode Strömer Nattvakten Gamla Män i Nya Bilar Pusher Pusher 2 I Kina käkar man hundar Midsommer Inkasso har säkert sett fler, men kommer inte på några. Kom gärna med tips, vill ha tips på bra danska action rullar! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonkanon Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Blinkande lyktor 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cruzito Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 "De Gröna Slaktarna" Och så har vi "Bleeder". Iofs gillade inte jag den så mycket när jag såg den, fast det va ju ett tag sen. Skulle kanske ge den en chans till. Men hursomhelst så kanske du gillar den. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam88 Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Tur att någon nämde Blinkande lyktor ;) Jag kan bidra med: Se åt väsnter där går en Svensk. Med Björn Kjellman i en av rollerna. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sofieee Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Har ett till; Polle fiction. Den är skit bra! Kolla in den :) Och så var det någon.. jag vet inte vad den heter. Som handlar om rundkyrkorna. Svenska dansbandet Vikingarna är med i den filmen. Hur bra som helst! Bägge är komedier. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Efter att nyligen ha sett Darth Marenghi's Darkplace så känner jag ju att jag måste tipsa om Riget I-II av den danske Lynchen Lars von Trier. Serien som får mig att utbrista DANSKJÄVLAR! Varje gång jag ser en dansk film som lyckats bättre med genre-film än våra svenska patetiska alster... Men von Trier är inte direkt för alla smaker... Sedan vetetusan... Finns ju även Webbmaster, aka Skyggen aka Skuggan. Men den klarade jag inte av att pressa mig igenom... intressant försök, men tråkigt utförande. Och jag som hoppades på en riktigt bra Cyberpunk efter att ha kollat omslaget i alla dessa år sedan releasen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Octavianus Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 jag skulle säga allt av von trier, vare sig det är på danska eller inte. Han är min absoluta favorit, och jag blir hänförd av allt jag ser av honom. Han är min gud kan man säga. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mega99 Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Jag ser Danskregisserade filmer som Danska Filmer. Von Triers "Dancer In The Dark" är en av mina favoriter. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffe Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Riket och Riket II Efter Brölloppet Älskar dig förevigt Bröder Festen Lars von Trier och Susanne Bier helt enkelt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Vafalls!? Behagas det glömmas två av dom bästa?? ;-) Terkel i Knibe/Torkel i Knipa, & Pusher 3 :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Octavianus Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 är de där pucher så himla bra, har sett 1an, men har alla tre i en DVD box hemma, kanske ska se de andra två, fast jag inte tyckte 1an va så märkvärdig, inte dålig, men ingen krocketklubba i skenbenet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
auric Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 finns tre bra komedier som handlar om samma pesoner tror dom heter anja & viktor 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuco Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 För oss filmintresserade är "Sprængfarlig bombe" ganska kul: http://www.imdb.com/title/tt0484368/ Søren Fauli´s "De Skrigende halse" är en klassiker: http://www.imdb.com/title/tt0105424/ "Original" kommer ju såklart bli fantastisk! ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrik_a Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Hett tips: Fighter Såg även att Torkel i Knipa redan hade nämts.. tur det ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 "Original" kommer ju såklart bli fantastisk! ;) Jag vill veta när den kommer och vad den handlar om. Hoppas på en braksuccé där :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuco Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Jag vill veta när den kommer och vad den handlar om. Hoppas på en braksuccé där :) Tack :) Förhoppningsvis har den svensk bio premiär feb/mars 2009. Vi håller på och klipper den nu. Här finns lite info: http://www.imdb.com/title/tt1261052/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prox Posted June 11, 2009 Share Posted June 11, 2009 Tjena! Jag letar efter en film som jag såg på canal plus för ca 3 år sedan som jag har för mig hette "Snabbaryck". Jag har för mig att det var en dansk film. Jag hittar den inte något stanns. Snälla hjälp mig att hitta den. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mega99 Posted June 11, 2009 Share Posted June 11, 2009 Vad som helst av LvT? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts