Jump to content

Min första film

Svullo

Recommended Posts

[citat=Anhool]Ja... Det finns ju inte så mycket att bedöma. 100mb för en 2 minuters guide till din trädgård. Jag gillade den.[/citat]

hehe jo jag vet.. är inte så mycket handling =) sen så är jag inte speciellt hajj på hur man ska komprimera på ett vettigt sätt, får ta och kolla upp det.

[citat=Joe Hill]Jag tyckte den det blev riktigt bra bilder, trots din skakiga hand:)

Vad är det för en kamera?[/citat]Tackar! Kameran är en Panasonic nv-gs400.

jo insåg att det inte är så lätt att filma för hand när man kör med max zoom :)

krockis: tackar.. jo morsan gick in i för rollen som gräsklippare :D

Jag köpte kameran begagnad på blocket. gav 9000:- för den och då var den använd (enligt honom) ca 1 timme. Jag måste säga att jag hittills är riktigt nöjd med kameran, det enda som kunde vara bättre är mörker-egenskaperna men man kan ju inte få allt här i världen :(

Jag blev grymt impad utav färgupptagning. Du gjorde inget efterarbete med att förstärka färger eller så? Använde du kamerans Autofocus eller körde du manuellt? Om inte, så är den ju definitivt prisvärd!

Nä, det känns ju faktiskt som om jag borde leta upp plånboken och springa ner till närmsta elektronikförsäljare och köpa en sådan.........om jag kan hitta den ;)

[citat=Tor nilsson]Visade en quicktimefilsymbol fast med ett sönderrivet hörn i nedre kanten när ja skulle se den. Det händer mig då och då. någon som vet vad det betyder?[/citat]

Det hände mig hela tiden innan, men det är bara att ladda ner senaste versionen av quicktime - om du inte VILL "spara mål som" varje gång vill säga