Svullo Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Tjena! Här kommer min allra första film =) Var ute och filmade lite första dagen jag fick kameran. Jag har inget stativ så det blev ganska skakigt, men det var fina färger ute=) http://www.starmate.se/filmer/hostdagweb.mpg (96mb) ps. tyvärr kan det bli lite problem med copyright på låten =( 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Ja... Det finns ju inte så mycket att bedöma. 100mb för en 2 minuters guide till din trädgård. Jag gillade den. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svullo Posted October 16, 2005 Author Share Posted October 16, 2005 [citat=Anhool]Ja... Det finns ju inte så mycket att bedöma. 100mb för en 2 minuters guide till din trädgård. Jag gillade den.[/citat] hehe jo jag vet.. är inte så mycket handling =) sen så är jag inte speciellt hajj på hur man ska komprimera på ett vettigt sätt, får ta och kolla upp det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Nu var det ju ganska viktigt att den inte var så hårt kompimerad eftersom du ville visa hur bra din kamera kunde prestera och jag har inga problem med stora filer då jag har en väldigt snabb lina. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor nilsson Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Visade en quicktimefilsymbol fast med ett sönderrivet hörn i nedre kanten när ja skulle se den. Det händer mig då och då. någon som vet vad det betyder? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Testa spara mål som så borde det fungera. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joe Hill Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Jag tyckte det blev riktigt bra bilder, trots din skakiga hand:) Vad är det för en kamera? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svullo Posted October 16, 2005 Author Share Posted October 16, 2005 [citat=Joe Hill]Jag tyckte den det blev riktigt bra bilder, trots din skakiga hand:) Vad är det för en kamera?[/citat]Tackar! Kameran är en Panasonic nv-gs400. jo insåg att det inte är så lätt att filma för hand när man kör med max zoom :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krockis Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 såg väl fint ut..:-) snyggt klippt förresten, gillar övergångarna. Man måste gilla hösten. Extra cred till gräsklipparpersonen, trovärdig tolkning av sin roll. Nej men kameran verkar bra, överväger ett köp kanske, köpt i sverige? pris, 13000? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svullo Posted October 16, 2005 Author Share Posted October 16, 2005 krockis: tackar.. jo morsan gick in i för rollen som gräsklippare :D Jag köpte kameran begagnad på blocket. gav 9000:- för den och då var den använd (enligt honom) ca 1 timme. Jag måste säga att jag hittills är riktigt nöjd med kameran, det enda som kunde vara bättre är mörker-egenskaperna men man kan ju inte få allt här i världen :( 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yadis Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Superfint foto, underbara färger. Lovande. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leviant Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Jag blev grymt impad utav färgupptagning. Du gjorde inget efterarbete med att förstärka färger eller så? Använde du kamerans Autofocus eller körde du manuellt? Om inte, så är den ju definitivt prisvärd! Nä, det känns ju faktiskt som om jag borde leta upp plånboken och springa ner till närmsta elektronikförsäljare och köpa en sådan.........om jag kan hitta den ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor nilsson Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 [citat=Anhool]Testa spara mål som så borde det fungera.[/citat] tack anhool, de funkade, nu kan ja së filmer på nätet som inte funkat innan :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knodel Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Den var jätte bra, snyggare än min video! eeeiiiiiih! fruff! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 NV-GS400. Inte fel inte... Har længe velat ha en sådan liten rackare! Men har trøttnat på hela DV formatet och dess Kvalité så de får nog bli HD! Men de va fina bilder! Helt sæker på att man kan få ut bættre bilder av den kameran! Men inte så tokigt endå! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xärcksäss Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 [citat=Tor nilsson]Visade en quicktimefilsymbol fast med ett sönderrivet hörn i nedre kanten när ja skulle se den. Det händer mig då och då. någon som vet vad det betyder?[/citat] Det hände mig hela tiden innan, men det är bara att ladda ner senaste versionen av quicktime - om du inte VILL "spara mål som" varje gång vill säga 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts