filmnisse Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 har nu gjort min första specialeffekt i datorn i form av en explosion. vill gärna att ni ger kritik på vad som är bra (om något av den är det) och dåligt. kom ihåg: detta är min första specialeffekt, så var hyggliga och se ner på mig snällt... http://www.filegone.com/oj26 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinto Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 jo det var bra för att vara första gången tycker, vilket program använde du? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas T Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 ser mera ut som om projektilen detonerar innan den slår i och som en molotovcocktail(bensinbomb).Vems är huset du vill spränga?;-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emperor Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 Annars helt bra, men ser man noga på elden så är den inte sådär detaljerad för en sån litet låga, (liten och liten men jämfört med WTC och nåt sånt), skulle passa bättre till nåt höghus där längden mellan kameran och objektet skulle vara längre och spräng "offret" större. annars bra gjord, väldigt bra... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 Explosionen var väl helt ok för en nybörjargrej, men 70meg för 4 sekunder är lite väl mycket. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlssons klister Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 Jo men den var väll rätt snygg men det såg lite orealistiskt. Men för att vara den första special effekten du gjort på datorn var den bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 har du möjligtvis använt particle illusion? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 bra för första! men ja... Ser inte realistisks ut! Vilket program? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmnisse Posted October 15, 2005 Author Share Posted October 15, 2005 använt mig av particle illusion och pp. provade kompisens particle och gjorde en grej som jag sedan lade in i pp och la på lite kameraskak, dust och repor. vad ska jag försöka göra för att det ska bli bättre? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Director Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 Det går även utmärkt att göra snygga explosioner i After Effects och Combustion, för att inte tala om de dyrare programmen som Inferno etc. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stalin Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 Prova att filma huset på natten och sedan använder du typ en strålkastare som lyser upp omgivningen, sedan kanske ändra "temperaturen" i kameran också. jag vet inte hur mycket energi du vill lägga ner på den men nu har jag gett dig ett tips..... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 mer bråte... annars ser det ut som om explosionen är på ytan av en solid plåtbunker... det är vad jag tycker, för mycket eld och för lite bråte... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ymmit Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 [citat=Director]Det går även utmärkt att göra snygga explosioner i After Effects[/citat] Hur gör man det ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blotarne Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 tyckte det va braaa som förstaa :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trezpasser Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 hm. är de bara jag som inte kan se filmen alltså? kommer till nån konstig sida med massa reklam å bös. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mega99 Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 Jag får också bara reklam... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts