Joe Hill Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 Går det köra slow motion av en viss del av ett klipp i premiere pro? Jag hittar bara ett alternativ som påverkar hastigheten på hela klippet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonrahnster Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 Du får dela upp klippet med verktyget Razor tool eller tryck på © knappen. När du gjort denna uppdelningen är det bara att ändra hastigheten som vanligt. För att frysa klippet kan du exportera just den bildrutan du står (File->Export-> Frame...) och sedan bara importera den igen. Eventuellt finns redan din bildfil i ditt projektfönster, beroende på vad du har för inställningar i premiere pro. Sedan bara att dra ner till timeline. svaret du sökte? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joe Hill Posted October 13, 2005 Author Share Posted October 13, 2005 Förlåt om jag uttryckte mig klantigt, jag menade inte att direkt frysa bilden utan att mer behärska hastigheten på klippet. Exempel: Jag vill att det ska gå en aning långsammare när killen i skateboardhoppet befinner sig i luften.. Men det är alltså enklast att dela upp klippet i olika delar och sedan anpassa varje dels hastighet? Det går inte att påverka olika hastigheter i ett klipp, utan att klippa? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krockis Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 nej inte på delar i ett helt klipp, men det spelar ju nada roll om du klipper ner det. det är ju fortfarande samma klipp, förutsatt att de ligger på samma plats som innan klipp. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas T Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 [citat=Joe Hill]Förlåt om jag uttryckte mig klantigt, jag menade inte att direkt frysa bilden utan att mer behärska hastigheten på klippet. Exempel: Jag vill att det ska gå en aning långsammare när killen i skateboardhoppet befinner sig i luften.. Men det är alltså enklast att dela upp klippet i olika delar och sedan anpassa varje dels hastighet? Det går inte att påverka olika hastigheter i ett klipp, utan att klippa?[/citat] ---- ja just det,inom samma klipp är varje förändring konstant-vill man göra gradvisa förändringar får spalta upp klippet till flera mindre klipp där man då ökar förändringen mer och mer för varje delklipp.Det skulle inte behöva vara så men just hastighetsförändring går till på det viset i de flesta program verkar det som.Det finns annat system för andra egenskaper som arbetar med gradientlinje som har start-och slutvärde och däremellan kan öka eller minska ett obegränsat antal gånger genom att´man skapar handtag på linjen i klippet och kan då dra dessa upp eller ned.Men egentligen är det samma sak. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norbert Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 Vilka program har en enkel funktion för att gradvis öka hastigheten eller sänka den? Alltså så att man får en snygg liten acceleration eller inbromsning och att den hanteras med keyframes eller någon slags kurva. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeCaf Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 Det mest uppenbara jag kommer på är väl Adobe AfterEffects. Combustion och liknande program har naturligtvis även dessa funktioner. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ash Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 vegas också 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joe Hill Posted October 14, 2005 Author Share Posted October 14, 2005 tack för svaret! då kan jag ge upp mitt letande efter en sådan funktion. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joe Hill Posted October 14, 2005 Author Share Posted October 14, 2005 tack för svaret! då kan jag ge upp mitt letande efter en sådan funktion och inse att razor är det bästa verktyget 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djungelsmurfen Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 använd redigera-funktionen om du råkar srkiva fel istället för att skriva ett nytt inlägg ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts