Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tack kingen :)

krockis har rätt - har pysslat en del med det innan men inte med regi när det gäller fiktion.

regnrock: Kul att du gillar musiken. Den var nästan halva anledningen till att jag ville göra filmen så jag fick prova på att göra filmmusik också :)

• 2 veckor senare...
Postad

Bra film. Tycker inte slutet var helt givet. Först verkade förgiftningen medveten men sen när man såg att hon polerade beticken med råttgiftet (oj nu avslöjade jag slutet) så blev man lite mer tveksam till om det var en djävulsk plan eller bara dumhet. Eller har jag fått det om bakfoten?

OK kanske blev mer uppenbart när man läste på torrentsidan vad filmen handlade om. Såg inte det tidigare.

Postad

Måste bara utrycka mig!! Asså detta var en av dem bästa filmer jag sett, inräknat harry potter mm. Musiken låg självklar på alla ställen och detta är en film jag vill se om och om igen.... Om den kommit på dvd, så hadde ja köpt den!

Jag är stollt, att jag är medlem på samma forum som du!

Jag ser fram emot erat nästa projekt. Hällsa alla medarbetare! :D

Postad

Mr badmood - mannen som bidrog med en massa härlig musik till filmen :)

Dessutom till novellfilmen och snart blir det finsk tango till nästa kortis. Härligt!

Nu ska vi bara lära dig Avid också.

Tack för feedback på filmen. När det gäller musiken så är det nog bara min stil.

Mitt intresse för musik är lika stort som för film....nästan iallafall.

Mannemoviemaker: dina ord värmer. Tackar! :)

• 2 månader senare...
Postad

Tack Dagfem & maxv för att ni tittat & gillar :)

Har precis filmat klar en ny kortfilm och precis batchat in matrialet i Avid.

Kommer bli en skön liten bowling film som heter "The amazing death of Mrs Müller".

Här är ett litet "bakom filmen" kollage:

http://www.pingpongfilm.com/video/tadomm_behindthescenes.wmv

(windows media player)

http://www.pingpongfilm.com/video/tadomm_bendthescenes.mov

(quicktime)

Postad

Du gillar Dancer in the dark va? =P

Musiken var bäst, storyn helt okej. Bra skådespeleri och schysst flow.

Inget egentligt att klaga på, riktigt bra gjort på en dag.

Men en fråga, hur gjorde ni med ljussättning? Jag har själv precis spelat in min första grej någonsin (första gången jag rör en kamera), och just ljussättningen var ett helvete. Den tog i särklass längst tid. Hade aldrig klarat av detta på en dag

Postad

krockis: antar att du menar på nya kortfilmen. jodå - där hade vi en hel del kul leksaker.

Filmade på HDCAM med dolly, steadicam och en skön liten grej som heter "Skater mini": http://www.pstechnik.de/en/skater.php

På Hollywood körde vi bara handkamera/DV förrutom i slutet där det är lite steadicam.

Mikael_hs: Grejen är att jag hade inte sett "Dancer in the dark" innan jag gjorde filmen.

Har faktiskt fortfarande inte sett hela.

Men jag har hört folk säga det innan. Hade turen att bli nominerad på en filmfestival i Korea förra året - så dom flög dit mig och sånt.

Tog längre tid att flyga dit än att spela filmen :)

Där fick jag också samma fråga ett par gånger.

När det gäller ljussättning så var premissen att det skulle vara en slags undangömd bas ljussättning så vi kunde filma hela tiden utan att

springa och gömma lampor hela tiden.

Vi hade ju bara en dag på oss. Så utanför smällde vi upp en

stor HMI och i taket i köket hänger en kinoflo. That´s it.

På nya kortfilmen har vi gjort på samma vis med några kinoflo rör

som ligger på ett galler i taket. Enkelt och bra (fungerande) :)

• 3 månader senare...
Postad

Snyggt. Varför så blygsam, tuco? Din första? Det ligger uppenbarligen en hel del möda bakom den och alla har ju inte tillgång till Regina Lund som gratis skådis...

Postad

Ojdå - här fick den lite liv igen under påsken.

Tack för att ni kollade och gillade.

När det gäller att få på skådespelare så är det bara att kontakta dom och fråga.

Gäller det kortfilm så vet de flesta att det inte finns nåt att tjäna men många kan tänka sig ställa upp ändå.

I kortfilmen här så kände jag henne sen tidigare men på andra saker jag gjort efter så har jag inte gjort det men då är det ju bara att kontakta dom och ta en fika.

Sen tar man det därifrån. Brukar lösa sig.

Nya filmen kommer ha en fantastisk cast men mer om det en annan gång :)

Postad

[citat=tuco]krockis: antar att du menar på nya kortfilmen. jodå - där hade vi en hel del kul leksaker.

Filmade på HDCAM med dolly, steadicam och en skön liten grej som heter "Skater mini": http://www.pstechnik.de/en/skater.php

På Hollywood körde vi bara handkamera/DV förrutom i slutet där det är lite steadicam.

[/citat]

Måste ställa mig i raden av människor som hyllar denna film.... tycker den var tokigt bra...

Ger mig massa inspiration till min kommande projekt...

Tycke det märktes otroligt mycket att skådespelarna hade kamera vana.

dock så var statisterna oxå mycket bra...

Xnorf

• 3 veckor senare...
Postad

Tack för att ni kollat Xnorf och Joe Hill.

Härligt att få inspirera :)

Nästa helg görs senaste kortfilmen klar. Kul.

• 4 veckor senare...
Postad

Åh vilken film...

Snacka om att bli tagen och leva med filmen....

Riktigt bra kortis tycker jag.

Edit: ang muller filmen har jag tagit upp det i rätt tråd...

• 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...