Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vårt forum Kolla min film! har blivit väldigt populärt. För att göra det lite bättre för alla kommer vi framöver att införa lite krav på er som visar upp era filmer.

Kraven är enkla och för allas trevnad. De ska ge tittaren betydligt mer information om vad som väntar när man klickar på länken till videoklippet.

Kraven är följande:

• Det måste finnas minst tre bilder från filmen. Bilderna ska infogas i inlägget med IMG-taggen.
  • Det måste finnas en kort beskrivning av filmen.
  • Det måste stå längden på filmen (tid) och storleken (bytes).
  • Det måste stå vilket format filmen är i.
  • Titeln på tråden ska vara namnet på filmen.

Den 1 november kommer vi att börja praktisera dessa regler benhårt, men det skadar givetvis inte om ni vill börja redan nu. Rent praktiskt kan det se ut på följande sätt:

[citat=Exempel](Infogad bild 1) (Infogad bild 2) (Infogad bild 3)

En film om en hund som springer in i en lyktstolpe.

Format: WMV

Längd: 3.12 minuter

Storlek: 32 MB

http://www.example.org/[/citat]

Här kan du ladda upp bilder gratis:

http://www.imageshack.us/

http://www.imagevenue.com/

http://www.imagehigh.com/

Här kan du ladda upp videoklipp gratis (och alla andra typer av filer också för den delen):

http://www.rapidshare.de/

http://www.megaupload.com/

Postad

[citat=Clown]Glöm inte den underbara sidan sprocket.se där får man ju ladda upp en film på 200 mb om jag inte kommer ihåg fel :)[/citat]

ska förtydliga lite bara så ni inte tror att man bara får ladda upp en film!!

man får ladda upp hur många filmer man vill men varje film får vara på högst 200 MB och vara i mpeg-format (codec spelar ingen roll men helst vanlig mpeg 1 eller mpeg 2)

Postad

En tråd om detta kommer upp i Kolla min film!-forumet den dagen vi inför reglerna. Där kommer självklart sprocket att vara med. ;)

Postad

Pace, det skulle vara oerhört kul att se filmen i ditt exempel, hunden som springer in i lyktstolpen i 3.12 minuter... =D

Skämt åsido är det ett jättebra initiativ att strukturera upp denna populära del av forumet.

Postad

Mpeg4 är framtiden - allt annat är förlegat. Alla borde packa sina små alster i mpeg4 - förslagsvis 320x240 pixels. Då skulle det bli trevligare och smidigare på Nätet. Jag har helt gått över till mpeg4 - lågger dom i filformatet .mov (QuickTime - proffsformatet) med strömnings- och buffringsfunktion. Alla som vill se får fixa QuickTime Player - annars får det vara. Jag vill inte längre lägga ut skitformat bara får att alla sitter med Win MediaPlayer. jag ställer inte upp längre. Orkar inte.

Mpeg4 är framtiden. Internationell standard. Globalt sammarbete.

Postad

[citat=Clown]Glöm inte den underbara sidan sprocket.se där får man ju ladda upp en film på 200 mb om jag inte kommer ihåg fel :)[/citat]

Bara ni länkar rätt så är ni mer än välkomna att lägga upp hos oss.

Voodoofilm är en av våra "top referers" redan nu och vi ser fram emot fler träffar härifrån.

Postad

[citat=Mr.Man][citat=Clown]Glöm inte den underbara sidan sprocket.se där får man ju ladda upp en film på 200 mb om jag inte kommer ihåg fel :)[/citat]

Bara ni länkar rätt så är ni mer än välkomna att lägga upp hos oss.

Voodoofilm är en av våra "top referers" redan nu och vi ser fram emot fler träffar härifrån.[/citat]

länka rätt?

Postad

Vi vill att folk länkar till mediasidan inte direktlänka till mediafilen, för att folk som ser filmen ska ha möjlighet att rösta.

Det finns information på mediasidan vilken länk man ska använda, dessutom ändrar vi sökväg då och då så att direklänkarna slutar fungera.

Mvh/Ronnie

Postad

[citat=Lasse_laser]Lägger ni upp reglerna i "Kolla min film" sen också, så att nytillkomna enkelt hittar dom?[/citat]

Som jag skrev tidigare i tråden:

[citat=Jag]En tråd om detta kommer upp i Kolla min film!-forumet den dagen vi inför reglerna. Där kommer självklart sprocket att vara med. ;)[/citat]

Postad

[citat=Pace][citat=Lasse_laser]Lägger ni upp reglerna i "Kolla min film" sen också, så att nytillkomna enkelt hittar dom?[/citat]

Som jag skrev tidigare i tråden:

[citat=Jag]En tråd om detta kommer upp i Kolla min film!-forumet den dagen vi inför reglerna. Där kommer självklart sprocket att vara med. ;)[/citat][/citat]

Oj. Nästan för enkelt att hitta

Postad

[citat=mjg]Mpeg4 är framtiden - allt annat är förlegat. Alla borde packa sina små alster i mpeg4 - förslagsvis 320x240 pixels. Då skulle det bli trevligare och smidigare på Nätet. Jag har helt gått över till mpeg4 - lågger dom i filformatet .mov (QuickTime - proffsformatet) med strömnings- och buffringsfunktion. Alla som vill se får fixa QuickTime Player - annars får det vara. Jag vill inte längre lägga ut skitformat bara får att alla sitter med Win MediaPlayer. jag ställer inte upp längre. Orkar inte.

Mpeg4 är framtiden. Internationell standard. Globalt sammarbete.[/citat]

110% på din sida, hoppas flera vågar prova.

Det ända tråkiga med mp4/H.264 är att lägger man upp en film i det formatet ska man vara glad om man får en komentar. Det är i alla fall min egen erfarenhet, tyvärr.

Postad

Mr.Man...Du har hand om sprocket å jag vill ställa en fråga till dig :).

När jag försöker att lägga upp en film på din sida Så skriver jag i Titel , Beskrivning å trycker på ladda upp. Sedan efter ett tag kommer de upp att något gick fel. att de kan vara i något olämligt format eller för stor typ?

Postad

Vänligen ställ frågor om annat än ämnet till den person det berör, eller i en befintlig tråd.

Här diskuteras de nya reglerna för Kolla mitt manus!-forumet.

Postad

[citat=mjg]Mpeg4 är framtiden - allt annat är förlegat. Alla borde packa sina små alster i mpeg4 - förslagsvis 320x240 pixels. Då skulle det bli trevligare och smidigare på Nätet. Jag har helt gått över till mpeg4 - lågger dom i filformatet .mov (QuickTime - proffsformatet) med strömnings- och buffringsfunktion. Alla som vill se får fixa QuickTime Player - annars får det vara. Jag vill inte längre lägga ut skitformat bara får att alla sitter med Win MediaPlayer. jag ställer inte upp längre. Orkar inte.

Mpeg4 är framtiden. Internationell standard. Globalt sammarbete.[/citat]

[citat=barnholdt]110% på din sida, hoppas flera vågar prova.[/citat]

Ingen har tvingat er att orka.

Ta det lungt bara så blir det nog "ändring" snart...

Man bytte inte från LP till CD över en natt eller VHS till DVD.

Faktum är att de båda senare versionerna fortfarande används...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...