Nikolaus Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Vad tror ni om det här till en dramatisk scen? http://hem.bredband.net/b202671/Drama.mp3 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 jag har väldigt svårt att se en dramatisk scen till den där låten...snarare en komedi... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmnisse Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 är det en midi omgjord till mp3? låter iallafall som det... melodin är det inget fel på, men om man kunde få det att låta mer som en större orkester med mer basinstrument: tuba, bas, tyngre trummor så kanske det hade blivit något riktigt bra... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Nja, det var inte någon särskilt dramatisk låt. Jag tycker att man ska använda långsama stråkljud till en dramatisk låt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Fick huvudvärk! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikolaus Posted July 13, 2005 Author Share Posted July 13, 2005 [citat=filmnisse]är det en midi omgjord till mp3? låter iallafall som det... melodin är det inget fel på, men om man kunde få det att låta mer som en större orkester med mer basinstrument: tuba, bas, tyngre trummor så kanske det hade blivit något riktigt bra...[/citat] Det är en bas med lite effekter på och akustisk gitarr. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dawey Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Skämtar du eller? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketri Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 [citat=Dawey]Skämtar du eller?[/citat] Det hörs ju att det är en riktigt gitarr... Jag håller med, den passar nog inte så bra till en dramatisk scen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apeman90 Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Ja det är ju en akustisk gitarr och en bas=) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barnholdt Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 Det där lät lite King Crimson. ;) Jag håller absolut inte med om att den skulle passa till en komedi. Har du hunnit prova den till ditt dramatiska klipp? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonkanon Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 Om du har något inflytande på musikskapandeprocessen så tycker jag du ska klippa ihop scenen, sen lägga musik som passar perfekt till scenen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikolaus Posted September 25, 2005 Author Share Posted September 25, 2005 Glömde säga att jag inte är filmskapare utan artist. http://www.neitcho.com [citat=barnholdt]Det där lät lite King Crimson. ;) Jag håller absolut inte med om att den skulle passa till en komedi. Har du hunnit prova den till ditt dramatiska klipp?[/citat] 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Jag tyckte att det var helt okej... fick mig att tänka på en blandning av västern och en maffiafilm om man skulle dra ner på basen lite och sätta in något stråkinstrument och kanske blåsinstrument. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
warpz Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Själva melodin skulle säkert funka bra. Men som det är nu så låter det ganska tunt. Lite mer effect på basen å någon bastrumma så skulle det nog bli bättre 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlssons klister Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Ne den var inte något dramatisk. Som sagt skulle någ passa bra till en komedi 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rogerroger Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Svårt att avgöra om man inte ser bilden framför sig, men jag tycker det kan bli häftigt faktiskt ! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts