Gå till innehåll

Slag mot ansiktet


Clown

Recommended Posts

Hej :) Hur gör man för att ett slag som träffar ansiktet ska se bra ut, alltså att man verkligen ser träffen? Slår man i slow-motion och sedan snabbspolar när man redigerar? låter ju lite krångligt men vem vet? iaf inte jag :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Menar du att man först ska slå mot personen men stanna precis framför ansiktet och sedan göra träffen i slow-motion och sedan klippa ihop detta till ett slag? Jag kan inte så mycket, i stort sätt ingenting, om hur man gör specialeffekter i efterhand...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Är det inte lättare att ni slår nära och missar. Kameran får naturligtvis inte se missen, välj en kameravinkel där det ser ut som en träff. Och lägg på en schyst ljudeffekt. Så brukar nog proffssen göra... Har sett massor bakomkulisserna-material och innan färgkorrektion, klippning och ljudsättning ser det långt ifrån lika verklighetstroget ut som slutresultatet.

 

själv har jag svårt att förstå hur maskning ska hjälpa, utan rotoscoping... och tusentals realistiska fightingsekvenser har ju klippts ihop utan att maska och rotoscopa/greenscreena ihop sekvenser. Visst, det krävs lite skådespelartalang, men det utan det så spelar det ingen roll om ens ILM etc. sköter effekterna.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]Är det inte lättare att ni slår nära och missar. Kameran får naturligtvis inte se missen, välj en kameravinkel där det ser ut som en träff. Och lägg på en schyst ljudeffekt. Så brukar nog proffssen göra... Har sett massor bakomkulisserna-material och innan färgkorrektion, klippning och ljudsättning ser det långt ifrån lika verklighetstroget ut som slutresultatet.

 

själv har jag svårt att förstå hur maskning ska hjälpa, utan rotoscoping... och tusentals realistiska fightingsekvenser har ju klippts ihop utan att maska och rotoscopa/greenscreena ihop sekvenser. Visst, det krävs lite skådespelartalang, men det utan det så spelar det ingen roll om ens ILM etc. sköter effekterna.[/citat]

 

jag menade maska och rotoscope.. anledningen till att jag gav det förslaget var för att han ville att man verkligen skulle se träffen.

 

[citat=Clown]alltså att man verkligen ser träffen?[/citat]

Länk till kommentar
Share on other sites

Om man nu inte vill bli ovän med sin motspelare och slå på riktigt så såg jag ett trick i tidskriften DigitalVideo för ca 1 år sedan.Nämligen att spela in det baklänges och sedan i redigeringen skifta uppspelningsriktning.Har inte själv provat men det kräver säkert träning för att se realistiskt ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska bara fixa en kamera att spela in det med först *host* och det blir nog inte än på ett tag, lite dåligt med pengar. Ganska jobbigt då man har så många idéer i huvudet så det snart inte får plats med några fler och så kan jag inte spela in :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag var glad över att de bara var låtar från de 4 första albumena men det skulle ju varit kul att ha fear of the dark som extranummer :D sedan så tycker jag att flight of icarus borde ha varit med, den va väl med på någon av de fyra första skivorna?

 

Nu har vi kanske tappat trådens ämne, eller? :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Strunt samma, maiden är grymma nog att byta ämne för:)

 

Tror Flight of icarus kom ut 83 men jag är inte säker. Man kan ju hoppas att dom kör nån "greatest hits tour" med deras mest välskända låter nån gång snart. Vilken sektion hade du plats på i gbg då?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo det är sant. Maiden är värda att byta ämne för :D (kanske inte så intressant för dem som inte gillar maiden men ändå :D)

 

Jo, men de flesta av deras spelningar nu för tiden är ju "Greatest hits" men det skulle va kul med en till, speciellt om den är på Ullevi (som det sorgligt nog inte skulle vara nästa sommar). Jag hade en sittplats, sektion b1 eller b2 tror jag att det hette men jag är inte säker. Vart satt/stod du själv? Jag skulle gärna ha stått men vi fick inte tag på några ståplatsbiljetter (köpte biljetter 45 minuter efter att de släpptes) men de va kul ändå :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Ronnie du får ursäkta=) Iron Maiden Äger allt och alla jag stod längst fram vid det andra kravallstaketet i en orange tröja. Såg ni mig på plats eller i tv soffan skicka gärna ett PM då=) Jag har Konserten på DVD och på datorn, vill någon ha den så adda mig på MSN så ska vi ordna något=)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...