Mr.Man Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Jag gillade också slutet! Hade väntat mej ett "America saves the world" slut. Skönt att se en Hollywoodfilm där US army står maktlösa för en gångs skull. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Också skönt att slippa se alla scener med presidenten som begrundar sina beslut osv osv som brukar vara standard i såna filmer. Utan den följer bara den vanliga människan genom hela filmen. Och Tom Cruise slipper spela hjälten som kommer på hur man stoppar utomjordingarna, här är han en misslyckad pappa, en skitstövel. Och sen att han är superb i rollen gör inte saken sämre. Men allt ljus på Dakota Fanning, hon är hur grym som helst. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Tycker filmen var skitbra. Gillade hur den byggdes upp. Slutet var dock lite hastigt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DavidAndersson Posted July 19, 2005 Share Posted July 19, 2005 Cruise och barnen var väldigt bra. Även jag gillade hur fokus inte alls låg på laservapnen eller Will Smith lånandes ett utomjordingsskepp, utan på hur en splittrad familj beter sig i en kris-/katastrofsituation. Mycket bra om familjen. Effekterna var även de rätt snygga, speciellt inledningssekvenserna var schyssta. De sista 20-30 minutrarna fallerar dock alltihop till att kännas töntig och overklig. Om man känner till historien sen tidigare så vet man att slutet är ganska platt och på något viss känner jag mig lite snuvad på konfekten. SPOILER-VARNING Jag är glad att det inte blev någon kyss mellan Tomman och hans ex-fru, även om hon dock hade lyster i ögonen som att "han är ju rätt bra ändå". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nisse Posted July 28, 2005 Share Posted July 28, 2005 Jag såg filmen för ett par dar sen och blev överraskande glad... tyckte att War of the Worlds var bland det häftigaste jag sett på bio... kanske någonsin - vilka katastofscener... det kändes som man var där på plats. Då jag visste att slutet skulle ungefär te sig så - då det är ett så välkänt slut från boken... så hade jag inga problem med det... Det jag störde mig på var att hans son klarade sig "hur i h_lvete" då hela kullen flög i luften. Annars en otroligt bra film, skönt att slippa precis som Nero sa presidenten som begrundar sina beslut eller att man följer en massa människors öden samtidigt men bäst av allt att Spielberg inte gjort en patriotisk USA-film där amerikanska flaggan skymtar i alla hörn... Det sämsta är att den är alldelles för kort man kunde gott har tryckt in en halvtimme till... SE DEN PÅ BIO - ETT MÅSTE Nu väntar jag spänt på Indiana Jones 4 jjiiihhoooo 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts