Hwagang Posted June 16, 2005 Posted June 16, 2005 Hej på er-nu är jag äntligen klar. redigerar -det finns bara en fil där nu: http://www.hwagang.com/video/Hand_in_Hand.mpg 72 MB svcd -håll till godo... /Hwagang 0 Quote
gorse Posted June 16, 2005 Posted June 16, 2005 Oj, vad fint det blev. Som om det vore på MTV. 0 Quote
tomgrejs Posted June 16, 2005 Posted June 16, 2005 blir helt klen när jag ser sånt här.. det är ju en hel vetenskap att klippa musikvideor.. oj oj, vad mycket som ska till för att det ska bli bra.. men den var bra, riktigt grymt! håller med gorse, om att det ser ut att komma från mtv direkt. :) 0 Quote
Santafantasma Posted June 16, 2005 Posted June 16, 2005 [citat=tomgrejs] håller med gorse, om att det ser ut att komma från mtv direkt. :)[/citat] Då har ni nog aldrig kollat på mtv...;) För att inte låta allt för elak säger jag bara: dålig låt,dålig video 0 Quote
ag_the_king Posted June 16, 2005 Posted June 16, 2005 SNygg :) Men gud vad jag blev iriterad av vissa kroppsgungningar som inte var itakt.... 0 Quote
tomgrejs Posted June 17, 2005 Posted June 17, 2005 [citat=Santafantasma][citat=tomgrejs] håller med gorse, om att det ser ut att komma från mtv direkt. :)[/citat] Då har ni nog aldrig kollat på mtv...;)[/citat] jodå det har jag. även om det mest blir programen de visar.. :D 0 Quote
gorse Posted June 17, 2005 Posted June 17, 2005 [citat=Santafantasma]För att inte låta allt för elak säger jag bara: dålig låt,dålig video[/citat] Det är lite knepigt det här... När amatörer gör något halvdant så brukar det oftast tyckas att det blev rätt skapligt med tanke på förutsättningarna. När det blir riktigt bra gämförs det genast med det bästa och konkurerar på samma vilkor. Då är det lite svårare... Många många filmer som kommer upp på bioduken kanske jag inte tycker är så himla bra, men om samma film vore skapad av medlemmar på voodoofilms/forum så kommer man lite i annan dager. Jag tycker fortfarande att om ingen skulle säga något i förväg och jag skulle se videon på MTV skulle jag inte märka någon skillnad. Mao, skitbra. Om sen man inte gillar låter så är det också helt okay. 0 Quote
ag_the_king Posted June 17, 2005 Posted June 17, 2005 Vad jag diggar låten :P Lyssnar på den om och om igen d ad da da HAND IN HAND!!! 0 Quote
Pölsa4ever Posted June 17, 2005 Posted June 17, 2005 Häftig låt! cool video! Va använder du för musikprogram? 0 Quote
T-kock Posted June 17, 2005 Posted June 17, 2005 För att inte sälla mig till den där lilla "slickarövförenavdefåtjejernapåforumet"-klubben så tycker jag att det var lite öppna kanalen över den där videon. Mest av allt när det är en närbild på dig(?). Håret ser lite grovt i kanterna ut, om du förstår vad jag menar :I Antar att det inte är inspelat framför en ordentlig green/bluescreen? Sen så när det dök upp det där I + U på skärmen, såg lite "hafsverk på 5 sekunder" ut. Det var väl det jag hade att klaga på. Sen var synken konstig på ett ställe om jag minns rätt. 0 Quote
Nerve Posted June 17, 2005 Posted June 17, 2005 Du borde nog jobba en hel del på keyn speciellt på sångerskan. Det är sjukt mycket spill ihennes hår. Och om du inte lyckas få bort det så supressa det görna i screenen så det blir grått så syns det inte lika tydligt. Men det e svårt att få till en bra key på dv-material. 0 Quote
Hwagang Posted June 18, 2005 Author Posted June 18, 2005 [citat=Nerve]Du borde nog jobba en hel del på keyn speciellt på sångerskan. Det är sjukt mycket spill ihennes hår. Och om du inte lyckas få bort det så supressa det görna i screenen så det blir grått så syns det inte lika tydligt. Men det e svårt att få till en bra key på dv-material.[/citat] ...sångerskan är alltså undertecknad... -ja, screeningen blev inte så bra. -vi använder en nv-gs11 och det varierar väldigt mycket hur pass man kan key-a. -det som spelades inutomhus funkar klart bäst. -närbilderna är däremot gjorda inomhus och då blev det för mörk bakrund. -en del klipp är inspelade med en canon xl1, men mot svart bakrund. 0 Quote
tomgrejs Posted June 18, 2005 Posted June 18, 2005 [citat=Hwagang][citat=Nerve]Du borde nog jobba en hel del på keyn speciellt på sångerskan. Det är sjukt mycket spill ihennes hår. Och om du inte lyckas få bort det så supressa det görna i screenen så det blir grått så syns det inte lika tydligt. Men det e svårt att få till en bra key på dv-material.[/citat] ...sångerskan är alltså undertecknad... [/citat] nä shit vad häfftigt. det kunde jag aldrig någonsin föreställa mig att det var du som gjort den! yeah. 0 Quote
Hwagang Posted June 18, 2005 Author Posted June 18, 2005 [citat=tomgrejs][citat=Hwagang][citat=Nerve]Du borde nog jobba en hel del på keyn speciellt på sångerskan. Det är sjukt mycket spill ihennes hår. Och om du inte lyckas få bort det så supressa det görna i screenen så det blir grått så syns det inte lika tydligt. Men det e svårt att få till en bra key på dv-material.[/citat] ...sångerskan är alltså undertecknad... [/citat] nä shit vad häfftigt. det kunde jag aldrig någonsin föreställa mig att det var du som gjort den! yeah.[/citat] jopp...så e de. -vi knegar på med vissa sync-problem fortfarande: hur i h...sike får man det att bli mjukare i editeringsläge: jag har ställt ner visningen till lägre kvalitet, men det verkar INTE funka -vi har en meg internminne och en p4...hur mycket behövs för att det ska bli riktigt bra egentligen? 0 Quote
T-kock Posted June 19, 2005 Posted June 19, 2005 [citat=Hwagang][citat=tomgrejs][citat=Hwagang][citat=Nerve]Du borde nog jobba en hel del på keyn speciellt på sångerskan. Det är sjukt mycket spill ihennes hår. Och om du inte lyckas få bort det så supressa det görna i screenen så det blir grått så syns det inte lika tydligt. Men det e svårt att få till en bra key på dv-material.[/citat] ...sångerskan är alltså undertecknad... [/citat] nä shit vad häfftigt. det kunde jag aldrig någonsin föreställa mig att det var du som gjort den! yeah.[/citat] jopp...så e de. -vi knegar på med vissa sync-problem fortfarande: hur i h...sike får man det att bli mjukare i editeringsläge: jag har ställt ner visningen till lägre kvalitet, men det verkar INTE funka -vi har en meg internminne och en p4...hur mycket behövs för att det ska bli riktigt bra egentligen?[/citat] En gig är det väl? ;) 0 Quote
Hwagang Posted June 19, 2005 Author Posted June 19, 2005 [citat=T-kock][citat=Hwagang][citat=tomgrejs][citat=Hwagang][citat=Nerve]Du borde nog jobba en hel del på keyn speciellt på sångerskan. Det är sjukt mycket spill ihennes hår. Och om du inte lyckas få bort det så supressa det görna i screenen så det blir grått så syns det inte lika tydligt. Men det e svårt att få till en bra key på dv-material.[/citat] ...sångerskan är alltså undertecknad... [/citat] nä shit vad häfftigt. det kunde jag aldrig någonsin föreställa mig att det var du som gjort den! yeah.[/citat] jopp...så e de. -vi knegar på med vissa sync-problem fortfarande: hur i h...sike får man det att bli mjukare i editeringsläge: jag har ställt ner visningen till lägre kvalitet, men det verkar INTE funka -vi har en meg internminne och en p4...hur mycket behövs för att det ska bli riktigt bra egentligen?[/citat] En gig är det väl? ;)[/citat] rätt... ;) 0 Quote
barnholdt Posted July 9, 2005 Posted July 9, 2005 Skit bra jobbat. Som någon sa tidigare U + I var kanske inte gjutet men annars tyckte jag (MTV eller inte) att det var skit bra. 0 Quote
BA2 Posted July 24, 2005 Posted July 24, 2005 Fyfan, först tänkte jag att det ju var en sån där jobbig låt, och gissa vad- jag hade rätt. Efter 2ggr bara fortsatte det. "hand in haaaand, hand in haaaand" Någorlunda bra musikvideo, lite Shakira-vibbar över höftskakningarna. Väntade på hästarna i bakgrunden. 0 Quote
Amelia Posted July 2, 2006 Posted July 2, 2006 Hej, bra jobbat! Jag är imponerand! Dock influeras filmen av en känsla av amatörskap. 1. Försök att fixa chroman i ett program: Serious Magics Ultra 2 2. Natur bilderna (snö, vatten, träd m.m) passar enligt min uppfattning inte in i filmen. Lycka till, gratulerar! MVH Amelia Krzymowska tv@mittischack.se 0 Quote
Hwagang Posted July 3, 2006 Author Posted July 3, 2006 [citat=Amelia]Hej, bra jobbat! Jag är imponerand! Dock influeras filmen av en känsla av amatörskap. 1. Försök att fixa chroman i ett program: Serious Magics Ultra 2 2. Natur bilderna (snö, vatten, träd m.m) passar enligt min uppfattning inte in i filmen. Lycka till, grattulerar! MVH Amelia Krzymowska tv@mittischack.se[/citat] Tack -ja vi är amatörer -så gott som hela filmen är inspelad med en Panasonic NV-GS11 och editerad i Magix movie maker. (budget=ingen alls) 1. Ja -första gången vi använde green-screen - svårt även med bra program när man filmat med bygglampor mm. 2.-nej jag håller med dej-vi använde det vi hade inspelat bara...vi planerar en ny film och med erfarenheterna från den här så gör vi ett bildmanus så att man vet i förväg vad man vill ha...:) mvh/Hwagang 0 Quote
Hwagang Posted July 3, 2006 Author Posted July 3, 2006 [citat=Spartacus]Ingen av länkarna funkar för mig :([/citat] Hej Spartacus -nej -nu finns bara en fil där: gå till http://www.hwagang.com/video/index.html -eller ladda direkt här http://www.hwagang.com/video/Hand_in_Hand.mpg (72 MB SVCD-fil) mvh/Hwagang 0 Quote
Mikael_hs Posted July 3, 2006 Posted July 3, 2006 Lite Bollywood vibbar hähä... Utan att ge någon kritik på musiken, detta är VERKLIGEN inte min typ av musik, så var läppsynken ofta fel som jag tror påpekats. Spillen var väl inte så snygg men inte så farlig heller. I + U såg inte heller SÅ farligt ut (ändra det iaf) eftersom inget annat låg i miljon-budget klass heller ;P Bra jobbat! Och bildmanus är nog en god idé 0 Quote
Hwagang Posted July 3, 2006 Author Posted July 3, 2006 [citat=Mikael_hs]Lite Bollywood vibbar hähä... Utan att ge någon kritik på musiken, detta är VERKLIGEN inte min typ av musik, så var läppsynken ofta fel som jag tror påpekats. Spillen var väl inte så snygg men inte så farlig heller. I + U såg inte heller SÅ farligt ut (ändra det iaf) eftersom inget annat låg i miljon-budget klass heller ;P Bra jobbat! Och bildmanus är nog en god idé[/citat] Hej (gammal tråd de här ...) kul att du kollar ändå -nä vi orkar nog inte editera den här. Vi gör något nytt i stället och tar med oss erfarenheten... "U+I" lades dit just med tanken att det skulle se ut på det viset: animationen hade blivit lättare om vi använt "snygga" fonter osv, men dom flesta har inte gillat vår "handstil" - Bollywoodkänslan är väl också tänkt att finnas där och kommer nog inte att minskas i nästa video... 0 Quote
yooonis Posted July 4, 2006 Posted July 4, 2006 :D Jag satt här o hade asstråkigt, sen såg ja den här videon och kunde inte sluta le!!! haha!!! hur gammal är du? hur som helst är den underbar, tack! 0 Quote
Recommended Posts