Lasse_laser Postad 30 mars 2005 Postad 30 mars 2005 Kom på att jag faktiskt inte har en film tillgänglig allmänheten ännu. Då hittade jag den här 3d-filmen, ganska gammal men rätt okej (förutom bildkvaliten). http://www.dmlab.se/lasse/mech_old.wmv Enjoy! 0 Citera
ungfilm Postad 30 mars 2005 Postad 30 mars 2005 Snyggt, bra jobbat! Ser framemot en kortfilm med lite mer handling dock. Hur lång tid tog det att göra det här? Keep it up. 0 Citera
walfridson Postad 30 mars 2005 Postad 30 mars 2005 Får felmedelande i mp... Vill inte ta hem massa codecs så :(.... 0 Citera
Mr.Man Postad 30 mars 2005 Postad 30 mars 2005 Jag gillar när lådan sprängs (reactor?) och dynamiken i rummet. animeringen av roboten var kanske inte så kul och kulorna såg mer ut att "sprejas" ut, för visst använde du "super spray" i 3Ds max! Eller är jag ute o cyklar nu. 0 Citera
gorse Postad 31 mars 2005 Postad 31 mars 2005 Jag har inte en susning hur detta med 3d går till, men jag tycker det är skitsnyggt. En vacker dag kommer jag fråga om du (och andra) kan göra lite jobb åt mig. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 31 mars 2005 Postad 31 mars 2005 Riktigt snyggt faktiskt! Jag säger som gorse, nån dag kommer jag be dig eller nån annan fixa nåt i 3d åt mig. Det jag saknar i nästan alla 3d-animeringar är att kulorna alltid ser för matta och gråa ut. Kanske är de en aningen stora också (kanske inte i detta fallet dock, eftersom de kommer från en gattling.) Kanske borde man göra det lite blankare. Jag har sett att det går iallafall. Bra jobbat! 0 Citera
Mr.Man Postad 31 mars 2005 Postad 31 mars 2005 [citat=lilla_farbrorn] Det jag saknar i nästan alla 3d-animeringar är att kulorna alltid ser för matta och gråa ut. Kanske är de en aningen stora också (kanske inte i detta fallet dock, eftersom de kommer från en gattling.) Kanske borde man göra det lite blankare. Jag har sett att det går iallafall. Bra jobbat![/citat] Är det en gattling gun så lär du inte se kulorna i huvud taget ;) 0 Citera
Lasse_laser Postad 31 mars 2005 Författare Postad 31 mars 2005 Nån handling med den roboten får du nog aldrig se. Den försvann i senaste hårddiskraset, däremot ska jag nog köra igång en kortfilm med roboten jag har som bild till vänster. Hela filmen tog väl kanske 1-2 läsperioder eller nåt liknande att göra, tillsammans med andra kurser i skolan. Sen tog renderingen en lång tid... som vanligt. Jo, hade jag gjort den nu hade jag tagit bort kulorna och ev. ersatt med spårljus eller nåt annat som snabbt swischar förbi. Eller rent av gjort hela scenen mer spännande, min senare version som var lite förbättrad i bland annat skelettet gick att styra bättre, och därmed erbjöd fräckare animeringar. 0 Citera
Black Star Postad 26 juli 2005 Postad 26 juli 2005 [citat=Lasse_laser]Kom på att jag faktiskt inte har en film tillgänglig allmänheten ännu. Då hittade jag den här 3d-filmen, ganska gammal men rätt okej (förutom bildkvaliten). http://www.dmlab.se/lasse/mech_old.wmv Enjoy![/citat] Hehehe, den var ju väldigt bra. Problemet var att jag inte höre något ljud... 0 Citera
Emperor Postad 4 augusti 2005 Postad 4 augusti 2005 Ljudet håller jag med om med black star, man saknrad ljud. Men jag konventrerade lite mer på filmen ändå för ljud gör man ju inte i 3d... Väldigt bra lagat, är början också lagad i 3d max? 9p av mej, där efter roboten kom ur lådan så förstod man inte så himla mycket mera än att det var en robot. skulle vara häftigt med en massa tankar/behållare(syre,nitrous...)... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.