Gå till innehåll

Kortfilm i 3d


Lasse_laser

Recommended Posts

Jag gillar när lådan sprängs (reactor?) och dynamiken i rummet. animeringen av roboten var kanske inte så kul och kulorna såg mer ut att "sprejas" ut, för visst använde du "super spray" i 3Ds max! Eller är jag ute o cyklar nu.

Länk till kommentar
Share on other sites

Riktigt snyggt faktiskt! Jag säger som gorse, nån dag kommer jag be dig eller nån annan fixa nåt i 3d åt mig. Det jag saknar i nästan alla 3d-animeringar är att kulorna alltid ser för matta och gråa ut. Kanske är de en aningen stora också (kanske inte i detta fallet dock, eftersom de kommer från en gattling.) Kanske borde man göra det lite blankare. Jag har sett att det går iallafall.

 

Bra jobbat!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=lilla_farbrorn] Det jag saknar i nästan alla 3d-animeringar är att kulorna alltid ser för matta och gråa ut. Kanske är de en aningen stora också (kanske inte i detta fallet dock, eftersom de kommer från en gattling.) Kanske borde man göra det lite blankare. Jag har sett att det går iallafall.

 

Bra jobbat![/citat]

 

 

Är det en gattling gun så lär du inte se kulorna i huvud taget ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nån handling med den roboten får du nog aldrig se. Den försvann i senaste hårddiskraset, däremot ska jag nog köra igång en kortfilm med roboten jag har som bild till vänster.

 

Hela filmen tog väl kanske 1-2 läsperioder eller nåt liknande att göra, tillsammans med andra kurser i skolan. Sen tog renderingen en lång tid... som vanligt.

 

Jo, hade jag gjort den nu hade jag tagit bort kulorna och ev. ersatt med spårljus eller nåt annat som snabbt swischar förbi.

Eller rent av gjort hela scenen mer spännande, min senare version som var lite förbättrad i bland annat skelettet gick att styra bättre, och därmed erbjöd fräckare animeringar.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Ljudet håller jag med om med black star, man saknrad ljud. Men jag konventrerade lite mer på filmen ändå för ljud gör man ju inte i 3d... Väldigt bra lagat, är början också lagad i 3d max?

9p av mej, där efter roboten kom ur lådan så förstod man inte så himla mycket mera än att det var en robot.

skulle vara häftigt med en massa tankar/behållare(syre,nitrous...)...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...