Gå till innehåll

Färgeffekt


Bam__Margera

Recommended Posts

Tja, mitt tips är ju att köpa hans plugin med tanke på att filmen är en reklamsnutt för just den. Torde fungera alldeles utmärkt så länge du har After Effects.

 

EDIT: Fast nu upptäckte jag att det inte var så mycket plugin som det var ett script, vilket innebär att effekten torde gå att göra alldeles utmärkt utan hans script. Hur vet jag dock inte själv heller, och jag antar att han som skrev scriptet inte är så sugen på att berätta det om han nu vill tjäna pengar på scriptet. Mitt tips är nog fortfarande att köpa scriptet (är ju inte speciellt dyrt). Men annars är jag naturligtvis också intresserad av att veta hur man gör! (Vilket man ju får reda på om man skaffar hans script iofs)

 

EDIT 2: Och nu insåg jag att det förmodligen var de där färgerna i början du syftade på, så nu ska jag nog sluta skriva överhuvudtaget, och du borde sluta läsa det jag skriver för det lär ju inte ge så mycket när jag svarar på andra frågor än de som ställs. Sorry! ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag testade att skapa ett mönster med Fractal noise i After Effects. Där gick jag sen in och ökade sub scaling (sub settings/sub scaling) tills det blev lagom stort. Sen la jag på Colorama med ett passande färg mönster (Fire and smoke t.ex.). Om man sen bara animerar t.ex. evolution i Fractal noise så ändras färgerna på ett coolt sätt. Ok, det ser inte exakt ut som din länk, men du kanske tycker detta passar bättre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det står ju på sidan.

 

"shutterTWEAK is a script that will work under all versions of After Effects, including mac-versions. It lets you simulate a shutterspeed change. Say you've shot something with shutter 1/50 and when you're editing you long for that really slow shutter speed look. Normally you would say DAMN why didn't I think of that when shooting it. But now, with shutterTWEAK you can simulate slower shutterspeeds. There's no limit, 1 second shutter speed, 10 seconds, 1 minute... you decide."

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...