wane be bra Postad 5 mars 2005 Postad 5 mars 2005 Hej! Jag undrar om det går att över föra klipp från pinnacle till adobe photoshop så att man kan lägga in typ mynnings flamor eller liknande. är tacksam för alla svar och tips. 0 Citera
Ronnie Postad 6 mars 2005 Postad 6 mars 2005 Det går bara att föra över stillbilder till Photoshop (vilket dock kan räcka om det inte är så många frames man ska manipulera). Vill man manipulera filmsekvenser får man använda After Effects & liknande. 0 Citera
wane be bra Postad 7 mars 2005 Författare Postad 7 mars 2005 Jaså du, säger du det,ja ja då är det väll bara att börja spara ihop till ae då då. Tack för informationen i allafall:-) 0 Citera
Santafantasma Postad 7 mars 2005 Postad 7 mars 2005 du kan spara ut filmen som FILMSTRIP då kan du öppna den i photoshop! men det blir då och måla frame för frame... ;) 0 Citera
orange Postad 11 mars 2005 Postad 11 mars 2005 jag vet inte i det senaste versionerna, men jag har aldrig hört att Pinnacle skulle klara att exportera till "Filmstrip". 0 Citera
Magnuz Postad 13 januari 2006 Postad 13 januari 2006 jag har AE och adobe photoshop och skulle gärna villja göra minnings flammor men hur ska jag börja? Ska jag använda mig av photoshop eller? om det är någon som vet, skriv. 0 Citera
Broman Postad 15 januari 2006 Postad 15 januari 2006 Man kan ju alltid göra mynningsflamman i photoshop eller paint med en blå bakgrund. Sen keyar man bort det blåa i AE och lägger flamman där man vill ha den. 0 Citera
Magnuz Postad 15 januari 2006 Postad 15 januari 2006 man då blir det ju så fejkade flamor. jag har sett så det ser riktiga utt. 0 Citera
Broman Postad 16 januari 2006 Postad 16 januari 2006 Jo, men om du gör blur på flammorna och lite opacity så blir det rätt snyggt. 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 16 januari 2006 Postad 16 januari 2006 [citat=Magnuz]man då blir det ju så fejkade flamor. jag har sett så det ser riktiga utt.[/citat] då såg du nog inga mynningsflammor, eftersom i vanliga fall så blir syns dom nästan inte alls, de är bara på film som man ser en stor eldflamma komma ut ur en liten pickadoll ;) 0 Citera
Stefan_holst Postad 16 januari 2006 Postad 16 januari 2006 [citat=Djungelsmurfen][citat=Magnuz]man då blir det ju så fejkade flamor. jag har sett så det ser riktiga utt.[/citat] då såg du nog inga mynningsflammor, eftersom i vanliga fall så blir syns dom nästan inte alls, de är bara på film som man ser en stor eldflamma komma ut ur en liten pickadoll ;)[/citat] Jo du har rätt, men när jag gjorde lumpen sköt jag med en modell som heter KSB-58, där var patronerna så stora och fylda med krut att det blev en halvmeter lång flamma fram på mynningen. Jäklar vad det small. ;-) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.