wane be bra Posted March 5, 2005 Share Posted March 5, 2005 Hej! Jag undrar om det går att över föra klipp från pinnacle till adobe photoshop så att man kan lägga in typ mynnings flamor eller liknande. är tacksam för alla svar och tips. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted March 6, 2005 Share Posted March 6, 2005 Det går bara att föra över stillbilder till Photoshop (vilket dock kan räcka om det inte är så många frames man ska manipulera). Vill man manipulera filmsekvenser får man använda After Effects & liknande. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wane be bra Posted March 7, 2005 Author Share Posted March 7, 2005 Jaså du, säger du det,ja ja då är det väll bara att börja spara ihop till ae då då. Tack för informationen i allafall:-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted March 7, 2005 Share Posted March 7, 2005 du kan spara ut filmen som FILMSTRIP då kan du öppna den i photoshop! men det blir då och måla frame för frame... ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wane be bra Posted March 11, 2005 Author Share Posted March 11, 2005 ja prova men de funka inte? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 jag vet inte i det senaste versionerna, men jag har aldrig hört att Pinnacle skulle klara att exportera till "Filmstrip". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnuz Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 jag har AE och adobe photoshop och skulle gärna villja göra minnings flammor men hur ska jag börja? Ska jag använda mig av photoshop eller? om det är någon som vet, skriv. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted January 15, 2006 Share Posted January 15, 2006 Man kan ju alltid göra mynningsflamman i photoshop eller paint med en blå bakgrund. Sen keyar man bort det blåa i AE och lägger flamman där man vill ha den. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnuz Posted January 15, 2006 Share Posted January 15, 2006 man då blir det ju så fejkade flamor. jag har sett så det ser riktiga utt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 Jo, men om du gör blur på flammorna och lite opacity så blir det rätt snyggt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djungelsmurfen Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 [citat=Magnuz]man då blir det ju så fejkade flamor. jag har sett så det ser riktiga utt.[/citat] då såg du nog inga mynningsflammor, eftersom i vanliga fall så blir syns dom nästan inte alls, de är bara på film som man ser en stor eldflamma komma ut ur en liten pickadoll ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan_holst Posted January 16, 2006 Share Posted January 16, 2006 [citat=Djungelsmurfen][citat=Magnuz]man då blir det ju så fejkade flamor. jag har sett så det ser riktiga utt.[/citat] då såg du nog inga mynningsflammor, eftersom i vanliga fall så blir syns dom nästan inte alls, de är bara på film som man ser en stor eldflamma komma ut ur en liten pickadoll ;)[/citat] Jo du har rätt, men när jag gjorde lumpen sköt jag med en modell som heter KSB-58, där var patronerna så stora och fylda med krut att det blev en halvmeter lång flamma fram på mynningen. Jäklar vad det small. ;-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts