Gå till innehåll

The Revenge of the Sith, rykten och tankar (SPOILERS)


_nemo_

Recommended Posts

[citat=jmalmsten]ok, jag var väldigt imponerad över starwars, innan Phantom Menace... problemet tycker jag är George Lucas...

 

när New Hope kom ut var den chockerande rappt berättat och specialeffekterna var häpnadsväckande. George Lucas både skrev och regisserade

 

sen kom imperiet och jedins återkomst, båda bättrade på berättande, specialeffekter, och i stort sett allt... Lawrence Kasdan (Indiana Jones filmerna) skrev och någon annan regisserade. Det blev bara bättre.

[/citat]

 

Tycker personligen att "a new hope" är den starkaste, och att "return of the jedi" är den svagaste (efter phantom menace) Jag gillar till och med "attack of the clones" mer än rotj (bortsett från vissa saker, som bl.a delen som Josef påpekade när C3-PO struttar omkring på stadion och säger saker som "die jedi dogs"...man skäms....)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=LastonFilm]egentligen är det inte darth sidious som yoda slåss med i senatbyggnaden eller mace slåss med, som några säger, utan palpatine, när han visar sitt rätta jag.[/citat]

 

Hmm, det är samma person, men men, Mace Windu slåss mot Palpatine (då han inte ser brännskadad ut) och Yoda slåss mot Sidious (då han ser brännskadad ut). Men som sagt, han är ju hela tiden Sidious, Palpatine är bara hans täckmantel....

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Hmm, det är samma person, men men, Mace Windu slåss mot Palpatine (då han inte ser brännskadad ut) och Yoda slåss mot Sidious (då han ser brännskadad ut). Men som sagt, han är ju hela tiden Sidious, Palpatine är bara hans täckmantel....[/citat]

fast jag tror att det är tvärom. att darth sidious är hans andra namn, eller vad man ska säga. för som darth vader heter anakin skywalker och darth tyranus heter Count Dooku, så tror jag att sidious verkligen heter palpatine. darth maul kanske hade ett annat namn innan han blev en sithlord. vem vet. det är min teori.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jahujeda mig, såg om episode II för en vecka sedan för att se om jag ändrat uppfattning sens jag såg den på bio. Men icke sa nicke, totalkalkon så de skriker om det, Lucas har tappat greppet ... hoppas han hittat det igen till ROTS.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ragnjj]Jahujeda mig, såg om episode II för en vecka sedan för att se om jag ändrat uppfattning sens jag såg den på bio. Men icke sa nicke, totalkalkon så de skriker om det, Lucas har tappat greppet ... hoppas han hittat det igen till ROTS.[/citat]

 

Jag kollade på den idag, och hoppsan hejsan....just nu gillar jag plötsligt den näst bäst av alla starwars filmer (men jag hatar fortfarande c-3po i arenan mot slutet).

Länk till kommentar
Share on other sites

Ni som ser fram emot den här filmen, är det något ni absolut inte vill ska vara med i den??

 

Jag t.ex hatar att dom översatt början med a long, long time ago in a galaxy far, far away till svenska, och även själva "opening crawlen". Skulle önska att den fick va på engelska, men det kommer inte hända......

 

Sen hoppas jag att allt som kan kallas "comic relief" är borta, hoppas hoppas....

 

PS. Är det ingen av er som kollat på tv-spotsen som ja länka till tidigare, har ni nå tankar om dom ? Vilken gillade ni bäst?? DS.??

Länk till kommentar
Share on other sites

Har soundtracket.

 

Starkaste låtarna enligt min mening är "Battle of the heroes", tycker John Williams fångar sveket, och det sorgliga i striden.

 

Anakins betrayal -

 

Gillar det tragiska i låten. Ger den känslan om att allt hopp är ute.

 

A new hope Ending credits -

 

För dem som vet hur sista scenen ser ut, så är låten otroligt passande. Sen fortsätter dem populäraste melodierna från SW genom hela låten...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Anna_Dea]Har soundtracket.

 

Starkaste låtarna enligt min mening är "Battle of the heroes", tycker John Williams fångar sveket, och det sorgliga i striden.

 

Anakins betrayal -

 

Gillar det tragiska i låten. Ger den känslan om att allt hopp är ute.

 

A new hope Ending credits -

 

För dem som vet hur sista scenen ser ut, så är låten otroligt passande. Sen fortsätter dem populäraste melodierna från SW genom hela låten...[/citat]

 

Samma favoriter som mig, men jag har några till.

 

Anakin's dark deeds

 

Enter Lord Vader

 

Rikigt bra.

 

Nu har det även släppts 3 nya tv-spots.

 

http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=19949

 

Hatar voice-overn, men annars är dom rikigt bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag såg Episode 1 för några dagar sen. Stängde av! Tänkte nu börja en insamling för att göra en ny version så att vi kan ta tillbaka det som den förstörde. Börja med att stryka JarJar Binks helt!

 

Kollade även på de nya tv-spotsen - tack nemo.

 

När jag hör "You were the choosen one!" går det ilningar i kroppen. Den måste bli bra!!! Annars förstörs den sista biten av det som en gång var ett stort bultande Star Wars hjärta!

Länk till kommentar
Share on other sites

längtar efter filmen, men det är en ska som jag inte gillar alls. Det är att filmen ska ha en svensk titel, Star Wars: Episod III Mörkrets hämnd. Va är det för fel att ta orginal titeln. Alla filmer som får en för-svenskat namn suger(inte filmen, men namnet). Nej nu ska jag sluta va arg och sova... ha de så gött

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Eiik]längtar efter filmen, men det är en ska som jag inte gillar alls. Det är att filmen ska ha en svensk titel, Star Wars: Episod III Mörkrets hämnd. [/citat]

 

Gillar inte heller titeln, om den nu prompt måste översättas så skulle den väl kunna heta Sithens hämnd (låter också för jävligt iofs). Mörkrets hämnd påminner för mycket om "det mörka hotet" som de översatt den första till......

 

Inte bara titeln, att de ska översätta hela öppningstexten suger också rätt bra....

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...