_nemo_ Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Eftersom det har snackats väldigt mycket om denna film i den här tråden http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=2643&page=1&pp=25 Så tänkte jag att nu är det dags för en alldeles egen tråd för den sista Star Wars filmen. Kan ju börja lite smått själv: Pontus sa: Hoppas Anakin blir Darth Vader tidigt i filmen, och inte i slutet För att ni inte ska bli allt för besvikna när filmen kommer ut så kan jag ju tala om att Darth Vader kommer bara att ha på sig sin berömda dräkt de sista 5-10 minuterna av filmen. Detta är bekräftat av George Lucas själv, sista striden mellan Obi-wan och Anakin är ju nästan i slutet av filmen, och det är efter den som han måste "byggas om" :) Men ändå, han är ju Darth Vader även fast han inte har dräkten på sig, för går över till "the dark side" gör han ju tidigt i filmen, och man måste ju säga att han ser jäkla ball ut me sina sith ögon. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anstalter Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 jag tycker det e bra att man inte får se så mycket Darth Vader men om det e nånting jag vill se är det Darth Sidhious.. I trailern ser man att han har ett lightsabre till förfogande..hehe;) Sen ska det bli ball att se hur Mace Windu dör...Hoppas på en grym fight där..kanske med Grevious :) "Mace is not stabbed in the back. It's full-frontal." - http://www.theforce.net 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Sith-ögon? Vart får man se dom?? Nån speciell sida? Fascinerande med den här rullen! I dom två tidigare så var dom väldigt hemliga & hysch hysch, nu har dom ju släppt kopiösa mängder officiella infos! Satt & kollade igenom gamla forum & sånt från framför allt Attack Clones, var inte mycket som stämde, mycket av det som verkligen stämde däremot var ofta saker som fansen avfärdade som möjligt falska rykten! Haha, kul läsning var det, men den här gången verkar Lucas The Man själv ha kärtat på rätt friskt! Ser VERKLIGEN fram emot den här delen :-D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Jackson sa ju själv att han inte ville gå ut som en "sucka" utan mer i en ren jävla blaze of glory! Lucas verkar ha lovat att hans dödsscen kommer vara väl värd att minnas :-D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 1, 2005 Author Share Posted March 1, 2005 [citat=Anstalter]jag tycker det e bra att man inte får se så mycket Darth Vader men om det e nånting jag vill se är det Darth Sidhious..[/citat] Det här kommer att vara darth Sidious film, Lucas snackar om hur han e den mäktigaste av de alla, alla katerogier. Ser så jävla mycket fram emot fighten mellan honom och Yoda. [citat=Anstalter]Sen ska det bli ball att se hur Mace Windu dör...Hoppas på en grym fight där..kanske med Grevious :) "Mace is not stabbed in the back. It's full-frontal." - http://www.theforce.net [/citat] Vad jag har sett på läckta bilder från filmen så är det ingen mindre än Anakin som dödar Mace Windu, han kommer in när Mace slåss mot Sidious, och det är i den sekunden han går över till "the dark side" fullt ut. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 2, 2005 Author Share Posted March 2, 2005 [citat=Christian van Caine]Sith-ögon? Vart får man se dom?? Nån speciell sida? [/citat] Du kan ju se dom i teaser trailern. Lägger in bilden på min visningsbild här också så kan du se :) (hmmm, syns inte så bra, men kolla på teasertrailern, borde ju finnas lite överallt på internet.) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josef Harringer Posted March 2, 2005 Share Posted March 2, 2005 Vi kan väl alla vara överens om att episode I är en ganska sunkig film. Episode II kunde varit bra, men George's hjärnsläpp när han larvar runt med C3PO:s huvud och kropp, fick mig att nästan kräkas i biografen av vämjelse. Jag måste fortfarande hoppa förbi de avsnitten i filmen. Angående episode III... Jag tror faktiskt inte han klarar av det. Ingenting tyder på att han skulle lyckas den här gången heller. Teasern säger egentligen ingenting och webdocsen ger mig lite obehagskänslor ibland... Jag hoppas, men Georges stjärna har nog dalat för alltid. R.I.P George 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 2, 2005 Author Share Posted March 2, 2005 [citat=Josef Harringer]Vi kan väl alla vara överens om att episode I är en ganska sunkig film. Episode II kunde varit bra, men George's hjärnsläpp när han larvar runt med C3PO:s huvud och kropp, fick mig att nästan kräkas i biografen av vämjelse. Jag måste fortfarande hoppa förbi de avsnitten i filmen. Angående episode III... Jag tror faktiskt inte han klarar av det. Ingenting tyder på att han skulle lyckas den här gången heller. Teasern säger egentligen ingenting och webdocsen ger mig lite obehagskänslor ibland... Jag hoppas, men Georges stjärna har nog dalat för alltid. R.I.P George[/citat] Jag hoppas du har fel, jag hoppas och tror verkligen att Revenge of the Sith är George Lucas grand finale, anledningen till att han gjorde en prequel trilogy överhuvud taget. Och enligt mig så är storyn till ROTS den bästa hittils, och bilderna som läckt ut ser underbara ut enligt mig. Angående de 2 första prequel delarna, vill inte försvara de egentligen, men dom är underskattade. Dom jämförs med de gamla och blir därför dåliga. The Phantom Menace förstördes av Jar Jar, och mycket annat, men Darth Maul och Qui-gon Jinn lyfte filmen iaf. Attack of the Clones var helt ok tycker jag, lite innehållslös men ändå helt ok. Fighten mellan Yoda och Dooku gjorde mig galen på ett positivt sätt, och den är ingenting mot vad fighterna i trean kommer att vara. Hursomhelst, jag håller tummarna för trean. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 11, 2005 Author Share Posted March 11, 2005 Nu har trailern till filmen läckt ut (den kommer ut officiellt för alla icke-medlemmar av hyperspace på måndag) Så om du har lust att öka dina förväntningar ytterligare för denna sista del i sagan, så kan du gå in på den här länken http://www.movie-list.com/forum/showthread.php?t=11299 Fy fan vad det ser bra ut, kan knappt vänta tills den kommer på bio......... Du måste registrera dig för att kunna se den, men det är inget krångel, nästan exakt samma procedur som när ni blev medlemmar på voodoofilm =) (btw så ser det ut som det är från denna sida som voodoo skaparna har snott all design och struktur på sin sida :)) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallin Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 Såg mest bara ut att bli massor av påkostade strider i Return of the King-anda. Inget fel med det, men riktar man in sig på att se en film med samma djup som Episod 4, 5 och 6 blir man nog mäkta besviken. Den dialog som fanns i trailern verkade rent av lite halvtaskig. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 11, 2005 Author Share Posted March 11, 2005 Jag är bara så glad att det äntligen inte ser ut att bli en barnfilm......plus nyheterna om att den förmodligen kommer att få en pg-13.....det blir den första starwars film som blir barnförbjuden. Historien och dialogerna är grymt mycket bättre i den här än va den är i de två första Sequelsen, iaf om jag får lita på de utkast av manuset jag läst. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 12, 2005 Author Share Posted March 12, 2005 finns det inga starwars fans på den här sidan??? Vad tycker ni om trailern? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 Det kan du ge dig *** på att det finns!!! :-D Ser med stor förväntan fram emot filmen, älskade vad jag sett :-) Däremot har jag fortfarande inte fått tummen ur & tagit en titt på ögonen. Hm, dax att kolla efter lite igen! Sen måste jag säga att jag verkligen gillade även de två första filmerna! Visst, jag håller med om att, speciellt den första, kan vara väl glad & färggrann för att vara SW, men å andra sidan så är det ju trots allt en glad & lycklig galax (nåja) som illustreras! hela tanken är ju att se allt förfalla & sedan, i ep. 4-6 se hur Luke med bihang ställer allt tillrätta igen genom att spöa både vett & skit ur imperiet! Tycker dom lyckats förvånansvärt bra med svepet från glatt till kaos :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anstalter Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 Den verkar bli helt sinnessjuk bra av vad man kan se på trailern men sen har jag ju aldrig betvivlat det heller så det kom inte som en överraskning precis;).... jag menar saker som detta - Your under arrest chancellor. - Are you threatening me master jedi.. [citat=_nemo_](btw så ser det ut som det är från denna sida som voodoo skaparna har snott all design och struktur på sin sida :))[/citat] Typ alla forum ser ut såhär idag, det e nog ingen som tagit av någon. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 12, 2005 Author Share Posted March 12, 2005 [citat=Christian van Caine]Det kan du ge dig *** på att det finns!!! :-D Ser med stor förväntan fram emot filmen, älskade vad jag sett :-) Däremot har jag fortfarande inte fått tummen ur & tagit en titt på ögonen. Hm, dax att kolla efter lite igen! Sen måste jag säga att jag verkligen gillade även de två första filmerna! Visst, jag håller med om att, speciellt den första, kan vara väl glad & färggrann för att vara SW, men å andra sidan så är det ju trots allt en glad & lycklig galax (nåja) som illustreras! hela tanken är ju att se allt förfalla & sedan, i ep. 4-6 se hur Luke med bihang ställer allt tillrätta igen genom att spöa både vett & skit ur imperiet! Tycker dom lyckats förvånansvärt bra med svepet från glatt till kaos :-)[/citat] Håller med, "For over a thousands generations the jedi knights were the guardians of peace and justice in the old repuplic, before the dark times, before the EMPIRE." Prequel delarna är ju som sagt till för att visa hur allt detta i de gamla delarna har skett. Allt var ju frid och fröjd i början, ingen sith så långt ögat kunde nå. Men sen så börjar allt. Och det är ju nu i trean som allt verkligen börjar. "The empire strikes back" är ju enligt mig den bästa i serien hittils, och denna revenge of the sith var ju tänkt att heta "the empire strikes". [citat=Anstalter] jag menar saker som detta - Your under arrest chancellor. - Are you threatening me master jedi.. [/citat] Sen hans jäkla hopp fram, fy fan va coolt :) Mer höjdpunkter i trailern enligt mig: När Anakin vandrar fram med sina soldater bakom sig När Obi-Wan skriker "U were the choosen one"!! Och fighten mellan Yoda och Sidious verkar bli helt "mind-blowing" kolla bara hur Sidious "forcekastar" hela plattformer mot stackars lilla Yoda. När Obi-Wan är omringad av massa droids, (bl.a av Grevious och hans livakter???) Chewbacca o hans gäng Fan ja tyckte allt var underbart att se, kolla bara på alla space battles, gryyyymt snygga. En annan sak också som kanske är ett gott tecken, De "mindre bra" delarna har förstörts mycket av fula raser som tar upp mycket av filmen. Return of the Jedi....små fula ewoks Phantom Menace......äckligt jobbiga gungans med Jar-Jar i spetsen Attack of Clones.......gräshoppor elle va man ska kalla de Denna Revenge of the Sith har inga fula raser, precis som a new hope och empire strikes back. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anstalter Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 [citat=_nemo] När Obi-Wan skriker "U were the choosen one"!! Och fighten mellan Yoda och Sidious verkar bli helt "mind-blowing" kolla bara hur Sidious "forcekastar" hela plattformer mot stackars lilla Yoda. Fan ja tyckte allt var underbart att se, kolla bara på alla space battles, gryyyymt snygga. [/citat] helt klart!!! SKA BLI SÅ JÄVLA GRYMT... för övrigt har jag sett den 6 ggr nu :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 14, 2005 Author Share Posted March 14, 2005 http://www.sequentialpictures.com/moviestarwarsepisode3.html Kolla det här.....hahahahaha 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 Ser grymt mycket fram emot den! :-D Kul att äntligen se nån som håller med mig! Är ett grymt gnäll om glättigheten i första, men hade varit menlöst om inte galaxen var som den var innan allt k*kade ut! Då hade det ju inte varit nån direkt skilnad :-) Nån som vet när dom släpper plåtarna? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 14, 2005 Author Share Posted March 14, 2005 [citat=Christian van Caine]Nån som vet när dom släpper plåtarna?[/citat] är jag bara väldigt trött eller fattar jag helt enkelt inte vad du menar, vilka plåtar, vad är det??? =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 Biljetterna? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 14, 2005 Author Share Posted March 14, 2005 [citat=Christian van Caine]Biljetterna?[/citat] hahaha....ok......dom borde väl släppas ca en månad i för väg....så som det brukar vara. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 25, 2005 Author Share Posted March 25, 2005 http://www.millenniumfalcon.com/phpbb/viewtopic.php?t=3541 Nya sköna bilder, kolla inte på dom om ni inte gillar spoilers. Man får se döda jedi ungar, yoda vs sidious, Luke som bebis, grevious o massa annat smått o gott :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 26, 2005 Author Share Posted March 26, 2005 Sen tänkte jag berätta om ett inslag på 60 minutes som gick idag. Man fick följa George Lucas lite grann o se lite ur sista filmen, fy fan va bra den verkar asså..........för dom som missade har en ny chans i morgon klockan 01.45 på fyran. Och van caine, här har du en bild på anakins "sith-ögon" om du fortfarande inte sett de http://www.rebelscum.com/photo.asp?image=http://www.collectinghq.com/im/0005454.jpg 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 ok, jag var väldigt imponerad över starwars, innan Phantom Menace... problemet tycker jag är George Lucas... när New Hope kom ut var den chockerande rappt berättat och specialeffekterna var häpnadsväckande. George Lucas både skrev och regisserade sen kom imperiet och jedins återkomst, båda bättrade på berättande, specialeffekter, och i stort sett allt... Lawrence Kasdan (Indiana Jones filmerna) skrev och någon annan regisserade. Det blev bara bättre. 10 15 år senare sätter sig George Lucas åter i regissörstolen med pennan i handen... och i mina ögon har han glömt hur man gör, episod 1 gick att se på, men jag ville bara hacka ner Anakin i episod 2, något så nödjävligt dålig dialog han hasplar ur sig, speciellt i kärleksscenerna har jag aldrig varit med om... det gjodre mig verkligen ont att behöva genomlida den filmen. Jag säger det mycket sällan men, Denär för mig totalt j***a kass... så jag har inga stora förhoppningar på 3:an... hela starwarsuniversumet liknar alltför ofta mer och mer Star Trek... hoppas att jag inte retade på mig alltför många nu, jag älskar fortfarande de gamla filmerna... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Nemo, tusen tack! Precis vad jag ville se! :-D Försökte hitta trailern, men det var inte det lättaste utan att registrera sig på StarWars.com. Hittade en torrent med, vad jag trode då, var den officiella trailern. Var vad som stog på descriptionen. Aj fan vad jag bedrog mig, det var bara nåt arsel som slängde ihop ett ap-fult kollage med stulen musik & ljud & skrev att det var officiellt på. Var tillåmä helt fel namn på delen. ...åfan förresten! Letade efter den genom datorn, & insåg att jag faktiskt hade den officiella redan liggande här! Orsaken jag inte ville regga mig var att jag redan ÄR reggad, men dom strular hela tiden med min registrering, så jag orkade till slut inte bråka mer. Den trailern kickar röv!!! :-D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts