_nemo_ Postad 26 mars 2005 Författare Postad 26 mars 2005 [citat=jmalmsten]ok, jag var väldigt imponerad över starwars, innan Phantom Menace... problemet tycker jag är George Lucas... när New Hope kom ut var den chockerande rappt berättat och specialeffekterna var häpnadsväckande. George Lucas både skrev och regisserade sen kom imperiet och jedins återkomst, båda bättrade på berättande, specialeffekter, och i stort sett allt... Lawrence Kasdan (Indiana Jones filmerna) skrev och någon annan regisserade. Det blev bara bättre. [/citat] Tycker personligen att "a new hope" är den starkaste, och att "return of the jedi" är den svagaste (efter phantom menace) Jag gillar till och med "attack of the clones" mer än rotj (bortsett från vissa saker, som bl.a delen som Josef påpekade när C3-PO struttar omkring på stadion och säger saker som "die jedi dogs"...man skäms....) 0 Citera
_nemo_ Postad 30 mars 2005 Författare Postad 30 mars 2005 50 dagar kvar :P btw caine, biljetterna släpps den 15 maj. 0 Citera
Christian van Caine Postad 30 mars 2005 Postad 30 mars 2005 Happy Happy Joy Joy!!!!!!!!!!!!! 0 Citera
_nemo_ Postad 30 mars 2005 Författare Postad 30 mars 2005 ännu en spoiler bild (big time) men den är så jävla snygg, kolla hans ögon, kolla hans vrede........ 0 Citera
LastonFilm Postad 30 mars 2005 Postad 30 mars 2005 egentligen är det inte darth sidious som yoda slåss med i senatbyggnaden eller mace slåss med, som några säger, utan palpatine, när han visar sitt rätta jag. 0 Citera
_nemo_ Postad 30 mars 2005 Författare Postad 30 mars 2005 [citat=LastonFilm]egentligen är det inte darth sidious som yoda slåss med i senatbyggnaden eller mace slåss med, som några säger, utan palpatine, när han visar sitt rätta jag.[/citat] Hmm, det är samma person, men men, Mace Windu slåss mot Palpatine (då han inte ser brännskadad ut) och Yoda slåss mot Sidious (då han ser brännskadad ut). Men som sagt, han är ju hela tiden Sidious, Palpatine är bara hans täckmantel.... 0 Citera
_nemo_ Postad 2 april 2005 Författare Postad 2 april 2005 Nya tv-spots. Är det 19 maj än?? http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=19786 0 Citera
LastonFilm Postad 3 april 2005 Postad 3 april 2005 [citat=_nemo_]Hmm, det är samma person, men men, Mace Windu slåss mot Palpatine (då han inte ser brännskadad ut) och Yoda slåss mot Sidious (då han ser brännskadad ut). Men som sagt, han är ju hela tiden Sidious, Palpatine är bara hans täckmantel....[/citat] fast jag tror att det är tvärom. att darth sidious är hans andra namn, eller vad man ska säga. för som darth vader heter anakin skywalker och darth tyranus heter Count Dooku, så tror jag att sidious verkligen heter palpatine. darth maul kanske hade ett annat namn innan han blev en sithlord. vem vet. det är min teori. 0 Citera
Christian van Caine Postad 3 april 2005 Postad 3 april 2005 Well, han hette förmodligen kort & gott Palpatine innan han blev Sith Lord, men som jag ser det så är hans "normala" liv nu bara en illusion. Han har varit Darth länge, & om man ser på Vader exempelvis, så upphörde han att vara Anakin efter "dopet"....eller vad man ska kalla det :-) 0 Citera
ragnjj Postad 3 april 2005 Postad 3 april 2005 Jahujeda mig, såg om episode II för en vecka sedan för att se om jag ändrat uppfattning sens jag såg den på bio. Men icke sa nicke, totalkalkon så de skriker om det, Lucas har tappat greppet ... hoppas han hittat det igen till ROTS. 0 Citera
_nemo_ Postad 8 april 2005 Författare Postad 8 april 2005 [citat=ragnjj]Jahujeda mig, såg om episode II för en vecka sedan för att se om jag ändrat uppfattning sens jag såg den på bio. Men icke sa nicke, totalkalkon så de skriker om det, Lucas har tappat greppet ... hoppas han hittat det igen till ROTS.[/citat] Jag kollade på den idag, och hoppsan hejsan....just nu gillar jag plötsligt den näst bäst av alla starwars filmer (men jag hatar fortfarande c-3po i arenan mot slutet). 0 Citera
_nemo_ Postad 8 april 2005 Författare Postad 8 april 2005 Ni som ser fram emot den här filmen, är det något ni absolut inte vill ska vara med i den?? Jag t.ex hatar att dom översatt början med a long, long time ago in a galaxy far, far away till svenska, och även själva "opening crawlen". Skulle önska att den fick va på engelska, men det kommer inte hända...... Sen hoppas jag att allt som kan kallas "comic relief" är borta, hoppas hoppas.... PS. Är det ingen av er som kollat på tv-spotsen som ja länka till tidigare, har ni nå tankar om dom ? Vilken gillade ni bäst?? DS.?? 0 Citera
_nemo_ Postad 10 april 2005 Författare Postad 10 april 2005 Nu är det klart att filmen kommer att få en pg-13 åldergräns i usa.....detta betyder att det blir den första starwars film som är barnförbjuden....yiiiihaaaaaa 0 Citera
Anstalter Postad 10 april 2005 Postad 10 april 2005 Skitbra ju...Tragedy var för övrigt bäst av TV-spotsen 0 Citera
_nemo_ Postad 10 april 2005 Författare Postad 10 april 2005 För dom som vill lyssna på soundtracket sisådär en månad innan den släpps i affärerna......här har ni en länk. http://aesop.thrillinghill.com/ousley/Episode%20III%20Soundtrack/ 0 Citera
_nemo_ Postad 18 april 2005 Författare Postad 18 april 2005 Någon som lyssnat på soundtracket? Vad tyckte ni? hahaha, jag börjar känna mig ensam i den här tråden :) 0 Citera
Anna_Dea Postad 18 april 2005 Postad 18 april 2005 Har soundtracket. Starkaste låtarna enligt min mening är "Battle of the heroes", tycker John Williams fångar sveket, och det sorgliga i striden. Anakins betrayal - Gillar det tragiska i låten. Ger den känslan om att allt hopp är ute. A new hope Ending credits - För dem som vet hur sista scenen ser ut, så är låten otroligt passande. Sen fortsätter dem populäraste melodierna från SW genom hela låten... 0 Citera
_nemo_ Postad 19 april 2005 Författare Postad 19 april 2005 [citat=Anna_Dea]Har soundtracket. Starkaste låtarna enligt min mening är "Battle of the heroes", tycker John Williams fångar sveket, och det sorgliga i striden. Anakins betrayal - Gillar det tragiska i låten. Ger den känslan om att allt hopp är ute. A new hope Ending credits - För dem som vet hur sista scenen ser ut, så är låten otroligt passande. Sen fortsätter dem populäraste melodierna från SW genom hela låten...[/citat] Samma favoriter som mig, men jag har några till. Anakin's dark deeds Enter Lord Vader Rikigt bra. Nu har det även släppts 3 nya tv-spots. http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=19949 Hatar voice-overn, men annars är dom rikigt bra. 0 Citera
erik_m Postad 19 april 2005 Postad 19 april 2005 Jag såg Episode 1 för några dagar sen. Stängde av! Tänkte nu börja en insamling för att göra en ny version så att vi kan ta tillbaka det som den förstörde. Börja med att stryka JarJar Binks helt! Kollade även på de nya tv-spotsen - tack nemo. När jag hör "You were the choosen one!" går det ilningar i kroppen. Den måste bli bra!!! Annars förstörs den sista biten av det som en gång var ett stort bultande Star Wars hjärta! 0 Citera
Eiik Postad 20 april 2005 Postad 20 april 2005 längtar efter filmen, men det är en ska som jag inte gillar alls. Det är att filmen ska ha en svensk titel, Star Wars: Episod III Mörkrets hämnd. Va är det för fel att ta orginal titeln. Alla filmer som får en för-svenskat namn suger(inte filmen, men namnet). Nej nu ska jag sluta va arg och sova... ha de så gött 0 Citera
_nemo_ Postad 22 april 2005 Författare Postad 22 april 2005 [citat=Eiik]längtar efter filmen, men det är en ska som jag inte gillar alls. Det är att filmen ska ha en svensk titel, Star Wars: Episod III Mörkrets hämnd. [/citat] Gillar inte heller titeln, om den nu prompt måste översättas så skulle den väl kunna heta Sithens hämnd (låter också för jävligt iofs). Mörkrets hämnd påminner för mycket om "det mörka hotet" som de översatt den första till...... Inte bara titeln, att de ska översätta hela öppningstexten suger också rätt bra.... 0 Citera
_nemo_ Postad 2 maj 2005 Författare Postad 2 maj 2005 Tjatar lite mer i den här tråden då :) Musikvideon är uppe för ROTS, den heter a hero falls, och den innehåller lite nya scener. http://www.starwars.com/episode-iii/release/trailer/10.html 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.