Autisterna Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Jag såg nyss en trailer till Nicolas Winding Refns nya film Only God Forgives (med bl a Ryan Gosling och Kristin Scott Thomas) och insåg vilken konst det är att lyckas göra bra trailers. Både rent estetiskt, hantverksmässiga, men också i rent marknadsföringssysfte, en trailer som fångar ens uppmärksamhet och verkligen vill få en att se filmen. Seriöst, hur bra är den inte? Musiken, klippningen, tajmingen. Allting är perfekt utfört i den trailer. Sjukt snygg, alltså. Vilka trailers har ni blivit imponerade av? Vilka ser ni som sjukt snygga och varför? :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bigmackorgen Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Fick en lite B-aktig känsla när jag såg trailern (missförstå mig gärna rätt) : Kan det vara så att Trailern i sig är så mycket bättre än själva filmen? Isåfall är den ett mästerverk. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oller Visuals Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 ---- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Inception. Enda filmen som fått mig att springa till biografen och ensam sitta i biomörkret. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Jag undviker, av princip, alla trailers eftersom standarden är ca 2.30 och dom visar f*animej hela filmen. Kan iofs hålla med om att denna trailer (Only God Forgives) var ett bra undantag. //Grrr... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobinsTaste Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 Blue Velvet har en rätt snygg trailer tycker jag. Fångar filmens känsla, utan att avslöja för mycket. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 Blev "tvingad" av dottern (10 år) att titta på en grym trailer igår: Det är ett Formulär 1A-exempel på hat-trailer á la Hollywood... :( //M 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr A Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Första trailern till Only God Forgives är ju helt klart den bästa: Och ja, enligt många recensioner verkar trailern vara bättre än själva filmen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daarco Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Jag vet inte om denna går under sjukt snygg trailer, men det var i alla fall en trailer som visade vilken sjuk film man skulle få se i framtiden. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts