Autisterna Posted July 16, 2013 Posted July 16, 2013 Jag såg nyss en trailer till Nicolas Winding Refns nya film Only God Forgives (med bl a Ryan Gosling och Kristin Scott Thomas) och insåg vilken konst det är att lyckas göra bra trailers. Både rent estetiskt, hantverksmässiga, men också i rent marknadsföringssysfte, en trailer som fångar ens uppmärksamhet och verkligen vill få en att se filmen. Seriöst, hur bra är den inte? Musiken, klippningen, tajmingen. Allting är perfekt utfört i den trailer. Sjukt snygg, alltså. Vilka trailers har ni blivit imponerade av? Vilka ser ni som sjukt snygga och varför? :) 0 Quote
Bigmackorgen Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Fick en lite B-aktig känsla när jag såg trailern (missförstå mig gärna rätt) : Kan det vara så att Trailern i sig är så mycket bättre än själva filmen? Isåfall är den ett mästerverk. 0 Quote
Pace Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Inception. Enda filmen som fått mig att springa till biografen och ensam sitta i biomörkret. 0 Quote
Max_H Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Jag undviker, av princip, alla trailers eftersom standarden är ca 2.30 och dom visar f*animej hela filmen. Kan iofs hålla med om att denna trailer (Only God Forgives) var ett bra undantag. //Grrr... 0 Quote
RobinsTaste Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Blue Velvet har en rätt snygg trailer tycker jag. Fångar filmens känsla, utan att avslöja för mycket. 0 Quote
Max_H Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Blev "tvingad" av dottern (10 år) att titta på en grym trailer igår: Det är ett Formulär 1A-exempel på hat-trailer á la Hollywood... :( //M 0 Quote
Mr A Posted July 29, 2013 Posted July 29, 2013 Första trailern till Only God Forgives är ju helt klart den bästa: Och ja, enligt många recensioner verkar trailern vara bättre än själva filmen. 0 Quote
daarco Posted October 14, 2013 Posted October 14, 2013 Jag vet inte om denna går under sjukt snygg trailer, men det var i alla fall en trailer som visade vilken sjuk film man skulle få se i framtiden. 0 Quote
Recommended Posts