Gå till innehåll

Kraschar ofta


revilofoto

Recommended Posts

Exporterade bitvis i 3 minuters bitar, och det fungerade fint förutom en 3-minutare som inte ville.

Tog en närmre titt på den sekvensen och det visade sig att där den avbröt exporten, var precis innan en tiff-bild på 90Mb.

Tog bort den och provade på nytt, då gick den förbi det avsnittet men stannade precis innan nästa stora tiff, och där låg 3 stycken tuffare på totalt 290Mb....tog bort även dessa och....hela tidslinjen gick att exportera!

 

Tack alla som kommit med råd, schysst!

Jag bjuder på öl när vi ses! :)

Borde finnas en årlig Voodoofilm-träff... :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Exporterade bitvis i 3 minuters bitar, och det fungerade fint förutom en 3-minutare som inte ville.

Tog en närmre titt på den sekvensen och det visade sig att där den avbröt exporten, var precis innan en tiff-bild på 90Mb.

Tog bort den och provade på nytt, då gick den förbi det avsnittet men stannade precis innan nästa stora tiff, och där låg 3 stycken tuffare på totalt 290Mb....tog bort även dessa och....hela tidslinjen gick att exportera!

 

Tack alla som kommit med råd, schysst!

Jag bjuder på öl när vi ses! :)

Borde finnas en årlig Voodoofilm-träff... :)

 

asbra. Kul att teorin med bildgrejen stämde.

@Max, du vet ju om detta, och det borde finnas något i Premiere som talar om för användaren att -"Halt! hörrö User, nu är bilden lite för stor för Premieres bästa" ..motsv. :)

 

 

Ang. TV så gillar SVT Avids DNxHD, (deras "husformat") mxf eller mov spelar nog mindre roll. 185mbit 8bit borde räcka, 120mbit är väl okej också om det inte är nån fart i bilderna. De sänder HD i 720p50 men själva spelar de faktiskt mycket in i 1080i50 så, håller du dig kring dem så gör du minst fel iaf. Är det SD så funkar även DVCPro50i bra.

Tänk på broadcast safe och glöm inte ljudet. En dålig mix av ljudet och de kan vägra ta in det.

Länk till kommentar
Share on other sites

EDIT: (Läses med drypande ironi): Men, jämför marknadstexterna; "Nya Premiere Pro, du kan importera hur stora stillbilder du vill", eller, "Nya Premiere Pro, importera inte stora stillbilder, då kraschar det"...

 

Skämt åsido, det BORDE ha poppat upp en varning för Low On Memory. När det hänger sig, borde det ha kommit upp ett felmeddelande, kan du ev spara det i ett textdokument?

 

 

//M

Länk till kommentar
Share on other sites

Ang ärlighet: Revilofoto, går det att få tag i en del av projektet som kraschar? Alt bara projektfilen så vi kan "relink:a" till andra filer av samma storlek? Har en Quality-engineer på Adobe som jobbar med detta just nu.

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delar gärna med mig om det kan hjälpa andra alternativt förbättra programmet.

Jag gjorde en sådan "skicka felrapport"...räcker det eller?

Samtidigt så vill nog inte min kollega, och jag, att materialet läcker ut...men det gör det väl inte? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Felrapporter räcker tyvärr inte så långt i många fall, detta är ett typiskt fall där man ofta behöver källmaterial (ev då bara projektfilen, då man ibland kan ersätta dina filer med vad som helst i samma storlek).

Kontaktar dig via PM, kan garantera att det inte läcker ut.

 

Tack!

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...