Gå till innehåll

Tryckluft-Spruta?


EzekielMartyr

Recommended Posts

Hej!

Skulle behöva hitta en tryck-luft-spruta som man kan pumpa upp rätt så kraftigt tryck i.

Letade efter svar i en gammal tråd på detta ämne

och det fanns en del

tips på tryckluftssprutor där, men alla de länkarna är gamla och funkar

inte längre...

 

Jag har hittat en spruta på ClasOhlson, men jag vet inte om den har tillräckligt tryck.

Hörde också något om att det skulle finnas bra sprutor på Jula?

 

Kan någon hjälpa mig?

 

Är denna bra:

 

http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/B/313104R.eps_hi_S.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag använde en liknande pump för att göra kroppsträffar. Skulle tro att trycket räcker till. Den vi använde lyckades sprutmåla väggen bakom med en radie av 1-2 meter när vi gjorde ett "headshot". Dock är det ganska besvärligt att få slutet på slangen tätt, så att blodet "exploderar" istället för att pysa ut a la Troma.

Länk till kommentar
Share on other sites

Allt beror på hur kraftig effekt du är ute efter. Har använt likadan sputa, och kan säga att den räcker till en 'artärblödning', men inte mycket mer. Om sprutet skall vara uppåt, orkar den inte trycka särskilt mycket. Vill du ha kaskad ála malta, får du ta till något kraftigare, t.ex en liten kompressor. De är inte heller så våldsamt dyra på ÖB eller liknande ställen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag köpte mig en tryckblomspruta från coops byggavdelning. kostade sisådär 130 spänn och funkar väldigt bra.

 

jag köpte också en sån där metallsak som man kniper åt trädgårdsslangen med...man skruvar i en skruv och det sitter skitbra. Inte en droppe kommer ut. Sedan har jag en bit av en tvättsvamp inne i en bit trädgårsslang så det byggs upp lite mer tryck och sen är det bara att pumpa ungefär 150-200 gånger sen blir det woofa.

864.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...