EzekielMartyr Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Hej! Skulle behöva hitta en tryck-luft-spruta som man kan pumpa upp rätt så kraftigt tryck i. Letade efter svar i en gammal tråd på detta ämne och det fanns en del tips på tryckluftssprutor där, men alla de länkarna är gamla och funkar inte längre... Jag har hittat en spruta på ClasOhlson, men jag vet inte om den har tillräckligt tryck. Hörde också något om att det skulle finnas bra sprutor på Jula? Kan någon hjälpa mig? Är denna bra: http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/B/313104R.eps_hi_S.jpg 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonpet Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Jag använde en liknande pump för att göra kroppsträffar. Skulle tro att trycket räcker till. Den vi använde lyckades sprutmåla väggen bakom med en radie av 1-2 meter när vi gjorde ett "headshot". Dock är det ganska besvärligt att få slutet på slangen tätt, så att blodet "exploderar" istället för att pysa ut a la Troma. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gren Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Allt beror på hur kraftig effekt du är ute efter. Har använt likadan sputa, och kan säga att den räcker till en 'artärblödning', men inte mycket mer. Om sprutet skall vara uppåt, orkar den inte trycka särskilt mycket. Vill du ha kaskad ála malta, får du ta till något kraftigare, t.ex en liten kompressor. De är inte heller så våldsamt dyra på ÖB eller liknande ställen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EzekielMartyr Posted February 22, 2005 Author Share Posted February 22, 2005 [citat=jonpet]Dock är det ganska besvärligt att få slutet på slangen tätt, så att blodet "exploderar" istället för att pysa ut a la Troma.[/citat] Kan du utveckla lite? Exakt vad är det som är svårt att få tätt? Jag tyckte det såg tämligen lätt ut i guiden. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EzekielMartyr Posted February 22, 2005 Author Share Posted February 22, 2005 Gren: Men exakt vad för kompressor ska jag köpa? Har ingen som helst koll på hur saker och ting fungerar. Vad jag behöver är en spruta som ska kunna smälla av kroppsträffar på mage och torso så att det ser brutalt ut utan att bli parodiskt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gren Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Kolla t.ex http://www.clasohlson.se/ Klicka på Tryckluft. Du behöver en kompressor, färgspruta/sprutpistol, slangar och kopplingar (och blod förstås). Det är klart att det drar iväg ca 1500 spänn... men det kan finnas blilligare nån annanstans. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EzekielMartyr Posted February 23, 2005 Author Share Posted February 23, 2005 Okej, tack för hjälpen. Jag antar att det blir en kompressor som går på strax under 1000 kr. De flesta verkar kosta 2000+ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 Går det inte att använda en luftpistol som kompressor? (Alltså utan kulor i) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wääuu Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 bra idé! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 Jag köpte mig en tryckblomspruta från coops byggavdelning. kostade sisådär 130 spänn och funkar väldigt bra. jag köpte också en sån där metallsak som man kniper åt trädgårdsslangen med...man skruvar i en skruv och det sitter skitbra. Inte en droppe kommer ut. Sedan har jag en bit av en tvättsvamp inne i en bit trädgårsslang så det byggs upp lite mer tryck och sen är det bara att pumpa ungefär 150-200 gånger sen blir det woofa. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EzekielMartyr Posted February 23, 2005 Author Share Posted February 23, 2005 Tack! Ska gå på Coop imorgon då! :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunvald Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 Själv köpte jag en 1,5 l tryckspruta på biltema för bara 49:50kr! Plus att den har få motstånd / tryck reducerare. Och dom få som finns är lätta att plocka bort. Med ca 150 pump får man en ganska nice effekt :D. Ett bra köp! http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=820&iItemId=92260 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EzekielMartyr Posted February 24, 2005 Author Share Posted February 24, 2005 HIttade en för 90kr på ÖB. Har inte kunnat testa med slang än men efter 150 tryck så blir det kraftigt. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EzekielMartyr Posted February 25, 2005 Author Share Posted February 25, 2005 Och idag slutade min trycklufsspruta fungera. Typiskt. Jag fattar inte varför heller. Det går att pumpa upp tryck i den men när jag trycker på handtaget så händer inget. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 hehe det hände typ samma sak för mig men jag läste Gardenas "felsöknings guide" (haha) som följde med och då var det bara att öppna upp locket och skruva lite där under så funkade det igen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EzekielMartyr Posted February 26, 2005 Author Share Posted February 26, 2005 Jo nu funkar den igen. :P Jag tog dessutom och klippte av slangen på insidan lite så nu släpper den lös mer luft på kortare tid. Excellent! :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts