Gå till innehåll

Canon Eos 550D?


Kevvaaah

Recommended Posts

Ja det gör den! 550D eller Rebel T2i som den heter i USA är faktiskt en av de mest populära indie-filmmaker kameran. Jag äger en och tycker att den är väldigt prisvärd. Den filmar i samma kvalité som 7D:n, storebrorsan.

 

Om du sedan installerar Magic lantern på 550D så blir den ännu bättre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej. Jag stod själv inför valet. Jag vet inte vad 600D kostar i nuläget men någon tusenlapp mer antar jag. Den vridbara skärmen är inte värt pengarna. Då kan man istället lägga de pengarna på ett objektiv. Det är väl vissa tillfällen jag hade velat ha en vridbarskärm men det är bara en bekvämlighet och inget nödvändigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

 

Hur kommer det sig att 600D är billigare? Det är inte logiskt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Om det är din första kamera, så är 550D eller 600D ett bra sätt att börja. Stod själv inför samma val för ca två år sedan, och valde 600D. Hade antagligen gjort samma val igen. Magic Lantern ökar kvalitén en aning, ja. Den vridbara skärmen är emellanåt praktisk, men blir snabbt onödig när man använder ex. en lupp.

 

Kolla gärna in sajter med begagnat oxå, har du tur så kan du kanske ett helt paket med ex. stativ eller mikrofon (vilket du kommer behöva ändå).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...