Jump to content

Vampyrfilmer

_nemo_

Recommended Posts

Kan föreställa mig att du lär ha sett den, men måste endå för säkerhets skull nämna den:

Fearless Vampire Killers!

Tillsammans med Nosferatu '22 så är det dom bästa vampyrfilmer jag sett!

Lost Boys, Dusk 'till Dawn & Vampire Chronicles-filmerna är filmer jag verkligen uppskattar åsså, men dom två är en klass för sig :-D

[citat=Christian van Caine]Kan föreställa mig att du lär ha sett den, men måste endå för säkerhets skull nämna den:

Fearless Vampire Killers!

Tillsammans med Nosferatu '22 så är det dom bästa vampyrfilmer jag sett!

Lost Boys, Dusk 'till Dawn & Vampire Chronicles-filmerna är filmer jag verkligen uppskattar åsså, men dom två är en klass för sig :-D[/citat]

Fearless vampire killers är en av mina absoluta favorit filmer alla kategorier :)

Tack för svaret

Unversal studios Drakula med Bela Lugosi från 1932 är också en klassiker. Den spanska versionen av samma film är också bra men lite svår att få tag i. Eftersom Drakula var en av de första ljudfilmerna och man snabbt listade ut att den spansktalande befolkningen i amerika var en viktig kundkrets så behövde man en spansktalande version. Först spelade man först in den engelskspråkiga versionen, sen på natten så hoppade de spansktalande skådespelarna in på scenen och man filmade en gång till. Eftersom de redan tittat på den första inspelningen sa de "det här kan vi göra bättre". Långt senare kom man på att man kunde spela enbart rösterna och då kallas det dubbing.

[citat=TDA]Night watch, rysk vampyrhistoria. Har själv inte sett den än men Tarantino lär ha sagt att om man bara ska se en film i år (förra året) så ska man se den.

Finns på http://www.dvdstockholm.com för 189:-

Någon som sett den?[/citat]

Inte sett den ännu, såg en trailer på den för ungefär ett halvår sen på aintitcoolnews.......den är hursomhelst på väg hem till mig nu :) Tackar tackar för tipset TDA.

[citat=Mr.Man]"Blood of Dracula" av Andy Warhol. Ganska sjuk film...[/citat]

Det är den med Roman Polanski i en liten roll?

Du säger att den är sjuk, men är den bra också eller :)?

TDA:

Jag det får vi hoppas :) Trailern var cool iaf, sen får man väl hoppas att Tarantino inte ljuger ;)

[citat=_nemo_][citat=Mr.Man]"Blood of Dracula" av Andy Warhol. Ganska sjuk film...[/citat]

Det är den med Roman Polanski i en liten roll?

Du säger att den är sjuk, men är den bra också eller :)?[/citat]

Det var länge sen jag såg den, tykte inte om den då, kanske skulle gilla den bättre nu. Mycket naket var det iaf.

[citat=Fredrik Blom]Var länge sedan jag såg den, och då på en femtioelftehands VHS-kopia, men "Life Force" gillade jag verkligen då i alla fall... "SF-take" på hela vampyrkonceptet...

/Rico[/citat]

Den är skitcool, hade glömt bort den. Måste ta mig en titt på den igen nån dag :)

• 2 weeks later...