_nemo_ Posted February 19, 2005 Share Posted February 19, 2005 Jag har sett de flesta vampyrfilmer, men skulle vilja ha tips på lite mer okända filmer. Filmer ni sett och kan rekommendera allstå, inte att ni kollar upp filmer på google och nämner massa titlar bara :) +Vilken är den bästa vampyrfilmen ni sett? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Kan föreställa mig att du lär ha sett den, men måste endå för säkerhets skull nämna den: Fearless Vampire Killers! Tillsammans med Nosferatu '22 så är det dom bästa vampyrfilmer jag sett! Lost Boys, Dusk 'till Dawn & Vampire Chronicles-filmerna är filmer jag verkligen uppskattar åsså, men dom två är en klass för sig :-D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted February 20, 2005 Author Share Posted February 20, 2005 [citat=Christian van Caine]Kan föreställa mig att du lär ha sett den, men måste endå för säkerhets skull nämna den: Fearless Vampire Killers! Tillsammans med Nosferatu '22 så är det dom bästa vampyrfilmer jag sett! Lost Boys, Dusk 'till Dawn & Vampire Chronicles-filmerna är filmer jag verkligen uppskattar åsså, men dom två är en klass för sig :-D[/citat] Fearless vampire killers är en av mina absoluta favorit filmer alla kategorier :) Tack för svaret 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Unversal studios Drakula med Bela Lugosi från 1932 är också en klassiker. Den spanska versionen av samma film är också bra men lite svår att få tag i. Eftersom Drakula var en av de första ljudfilmerna och man snabbt listade ut att den spansktalande befolkningen i amerika var en viktig kundkrets så behövde man en spansktalande version. Först spelade man först in den engelskspråkiga versionen, sen på natten så hoppade de spansktalande skådespelarna in på scenen och man filmade en gång till. Eftersom de redan tittat på den första inspelningen sa de "det här kan vi göra bättre". Långt senare kom man på att man kunde spela enbart rösterna och då kallas det dubbing. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDA Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Night watch, rysk vampyrhistoria. Har själv inte sett den än men Tarantino lär ha sagt att om man bara ska se en film i år (förra året) så ska man se den. Finns på http://www.dvdstockholm.com för 189:- Någon som sett den? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted February 20, 2005 Author Share Posted February 20, 2005 [citat=TDA]Night watch, rysk vampyrhistoria. Har själv inte sett den än men Tarantino lär ha sagt att om man bara ska se en film i år (förra året) så ska man se den. Finns på http://www.dvdstockholm.com för 189:- Någon som sett den?[/citat] Inte sett den ännu, såg en trailer på den för ungefär ett halvår sen på aintitcoolnews.......den är hursomhelst på väg hem till mig nu :) Tackar tackar för tipset TDA. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDA Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Gött, kan du säga om den är värd att köpa. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 "Blood of Dracula" av Andy Warhol. Ganska sjuk film... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted February 20, 2005 Author Share Posted February 20, 2005 [citat=Mr.Man]"Blood of Dracula" av Andy Warhol. Ganska sjuk film...[/citat] Det är den med Roman Polanski i en liten roll? Du säger att den är sjuk, men är den bra också eller :)? TDA: Jag det får vi hoppas :) Trailern var cool iaf, sen får man väl hoppas att Tarantino inte ljuger ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 [citat=_nemo_][citat=Mr.Man]"Blood of Dracula" av Andy Warhol. Ganska sjuk film...[/citat] Det är den med Roman Polanski i en liten roll? Du säger att den är sjuk, men är den bra också eller :)?[/citat] Det var länge sen jag såg den, tykte inte om den då, kanske skulle gilla den bättre nu. Mycket naket var det iaf. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Blom Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Var länge sedan jag såg den, och då på en femtioelftehands VHS-kopia, men "Life Force" gillade jag verkligen då i alla fall... "SF-take" på hela vampyrkonceptet... /Rico 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted February 20, 2005 Author Share Posted February 20, 2005 [citat=Fredrik Blom]Var länge sedan jag såg den, och då på en femtioelftehands VHS-kopia, men "Life Force" gillade jag verkligen då i alla fall... "SF-take" på hela vampyrkonceptet... /Rico[/citat] Den är skitcool, hade glömt bort den. Måste ta mig en titt på den igen nån dag :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ash Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 Blood for Dracula (1974) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDA Posted March 3, 2005 Share Posted March 3, 2005 nemo: Har du sett Night Watch än, och isåfall, var den något att ha? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
final_cut Posted March 3, 2005 Share Posted March 3, 2005 The Fearless Vampire Killers av Roman Polanski är utan tvekan den bästa vampyrfilmen för mig. Kan sedan även rekommendera Subspecies - inte kanske den bästa, men den mest ruggiga om ni frågar mig. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 4, 2005 Share Posted March 4, 2005 Köpte Blood For Dracula för ett tag sen & tyckte den var ap-cool! Flesh For Frankenstein med samma sättning var en höjdare åsså :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverman Posted March 4, 2005 Share Posted March 4, 2005 The Fearless Vampire Killers är helt fantastisk! och den bästa Dracula är Klaus kinskis tolkning av honom. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted March 4, 2005 Author Share Posted March 4, 2005 Har fått hem Night Watch nu. Vilken film!! Tror jag iaf, har bara sett en halvtimme, tänkte spara resten till biopremiären:), för detta är en biofilm, plus att undertexterna suger på den regionsfria dvd:n. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts