Jump to content

Awful Arts

Turd

Recommended Posts

Hejsan!

Vi är fyra stycken killar som studerar Film & TV-produktion på Högskolan Dalarna som gillar att göra diverse sketcher och kortfilmer vid sidan av skolan.

Vi har nyligen startat en youtubekanal där vi kommer att lägga upp en sketch i veckan. Hittills så har vi gjort tre st.

Vi uppskattar all form av konstruktiv kritik och såklart likes/subscribes.

Catfight

Titta såklart in våra andra videos också!

Här är en länk till vår kanal: Awful Arts - YouTube

haha, jävligt kul idé! Och hoppen med slow-motion var jäkligt snyggt gjorda! Ser fram emot att se mer från er.

Lite feedback skulle vara att fixa lite bättre ljud nästa gång. Vet inte om det var fel på mic eller om volymen bara var för låg, men det var svårt att höra vad ni sa lite då och då. Annars skitbra!

Personligen så tycker jag verkligen att ni ska köra på svenska. Ni kommer inte kunna slå utomlands, men jag tror att ni får fler svenska tittare på det viset. Sen kan man väl byta till engelska i framtiden om det skulle slå. Annars kul :)

Personligen så tycker jag verkligen att ni ska köra på svenska. Ni kommer inte kunna slå utomlands, men jag tror att ni får fler svenska tittare på det viset. Sen kan man väl byta till engelska i framtiden om det skulle slå. Annars kul :)

Det tycker jag med utan tvekan! Dock hade ju inte denna film gått att göra på svenska? Fast men kanske kan säga catfight på svenska med?...

Kul att ni gillar det och tack för kritiken!

Vi vill ju såklart nå en ut till en bredare publik. Det är därför vi pratar engelska. Och det känns som om att alla svenskar som tittar på våra videos kan engelska.

Jag tycker även att det är ganska intressant när du säger att vi inte kommer att kunna slå utomlands. Det är såklart väldigt svårt att göra det. Men varför skulle vi inte kunna göra det?

• 2 weeks later...

Det måste finnas nåt man kan känna igen sig i för att en sketch ska fungera, något ni vrider till något humoristiskt eller dråpligt. Ni är påväg ditåt - man känner ju igen den typiska romantiska middagen, eller obehaget när en främling sätter sig bredvid på parkbänken, men ni drar på stora vfx-växlar istället för att utveckla situationerna - men ett litet skämt blir inte större för att man visar det med en gigantisk specialeffekt.

Jag tycker de är gediget filmade och klippta och med imponerande specialeffekter, men testa att lägga mer tid på manus. Skriv te.x en scen utan specialeffekterna och lägg den tiden på manuset istället. Se vad det gör för skillnad.

• 3 weeks later...
Det tycker jag med utan tvekan! Dock hade ju inte denna film gått att göra på svenska? Fast men kanske kan säga catfight på svenska med?...

Fast man brukar säga catfight på svenska också, iallafall om man är lite ungdomlig av sig ;). Förövrigt rolig idé och snyggt filmat, ljudet var kanske inte det bästa men det är bara en liten grej. Skulle vara kul ifall ni använde er av riktiga katter, nejd¨å, men om ni kunde göra några animationer av katter som ni svingar med. Förstår dock att det skulle vara lite svårt.