Gå till innehåll

Recommended Posts

 

En satir om dagens Facebook-användning.

Vill också påpeka att varken jag eller Simon är emot facebook på något sätt.

Vi har bara tagit en vardaglig situation och förstorat upp den lite.

 

Vi välkomnar all kritik! :D

 

Längd: 5.42

 

Medverkande - Oscar Gyhre & Andreas Malmqvist

 

Manus/Regi - Simon Karlsson

Foto/Ljud - Marcus Holst

 

Producerad av Gul Film Entertainment™ & Red Holst™ 2012

 

Licensvillkor för musiken i filmen:

Låt/artist: A Jazz Song - ajc4

Licens: CC BY

A Jazz Song by ajc4 on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

Creative Commons — Attribution 3.0 Unported — CC BY 3.0

Länk till kommentar
Share on other sites

Ingen som har lust med att såga en till benen? Ingen? ... Någon? (Herren i plommonstop där kanske?... Nej? Inte?) :OO

 

Jodå!

 

Jag börjar med det negativa som vanligt. Det första jag noterade var att det ibland känns som ni fokuserar mer på att ha kort skärpedjup än att ha riktigt bra fokus på skådespelarna, alltså att delar av dem, som ligger lite längre bort i djup suddas ut till fördel för att få det där härligt suddiga i bakgrunden. Det andra mitt detaljöga fann, var att runt 2:20 när han drack kaffe, så böt han grepp om kaffekoppen från att hålla i själva muggen, till att hålla i örat istället. Detta kan ses som petitesser egentligen, i synnerhet sistnämnda.

 

Övrigt i foto så kändes det okej, men det var inget anmärkningsvärt, jag tänkte aldrig "ÅH! Det var en snygg vinkel!", utan jag lät det mest passera förbi. Konceptet är bra, men innehållet känns ganska tunt och även på så kort tid lite enformigt. Just det här med Facebook, gratis SMS och så vidare är något som fått det här med mobil kommunikation att gå överstyr enligt mig. Jag försöker att inte koppla det speciellt mycket till mitt "vanliga" liv, utan använder det mest för kommunikation med folk jag inte träffar så ofta, men ändå behöver prata med. I regel känns det ganska förargligt med de som måste ha telefonen uppe och peta på hela tiden, trots att man stämt möte så att säga. Som sagt, intressant ämne, men det kunde arbetats mer kring innehållet!

Länk till kommentar
Share on other sites

Även om det var en rolig vinkel på det hela så tyckte jag att den drogs ut på allt för länge och det slutade inte precis på något sätt som kunde knytas ihop med resten av klippet. Sedan tyckte jag att man kunde försökt fokusera mer på ämnet i själva filmen. Till exempel att man låter dessa FB-typiska ord stå ut lite mer.

 

Annars så håller det tekniska en hög standard märkte jag. Även om det är lite lågt ljud, obalanserat ljus(överexponering) och en lite skakig slide. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Vi misstänker själva att vi vart för ivriga med att göra den här filmen. Nästa gång får vi nog lägga ännu mer fokus på förarbete även om vi lade tid på det. Men ja, det är sant, ämnet är väl en kul idé men som ni påpekar är nog manuset lite för tunt egentligen! Folk får dock gärna fortsätta fläska på med all kritik dem kan komma på. Annars kan man ju inte lära sig på något av det man gjort!

 

Men tack för responsen, det uppskattas! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha, jag måste erkänna att jag tyckte filmen var rätt sjysst! :)

 

Kände igen mig på flera ställen, haha. Däremot kan jag hålla med till viss mån att det hade varit intressant om ni kunde tagit ut svängarna lite mer, vart ni ville gå med slutet. Detta då jag var helt inne i filmen fram till vid ungefär 2 min då kaffet hälls upp och man tappar lite fokus i storyn då det löper på ungefär som innan.

 

Bra jobbat! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...