Isabella Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 eller Timshel - Will you be my girl on Vimeo Vad tycks? Det är alltså jag (Isabella) som var producent och regissör och klippte de flesta figurerna samt flyttade på dem ganska ofta Det började med att vi fick vi låten av bändet. Bändet sade att de ville ha en slags stop motion video med odyssén tema. Vi skissade upp storyboard men vi lade till massa bilder efteråt också. Vi använde programmet Dragonframe. Jätte jätte bra program. Och vi fotade med min Nikon D90 men 2 olika Nikon linser. Vi hade kameran riktad neråt mot ett bord. Vi hade olika glasskivor staplade på varandra för att skapa djup. 25 bilder per sekund. 1080 p. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isabella Posted May 18, 2012 Author Share Posted May 18, 2012 e en attention whore.. säg något då 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Den var faktiskt väldigt stilfullt gjord :) Har lite problem med musik som tolkas såpass bokstavligt i videos, men här flöt det på väldigt bra ändå. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isabella Posted May 18, 2012 Author Share Posted May 18, 2012 tack :) tur, för vi tänkte göra videon ännu mer bokstavligt än vi hade nu. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
taurlin Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Jag älskar sådana här animationer. Tycker den är snygg och välgjord. Vilka program har ni använt? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonn Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 snyggt och inspirerande. berätta som sagt gärna mer om arbetsprocessen! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isabella Posted May 21, 2012 Author Share Posted May 21, 2012 jag lade till arbetsprocessen ovan 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tegelhuve Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Kul med oskärpa och djup. Man har en känsla av att ni har haft roligt när ni gjort den. Brudarna i vattnet är tom riktigt söta. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trax Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Oj, vilket hantverk! Mycket imponerad med så många inställningar, det måste tagit lång tid? Det enda lilla lilla som jag retade mig på var figurernas ansikten var för enkla, menar att ansikten va en annan stil än mot allt annat i filmen som förövrigt var jätte snyggt. Bra jobbat! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hackspett Posted May 30, 2012 Share Posted May 30, 2012 Väldigt snyggt. Välgjort! Sen skadar det ju inte att jag gillar musiken också! Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 2.1 §. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören. Spamlänk till dejtingsida borttagen. Mvh Voodoo Film forum 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts