Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det här är en annons som jag har lagt upp på Filmcafe, dock är den efter nästan en vecka ännu inte publicerad. De som sköter sidan ville att jag skulle ändra annonsen lite och nu när det är gjort svarar de knappt på mail. I vilket fall tänkte att jag borde lägga upp den här också.

Hallå där! Jag ska spela in en informationsfilm om parapsykologi vecka 15 och behöver skådespelare för dessa roller:

Parapsykolog, filmens huvudperson, spelålder 30-45 år.

Två syskon, ju mer lika desto bättre, spelålder 15-20 år.

Medium, spelålder 50+.

Paranormal utredare, spelålder 25-35.

Kvinna, tror att hennes hem är hemsökt, spelålder 50+.

Notera att åldersgränserna är ungefärliga och absolut kan ändras med något år om det skulle behövas.

Filmen visar hur det kan se ut när man arbetar som parapsykolog genom att visa tre olika experiment med inriktning på telepati, psykokinesi och liv efter döden. Filmen är alltså uppdelad i tre delar och parapsykologen är den enda som är med i alla tre; alla andra är med i en. Jag har tänkt att det endast ska gå åt en dag per del. Jag vill också att inspelningarna går så snabbt som möjligt så att jag inte håller kvar er för länge. Jag tänker inte tjafsa om hur snygg varje tagning ska bli; när vi väl har gjort en godtycklig sådan så är den klar!

Jag känner inte att casting behövs då fokus ligger på informationen som dyker upp i filmen. Hur din karaktär är som person låter jag dig bestämma; du kan spela dig själv! Så länge du är intresserad av att skådespela så vill jag gärna ha med dig. Det viktiga är att jag har de olika personerna som är med i experimenten.

Jag har tyvärr inte möjligheten att betala ut någon lön då detta är en film som jag gör helt själv, utan något stöd eller liknande. Kostnaderna för att hyra utrustning kan jag täcka, men tyvärr inte mer än så. Det är just av denna anledning som jag inte vill göra inspelningarna för långa; det är ni som hjälper mig.