Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det här är en annons som jag har lagt upp på Filmcafe, dock är den efter nästan en vecka ännu inte publicerad. De som sköter sidan ville att jag skulle ändra annonsen lite och nu när det är gjort svarar de knappt på mail. I vilket fall tänkte att jag borde lägga upp den här också.

Hallå där! Jag ska spela in en informationsfilm om parapsykologi vecka 15 och behöver skådespelare för dessa roller:

Parapsykolog, filmens huvudperson, spelålder 30-45 år.

Två syskon, ju mer lika desto bättre, spelålder 15-20 år.

Medium, spelålder 50+.

Paranormal utredare, spelålder 25-35.

Kvinna, tror att hennes hem är hemsökt, spelålder 50+.

Notera att åldersgränserna är ungefärliga och absolut kan ändras med något år om det skulle behövas.

Filmen visar hur det kan se ut när man arbetar som parapsykolog genom att visa tre olika experiment med inriktning på telepati, psykokinesi och liv efter döden. Filmen är alltså uppdelad i tre delar och parapsykologen är den enda som är med i alla tre; alla andra är med i en. Jag har tänkt att det endast ska gå åt en dag per del. Jag vill också att inspelningarna går så snabbt som möjligt så att jag inte håller kvar er för länge. Jag tänker inte tjafsa om hur snygg varje tagning ska bli; när vi väl har gjort en godtycklig sådan så är den klar!

Jag känner inte att casting behövs då fokus ligger på informationen som dyker upp i filmen. Hur din karaktär är som person låter jag dig bestämma; du kan spela dig själv! Så länge du är intresserad av att skådespela så vill jag gärna ha med dig. Det viktiga är att jag har de olika personerna som är med i experimenten.

Jag har tyvärr inte möjligheten att betala ut någon lön då detta är en film som jag gör helt själv, utan något stöd eller liknande. Kostnaderna för att hyra utrustning kan jag täcka, men tyvärr inte mer än så. Det är just av denna anledning som jag inte vill göra inspelningarna för långa; det är ni som hjälper mig.

Tveka inte att höra av dig om detta verkar intressant så skickar jag manuset. Du är också högst välkommen att ställa frågor!

Postad

Tänk på att inte sänka dig själv-

"Jag vill också att inspelningarna går så snabbt som möjligt så att jag inte håller kvar er för länge"

- Skådespelare jobbar med skådespeleri. Det är DU som gör dem en tjänst, INTE tvärt om :) Gör bara dina krav tydliga från början.

"Jag tänker inte tjafsa om hur snygg varje tagning ska bli; när vi väl har gjort en godtycklig sådan så är den klar!"

- För vilken skådespelare vill inte vara med i en "godtycklig" film istället för en snygg film? Nä, den meningen sänker dig helt och hållet. Skådespelare Jobbar som sagt med detta- Är de på så kan du tjafsa på hur mycket du vill. Kom ihåg att det bästa du kan göra för skådespelarna är att producera en så bra film som möjligt.

"Hur din karaktär är som person låter jag dig bestämma; du kan spela dig själv!"

- Du söker skådespelare av en anledning. Ska du ha personer kan du plocka upp folk från gatan. Även om du själv inte bryr dig (alls) om hur karaktärerna är, så skapa 6 karaktärer -- Det tar inte mer än tio minuter som max. Skådespelare vill inte spela sig själva - Det dödar ju hela syftet.

"Det är just av denna anledning som jag inte vill göra inspelningarna för långa; det är ni som hjälper mig."

- ..... Nej.

"Jag har tyvärr inte möjligheten att betala ut någon lön då detta är en film som jag gör helt själv, utan något stöd eller liknande."

- Räcker med att du säger att du inte kan betala ut lön. Resten sänker dig bara ytterligare och är inget du behöver nämna.

----------

Så tänk på det här och skriv en ny annons på Film Café, så blir den nog publicerad ska du se :) Finns annonser som är så korta som 1-2 meningar - I annonsstadiet är det generellt sätt så att ju mindre du nämner desto bättre (till viss mån). Var bara kort och koncist! :bire

• 2 veckor senare...
Postad

Verkar som om Filmcafé inte vill ha någonting att göra med mig... :/ Nu vill de inte godkänna den här annonsen heller, liksom skådespelarannonsen som jag la upp för ett par veckor sedan! I vilket fall vet jag att det finns väldigt många som gillar redigering här på Voodoofilm så annonsen får åka upp här istället! =)

Heyo!

Jag har precis spelat in en film om parapsykologi som visar hur det kan vara att arbeta som parapsykolog. Nu behöver jag hjälp med att redigera filmen!

Jag hade tänkt använda mig av splitscreen i filmen, alltså att bilden delas och flera tagningar syns samtidigt. Då jag inte har något avancerat redigeringsprogram själv önskar jag att du har tillgång till ett och att du vet hur man gör splitscreen. Annars är det helt vanlig klippning som gäller!

Jag kan tyvärr inte erbjuda någon ersättning för detta då jag är student och gör denna film helt själv, utan något stöd eller liknande.

Hör av dig om du är intresserad eller har några frågor!

Mail: torpeden@hotmail.com

Mobil: 070-351 86 04

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...