Gå till innehåll

EX1 (mp4) film har problem! Hjälp!!!


OP5

Recommended Posts

Vi filmade en lång show med Sony EX1, upptäckte först nu att en av filerna inte vill spela upp i något program. Ville heller

inte importeras till PPCS4, utan får Error message – the importer reported a generic error. Filen är inte tom då WinXp visar att den

är 3,5 GB stor. Vad kan ha hänt? Hur löser vi detta?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej, tack för alla svar. dock så har denna tråd lämnat mig med flera frågetecken än svar.

Kan Sony EX1 filma i olika filformat som någon antyder? Mer än jag visste... har filmat över 30 produktioner med Ex1an och aldrig "ändrat" filformat. Förklara gärna.

Sonys egen mjukvara...menar du Vegas då? Har ej tillgång till den, dessutom så funkar ju de andra filerna perfekt att importera i premiere, så ser inte varför det skulle behövas.

Ingen som har liknande erfarenhet, som har nåt tips.

Länk till kommentar
Share on other sites

Don gångerna jag jobbat med den kameran och EX3an har jag konverterat filerna till andra format med hjälp av XDCAM EX Clip Browser

Sen har jag klippt det i Premiere.

 

VLC spelar upp dom filerna om man vill bara kolla igenom. Tyvärr så brukar VLC crasha om man försöker skrolla.

 

Lycka till

 

/Pablo

Länk till kommentar
Share on other sites

Hi

nix, clip finder ville ej "Failed to import clip"

De andra klippen funkade fint. Antar det var sista chansen. Skall prova importera till FCP imorgon,men känns som liten chans.

Nån annan som varit med om liknande. bör man ta för vana att importera direkt på location och kolla så det funkar i fortsättningen.

har aldrig varit med om likande. vad kan ha hänt???

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...