Gamepost Postad 19 april 2011 Postad 19 april 2011 Hej! Det är som så att jag filmat lite ute men jag får inte den kvalite en 550D borde ha... Det ser dåligt ut, suddigt och allt... Filmat i 720p och 50fps. Exempel: http://i359.photobucket.com/albums/oo40/ali_ali_ali/MATE.jpg Jag exporterar via iPhoto, kan det beror på det? I kameran och TVn ser det jätte fint ut... 0 Citera
Max_H Postad 19 april 2011 Postad 19 april 2011 Och du redigerar i...? Är stillbilden från originalfilen (stillbilden är ju väldigt liten). 0 Citera
Gamepost Postad 19 april 2011 Författare Postad 19 april 2011 Och du redigerar i...? Är stillbilden från originalfilen (stillbilden är ju väldigt liten). Redigerat i After Effects, samma kvalité på iPhoto... Stillbilden är tagen som frame från AE under redigering. 0 Citera
ODDNAME Postad 23 april 2011 Postad 23 april 2011 Det är nog bakom spakarna problemet är, kör själv både 5Dmk2 och 55D material på mac utan skumma saker. :) Finns säkert en manual att kolla i? 0 Citera
StenR Postad 23 april 2011 Postad 23 april 2011 Vad säger AE att det är för upplösning på filmen? Kan du försöka exportera ut en stillbild i fullupplösning från AE eller Quicktime Player? 0 Citera
GutteG Postad 23 april 2011 Postad 23 april 2011 Vad är det du exporterar via iPhoto och varför? Går det inte att bara använda filerna direkt? 0 Citera
Gamepost Postad 30 april 2011 Författare Postad 30 april 2011 Hej! Sorry i har varit lite upptagen. @ODDNAME: Har kollat men hittar inget som skulle hjälpa... @StenR: Samma upplösning som jag har valt på kameran. Har ej testat... @GutteG: På en Macintosh kan du inte exportera bara ut det som en vanlig PC, därför finns iPhoto. 0 Citera
Max_H Postad 30 april 2011 Postad 30 april 2011 Om du har comp-fönstret i AE på 50% och resultion på Auto (då blir det automatiskt "Half"), exporterar/sparar AE ut stillbilder som hälften så stora. //Max 0 Citera
piccazzo Postad 9 juni 2011 Postad 9 juni 2011 På en Macintosh kan du inte exportera bara ut det som en vanlig PC, därför finns iPhoto. I CS5 versionen av After Effects behöver du inte konvertera filerna utan kan bara dra dom rakt in. Om du nu vill konvertera filer för tex FCP eller Vegas eller liknande är det nog bättre att använda Compressor eller Mpeg Streamclip och konvertera till Apple Prores format än Iphoto. För övrigt varför konvertera med IPhoto om du ska jobba med rörliga bilder ? Har Canon 60D och har inte haft några problem med vare sig stillbilder eller video i Macbook pro. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.