Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ingen märkvärdig film kanske men jag postar den iallafall för att få lite kritik om själva matte paintingen då jag fortfarande är väldigt ny inom området.

Mitt andra matte painting test:

Posted

Skulle vara mer effektfullt med lite skak/flimmer i bilden/kameran under själva skottet. Kulhålen ser inte så bra ut. Och sen tycker jag nog att elden är i det klenaste laget. Här är ett klipp som visar the real thing

:)

Posted

Kimster:

Ja, jag skulle lagt till lite kameraskak vid skottet. Jag såg också en video när en pansarvagn avlossat ett skott och jag håller med om att mitt inte var verkligt i jämförelse :)

Max_H:

Rekommenderar verkligen Digital Juice's ljudpakets dvd:er. Sjukt bra ljud där.

Jag håller med om skuggan också, jag försökte få den att smälta in men hade jag skarpare så skulle man se tydligare att det var inklippt. Fast sen finns det ju säkert lösningar för det, men jag kunde iallafall inte göra det så jag håller med dig :)

Posted

Jag låg på P4 när jag gjorde lumpen och de va nog de klenaste i mynningsflamma jag sett:)

Och hon skulle ha trillat omkull av trycket när dom bränner av ett skott:)

Posted
Jag låg på P4 när jag gjorde lumpen och de va nog de klenaste i mynningsflamma jag sett:)

Och hon skulle ha trillat omkull av trycket när dom bränner av ett skott:)

Förstår det och så hade vi troligtvis gjort om klippet hade varit gjord för den här scenen men orsaken till att saker är lite oplanerat med skuggor och allt sånt är för att scenen är till för en helt annan sak i en kortfilm vi gjorde tidigare :)