david- Posted January 3, 2011 Posted January 3, 2011 Ingen märkvärdig film kanske men jag postar den iallafall för att få lite kritik om själva matte paintingen då jag fortfarande är väldigt ny inom området. Mitt andra matte painting test: 0 Quote
david- Posted January 11, 2011 Author Posted January 11, 2011 Har inte kunnat visat videon pågrund av fel i inbäddningen när jag fixade Vimeo Plus, men nu är det fixat! 0 Quote
Kimster Posted January 11, 2011 Posted January 11, 2011 Skulle vara mer effektfullt med lite skak/flimmer i bilden/kameran under själva skottet. Kulhålen ser inte så bra ut. Och sen tycker jag nog att elden är i det klenaste laget. Här är ett klipp som visar the real thing :) 0 Quote
Max_H Posted January 11, 2011 Posted January 11, 2011 Ljusmässigt helt OK. Högra stridsvagnens skugga behöver dock fixas (jämför med skuggan för personen som springer). /M 0 Quote
david- Posted January 11, 2011 Author Posted January 11, 2011 Kimster: Ja, jag skulle lagt till lite kameraskak vid skottet. Jag såg också en video när en pansarvagn avlossat ett skott och jag håller med om att mitt inte var verkligt i jämförelse :) Max_H: Rekommenderar verkligen Digital Juice's ljudpakets dvd:er. Sjukt bra ljud där. Jag håller med om skuggan också, jag försökte få den att smälta in men hade jag skarpare så skulle man se tydligare att det var inklippt. Fast sen finns det ju säkert lösningar för det, men jag kunde iallafall inte göra det så jag håller med dig :) 0 Quote
Andreas Sjoeberg Posted January 11, 2011 Posted January 11, 2011 Pansarvagnen skulle väl kanske må bra utav att reagera på sitt skott. kanske att energin från skottet går igenom tanken till marken och det ryker upp damm. Något sånt jag tänker bara :) 0 Quote
Mega99 Posted January 11, 2011 Posted January 11, 2011 Vinkeln på närmre pansarvagnen känns off :/ Annars var det väl skuggan som påpekats tidigare. 0 Quote
Smörgåsmannen Posted January 11, 2011 Posted January 11, 2011 Alltså jag hade gärna sett en överlag mer levande bild, kanske lite skak, eller lite rörelse i bilden, nu känns det som att hon springer i en bild och inte live footage. 0 Quote
david- Posted January 11, 2011 Author Posted January 11, 2011 Förstår vad ni menar. Bra feedback! 0 Quote
hidden Posted January 11, 2011 Posted January 11, 2011 Jag låg på P4 när jag gjorde lumpen och de va nog de klenaste i mynningsflamma jag sett:) Och hon skulle ha trillat omkull av trycket när dom bränner av ett skott:) 0 Quote
david- Posted January 12, 2011 Author Posted January 12, 2011 Jag låg på P4 när jag gjorde lumpen och de va nog de klenaste i mynningsflamma jag sett:) Och hon skulle ha trillat omkull av trycket när dom bränner av ett skott:) Förstår det och så hade vi troligtvis gjort om klippet hade varit gjord för den här scenen men orsaken till att saker är lite oplanerat med skuggor och allt sånt är för att scenen är till för en helt annan sak i en kortfilm vi gjorde tidigare :) 0 Quote
Recommended Posts