eulalia_66 Postad 1 november 2010 Postad 1 november 2010 Har en filmkamera (band), vill överföra till min bärbara, men har ingen DV ingång. Har kikat lite på nya datorer, finns det inga som har det? Eller hur gör man, har man en "burk" finns ju kort att sätta in men hur gör man på en bärbar? Vore tacksam för svar//Jenny 0 Citera
Sangilak Postad 2 november 2010 Postad 2 november 2010 Dom flesta Dv kamror har väl ochså utgång mini usb och då kopplar du bara kameran i usb porten på datorn. 0 Citera
StenR Postad 3 november 2010 Postad 3 november 2010 de flesta dv-kameror ger inte samma bildkvalitet via usb, den porten är till för stillbilder och webcam-funktion. jag tror endast några få modeller från sony och panasonic klarade att streama dv via usb. de finns macbook-modeller som fortfarande har firewire men som behäver en sladdadapter för att anpassa fw800 till fw400. större laptops tar fw-adaptrar som passar i expresscard-sloten. om man letar på prisjakt kanske man hittar någon laptop som fortfarande har en inbyggd fw-port. tyvärr försvinner de iom att dv-kameror i princip inte tillverkas längre. 0 Citera
videocam Postad 9 november 2010 Postad 9 november 2010 eller så skaffar man någon form av HP workstation där allt sådant är inbyggt och problemet är därmed löst. 0 Citera
StenR Postad 9 november 2010 Postad 9 november 2010 eller så skaffar man någon form av HP workstation där allt sådant är inbyggt och problemet är därmed löst. och HP workstation är ingen bärbar. Säljer du HP eller? Det verkar finnas gott om bärbara med firewire om man letar på prisjakt, den billigaste är denna: http://www.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:10503214&utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt 0 Citera
videocam Postad 10 november 2010 Postad 10 november 2010 StenR du har fel, HP workstation finns även i bärbart! Se länk: http://www.dustin.se/productlist.aspx?lgroup=5164&dgroup=2903 Nej jag är ingen säljare har dock arbetat inom IT sedan snart 11 år och vet vad både HP och Apple kan erbjuda i form av kvalité för er kräsna videoproducenter & videofilmare! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.