Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har ett litet problem med videoformatet .mov som öppnas med VLC. När jag för in dem i Sony Vegas så är bilden helt svart. Går något att göra åt detta? Vilka filformat fungerar med Vegas egentligen?

Tacksam för svar!

Postad

Vegas 8 fungerar bra med MOV-filer för mig.

Vegas 9 har jag inte uppdaterat till så där vet jag inte (ska uppdatera till Vegas 10 som kommer nu i dagarna).

Det mesta utom P2 fungerar väl i Vegas 9, eftersom man gjort stor reklam för att P2 nu fungerar med Vegas.

Postad

Mm, tycker att .mov-filer borde fungera, har försökt med att ändra standarprogrammet genom att högerklicka och grejor men det hjälper inte....

Har för övrigt inte hört talas om att Vegas 10 är på väg ut inom kort, låter intressant. Eftersom att jag gillar Sony Vegas så låter10:an som en möjlighet till att byta upp sig :)

Postad

Självklart funkar MOV filer i Sony Vegas, skulle ju vara urlöjligt annars.

Grejen är att Apple släppte en uppdatering till Quicktime som gjorde det ofungerande med Sony Vegas. Avinstallera bara Quicktime från din dator och ladda ner en tidigare version - Mer information finns på google.

Postad
Mm, tycker att .mov-filer borde fungera, har försökt med att ändra standarprogrammet genom att högerklicka och grejor men det hjälper inte....

Har för övrigt inte hört talas om att Vegas 10 är på väg ut inom kort, låter intressant. Eftersom att jag gillar Sony Vegas så låter10:an som en möjlighet till att byta upp sig :)

Registrerade användare har fått uppdateringserbjudande på epost.

Det står lite här också: http://www.sonycreativesoftware.com/vegaspro

Nu senaste dagarna har jag f ö gått igenom fasen att göra min första dvd-produktion med DVD Architect, inkl textning på två språk, och flera ingående filmer. Det har varit oerhört smidigt även om jag fått läsa mycket i manualen för att förstå hur olika saker fungerar. Programmet har inte kraschat eller hängt sig en enda gång under arbetet. Känns nu som Encore i det närmaste fullständigt kan läggas åt sidan, arbetet med Architect har gått så mycket smidigare.

Postad

DVD Architect verkar vara ett häftigt tillägg! Inte hört talas om förut. Den info som jag såg på sonys hemsida beskrev verkligen produkten som lätthanterad när man väl satt sig in i pogrammet :) dessutom var priset inte så farligt heller. Om man skulle få loss en slant så ska jag nog uppgradera mig till dessa två program, Vegas 10 och DVD Architect. Tack för tipset :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...