david- Postad 20 september 2010 Postad 20 september 2010 Vad tror ni om detta: Skulle man kunna bli lurad? :) 0 Citera
daarco Postad 20 september 2010 Postad 20 september 2010 Själva filmen passar ju till "verkligheten", men effekten känns mer filmisk. Det behövs mer kaos för att kännas verkligt. Jag tyckte det var snyggt ialla fall : ) 0 Citera
david- Postad 21 september 2010 Författare Postad 21 september 2010 Själva filmen passar ju till "verkligheten", men effekten känns mer filmisk. Det behövs mer kaos för att kännas verkligt. Jag tyckte det var snyggt ialla fall : ) Ja du har nog faktiskt rätt i det. Kanske att de knappt skulle bli en explosion utan bara rök och debris. Men vad vore det roliga i att göra den då? ;) 0 Citera
Jonyverse Postad 21 september 2010 Postad 21 september 2010 Det var snyggt, håller med om att mer skräp skulle göra det mer realistiskt. Ett flygplan har tonvis med bränsle i vingarna så nog blir det en härlig eldboll också. :) 0 Citera
Quantum Postad 21 september 2010 Postad 21 september 2010 Har du kollat mycket på referenser? World Trade Center är ju ett hyffsat exempel på flygplanskrash. Där blev det en jävlans massa rök men ingen "riktig eldboll". Det var mer eller mindre brinnande rök, typ såhär: Referenser är en av VFX-artistens bästa vänner! :) P.S: Beror som alltid på önskad effekt, men om man vill lura tittarna så kan det vara ett tips ;) 0 Citera
david- Postad 21 september 2010 Författare Postad 21 september 2010 Jag håller med er. Det blev som sagt en helt annan explosion vid WTC men man får ta hänsyn till att jag är en 17 årig grabb med 7 månaders erfarenhet i AE, så jag kan inte göra så jätte mycket än så länge tyvärr :) 0 Citera
Quantum Postad 22 september 2010 Postad 22 september 2010 Träning ger färdighet. Men nu vet du det till nästa gång ;) Btw, vad använde du för stock footage? Action Essentials? Detonation Films? 0 Citera
Tomtebo Postad 22 september 2010 Postad 22 september 2010 snyggt, bra jobbat men jag hade skippat regnet. När regnar det i dubai liksom :D 0 Citera
david- Postad 22 september 2010 Författare Postad 22 september 2010 snyggt, bra jobbat men jag hade skippat regnet. När regnar det i dubai liksom :D Förstår det, problemet var bara att då hade man sett att havet stod stilla eftersom det bara är en bild, därför använde jag kvällsmiljön och regnet som lösning :P 0 Citera
Tomtebo Postad 22 september 2010 Postad 22 september 2010 Förstår det, problemet var bara att då hade man sett att havet stod stilla eftersom det bara är en bild, därför använde jag kvällsmiljön och regnet som lösning :P Jo jag förstod tanken :) du är grymt duktigt på, tanke på hur lite du har faktiskt hållit på med AE. keep it up! Testa köra turning torso eller dyl ;) 0 Citera
david- Postad 25 september 2010 Författare Postad 25 september 2010 Quantum: Jag använde stock-footage av Digital Juice och Action Essentials :) Tomtebo: Såg ut som om man kan göra nåt kul av det tornet faktiskt. Ska fundera på det efter jag gjort klart mina nuvarande projekt :) 0 Citera
david- Postad 28 september 2010 Författare Postad 28 september 2010 snyggt gjort! Tack så mycket! :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.