Clown Postad 27 juni 2005 Postad 27 juni 2005 Vad tycker du om min håla till hemstad då? :P Mjo, man frågar kanske mer om kameran för att det är enklare att förstå än ljuset :P Jag fattar noll och intet när alla börjar babbla om ljussättning osv... :( 0 Citera
John Postad 28 juni 2005 Författare Postad 28 juni 2005 Jo eftersom jag kommer från hålan själv, så måste jag väl säga att jag tycker om den! ;) 0 Citera
Asterix Postad 28 juni 2005 Postad 28 juni 2005 Vart kommer tavlan ifrån (som man ser i början)? 0 Citera
John Postad 1 juli 2005 Författare Postad 1 juli 2005 Tavlan kommer från Gallerix, men jag köpte den för typ 7 år sedan, så den finns nog inte längre... Jag flyttade ifrån falun för 3 år sedan! 0 Citera
ingebo Postad 22 september 2005 Postad 22 september 2005 Gillar fotot extremt mycket! Särskilt när han pratar i telefonen i köket! Snyggt med vyn från bordet! O Kalle! Döskön juh! =D Nej gillade den skarpt iaf... Hoppas på en minst lika bra 2a! Fråga: Blodet såg väldigt snyggt ut... ingredienser och prepotioner?! Keep up the good work! 0 Citera
John Postad 23 september 2005 Författare Postad 23 september 2005 Tackar Ingebo. Del 2 Jobb, är snyggare, det kan jag lova, desutom så är produktionen mycket mer profesionel, ljudet är bättre, ja allt är nog bättre. Blodet är gammalt fakeblod som jag fick tag på när jag låg i lumpen, kommer inte ihåg vad namnet vare på det, elelr om det går att få tag på. Det var en tub som man kunde blanda ut till olika konsistencer. Det sköts ut med hjälp av trycklufft på väggen. ONÖDIG FAKTA: Blodet fastnade så mycket på den vita väggen att färgen släppte när vi skulle ta bort det. :) 0 Citera
krockis Postad 23 september 2005 Postad 23 september 2005 nu har jag sett filmen. Jag tycker att filmen är bra överlag. Du har lyckats fånga stämningen och bilden - musiken går snyggt ihop. ..och nu till lite kritik: i början utav filmen så tycker jag att du byter vinklar sällan. det som jag främst tänker på är scenen när narkotikaaffären går till. kanske borde även jobba lite mer med personregi (scenen när han kommer och ska köpa ringen känns lite onaturlig i början men det hela lyfter ett par steg när han reser sig upp och tittar ut genom fönstret. efter det så flyter det på perfekt). tycker inte att dessa grejer stör allt för mkt men det var rent spontant vad jag kände när jag tittade på den. bra film ännu en gång, ser fram emot att se tvåan...jobba på :) håller med, ljuset är nästan viktigare, speciellt när man filmar inomhus...men det är klart, en hd kamera kompeserar ett lite sämre ljus och man kan ändå få det att se "snyggt" ut... 0 Citera
John Postad 23 september 2005 Författare Postad 23 september 2005 Roligt roligt Krockis, hoppas att du gillar filmen... Finns nu en Filmaffisch för del 2 på Sprocket. http://www.sprocket.se/media.php?id=927 Ljuset är hur man än gör viktigast för känslan i filmen.. Det är med det som du målar! (Fotografi) Att måla med ljus... Självklart kan man få det snyggt med befintligt ljus också fast inte lika lätt. Det är min mening i alla fall. 0 Citera
John Postad 26 september 2005 Författare Postad 26 september 2005 oj det blev lite skumt att svara på ditt inlägg Krockis... Gjorde du ändringar i ditt gamla i stället för att skriva nytt? Jo tackar för kritiken, det är så som du säger, jag tycker själv att det finns mer saker än så att klaga på, men jag tycker att helheten blev bra och det är jag nöjd med... Men som du säger vissa bitar är lite hackaiga, mycket pga att vi hade lite tid och inte allt var 100% genomtänkt.. Ska tänka på det nästa gång.. MVH Johan 0 Citera
krockis Postad 26 september 2005 Postad 26 september 2005 Mmm, jag redigerade mitt förra inlägg. Sorry för den förvirringen. Nej men jag menar bara på att du jobbar mer med förarbete. Dvs storyboards, bilder, vinklar och dokumenterar dessa innan inspelning. Detta just för att man har oftast lite tid när man spelar in och allt tar längre tid än beräknat. Detta gör att du kan ta dina bilder som du vill ha direkt och sedan ge dig själv lite frihet att experimentera med den tid som blir över (back-up bilder). Detta ger dig större möjligheter när du redigerar. Jag skrev ett inlägg i en annan tråd (gå in på Manus/Bildmanus!) hur jag brukar jobba med bildmanus. Jag säger inte att det är helt rätt men jag har funnit detta tillvägagångsätt användbart när jag har gjort film. Ha d bra och lycka till! 0 Citera
John Postad 26 september 2005 Författare Postad 26 september 2005 Jodå håller med där också, jobbar också en del med bildmanus, men problemet här var inte bara dåligt med tid vid inspelning, det var också dåligt med tid för förarbete. Men jag håller på att jobba på att få till det där med bildmanus.. på senaste filmen var det bara vissa scener som det gjordes till pga min brist som tecknare... 0 Citera
krockis Postad 26 september 2005 Postad 26 september 2005 ser fram emot att få se din nästa film. mmm, teckningarna blir kassa stundtals för mig med. vad gör man. för gömma de för resten av teamet och delegera ut ansvar. det med bilder är ju skönt att ha något att falla tillbaka på i alla stress vid inspelning. 0 Citera
David regi. Postad 27 september 2005 Postad 27 september 2005 Spännande historia! Väntar med förväntan på andra delen. 0 Citera
John Postad 6 oktober 2005 Författare Postad 6 oktober 2005 En test Trailer till Del 2 finns nu på Sprocket. http://www.sprocket.se/media.php?id=987 Kolla gärna in den. Mvh Johan B 0 Citera
John Postad 21 november 2005 Författare Postad 21 november 2005 Nu ligger den första Officiella Trailern till Del 2 Jobb på Vår snygga hemsida, designad av Orange. http://www.iettannatsverige.com Titta in och se till att ha ljudet på datorn på för trailern börjar direkt. Passa sedan på att titta runt på hemsidan också, finns lite smått och gott där. Hae ni inte sett del ett så passa gärna på att göra det när ni är där inne. Mvh John Gjorde visst fel i att lägga det här först på annoserings forumet, men var intesäker på vart det skulle ligga. Hoppas det ligger rätt nu då. 0 Citera
RobotFood Postad 21 november 2005 Postad 21 november 2005 Den var helt ok. Intressant historia, lite klyschig dock. Sen hittade jag en tabbe vid 10.04 ungefär, där ser man micken sticka fram någon sekund. Men överlag var den välgjord. 0 Citera
John Postad 21 november 2005 Författare Postad 21 november 2005 Hej där Robotfood, menar du första delen eller trailern till del 2? Kan du specificera lyschig? Inte för at tjag inte tycker att den är det, utan mer konkret vad du själv tycker. Mvh Johan 0 Citera
RobotFood Postad 21 november 2005 Postad 21 november 2005 [citat=John]Hej där Robotfood, menar du första delen eller trailern till del 2? Kan du specificera lyschig? Inte för at tjag inte tycker att den är det, utan mer konkret vad du själv tycker. Mvh Johan[/citat] Jag menar första delen - Ringen. En sak jag tänkte på är när "Hannes" spelar lite överlägsen när han berättar att vapnet inte är osäkrat osv. Den repliken har man hört så många ggr nu så den är lite uttjatad o inte alls så tuff som den var första gången kanske :P. Hela den scenen påminner mig Andreas Wilson karaktär i ondskan, kan bero på Hannes dialekt lite också :P Men överlag så är den bra. Ni hittar många bra vinklar och fångar stämningar bra. En annan sak är att det var lite övertydligt när Hannes kommer till kvinnan och hon säger att "hon bara ska hämta ringen" och att han kan sätta sig i vardagsrummet. Jag anser att man ibland ska låta skådespelare få utforska sådant själv och att det sätter lite mer färg på karaktärerna. Bra jobbat! Mvh CJ 0 Citera
John Postad 21 november 2005 Författare Postad 21 november 2005 Jo tur att den är inspelad innan ondskan kom ut, så att vi kan säga att de snodde det från oss;) Jo, vissa skaer kan de få känna på själv, ibland så blir det dock lite banalt.. Men det är meningen också att vissa skaer ska vara övertydlige, det ligger lite underliggande ironier i den filmen, som jag är lite osäker på om de kommer fram, fast det gör inte så mycket, är nöjd överlag med det som blev av det... Bara min tredje kortfilm, så man lär sig. Mvh Johan b 0 Citera
Action_Replay Postad 8 mars 2006 Postad 8 mars 2006 [citat=John]Ska bara säga en sak, alla frågar alltid om kameran, men jag måste säga att ljuset är minst lika viktigt.. Sätt ett bra ljus och det mesta ser bra utt...[/citat] Så sant! Det första jag tänkte när jag såg filmen var:wow!Snygg bild,vilken kamera har de?Min gissning låg på typ Xl-1 eller liknande,hade aldrig kunnat gissa att ni gjorde det med en XM1! Har tidigare sett en kortfilm som var filmad med XM1:an o den sög nåt brutalt vad gäller bilden,så ni måtte ha gjort ett väldans bra jobb med ljuset för att få det att se så här bra ut!(applåder):D Filmen var även för övrigt väldigt bra gjord,om jag ska vara lite negativ så är det enda jag kan komma på att: 1:Titeltexterna kändes lite osammanhängande,o vad menar jag med det?,jo det användes på tok för många olika stilar,det hade funkat bäst om texten bara hade kommit in på ett eller högst två sätt(blur/fade effekten funkade bäst) 2: Kameran hoppar till vid ett par tillfällen(tex när Hannes öppnar/stänger sin portfölj vid scenen när han sitter i köket o ska gå ut),det verkar som om väskan rör vid kameran(eller stativet)och får den att hoppa till,detta beror säkert ¨på utrymmesbrist o är helt förståeligt men är ändå aningen störande,dock inget allvarligt fel :) 3: som tidigare påpekats så är ljudet inte det bästa,orsakerna har dock framkommit och det gör att man kan inte klaga allt för mycket på det :) Detta var det enda NEGATIVA jag kan komma på att säga,allt annat är supersjysst genomfört,blev impad av blodet på väggen samt era fyndiga kameravinklar,samt som redan nämts:Snyggt ljus! Tummen upp! Ser fram emot 2:an!! 0 Citera
John Postad 12 mars 2006 Författare Postad 12 mars 2006 Hejsan Action replay. Tack för att du gilalr vårat haffsverk:) Det var roligt att göra den.. Tvåan är på väg och borde vara klart till slutet av april hoppas jag.. MVh JOhn 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.