Gå till innehåll

Manus skrivare..hjälp mig


enannansebbe

Recommended Posts

Jag ska erkänna en sak... jag har aldrig varit någon manus skrivare och det är väl lite därför jag aldrig kommer ur soffan och får någon film klar..

Nu vill jag dock ha hjälp.. Jag har länge funderat på att göra en pilot avsnitt i en superhjälte serie. Den ska vara mörk(som batman) men samtidigt ha sina fina stunder (som smallville)

 

det ända kravet jag har på delen är att det ska finnas med 2 stycken killar i 17års ålder(hjältarna) och 2 tjejer (deras kärleksintresse med tiden)

 

Är det någon som skulle kunna ta det progektet att skiva en pilotdel.. skulle va så tacksam att jag börjar gråta typ:P

 

Ni får gärna skicka ett mail. (fysiskt_bra@hotmail.com) och diskutera möjligheter med mig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag ska erkänna en sak... jag har aldrig varit någon manus skrivare och det är väl lite därför jag aldrig kommer ur soffan och får någon film klar..

Här ska man alltså skriva ett manus åt en kille som aldrig fått någon film klar?

 

det ända kravet jag har på delen är att det ska finnas med 2 stycken killar i 17års ålder(hjältarna) och 2 tjejer (deras kärleksintresse med tiden)

Riight.

 

Är det någon som skulle kunna ta det progektet att skiva en pilotdel.. skulle va så tacksam att jag börjar gråta typ:P

Visst! Hur mycket lön snackar vi då? ;)

 

-------------------

Manusskrivare* (Sammansatt)

Pilotavsnitt* (Sammansatt)

Superhjälteserie* (Sammansatt)

Projektet* (Inte Progektet)

Skriva* (Skiva? o.O)

Enda* (Inte ända)

Länk till kommentar
Share on other sites

och att jag aldrig fått en film klar e väl fan inget att reagera på..

Nja, det ger väl ingen vidare bra reklam för dig med en massa misslyckade försök om du söker en samarbetsvillig partner?

 

Nu talar jag för mig själv, men jag skulle tro att många är med på vad jag menar.

 

Till att börja med så ger du inte ett särskilt seriöst intryck med så många grammatiska fel, (som Mega99 är inne på). Ämnesrubriken, man har man väl sett mycket sämre, men "Manus skrivare..hjälp mig" är inte särskilt tilltalande. När du postar ditt nästa ämne kan du skriva inlägget först och läsa igenom det. Utifrån det skriver du en passande rubrik som beskriver ditt inlägg och vad tråden handlar om. Utöver det är det väldigt viktigt att du tänker på hur du skriver om du vill bli seriöst emottagen. Tänk på grammatik, stavning m.m. Särskrivning är otroligt jobbigt, likaså att hoppa över punkt och börja en mening med liten bokstav.

 

Att komma från ingenstans med "Är det någon som skulle kunna ta det progektet att skiva en pilotdel.. skulle va så tacksam att jag börjar gråta typ:P" är väl inte det bästa sättet att få upp ögonen hos oss läsare.

 

Du vill göra film, men du tycker inte om att skriva? Har jag förstått det rätt? Man behöver inte skapa berättelsen själv. Manus finns att köpa och ges även bort (ofta mot garanti att det blir till film).

 

Skapande är en kreativ process som tar tid.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

den här sidan e ju till för att folk ska få jobb med det dom har problem.

Tror du missuppfattat. Här på sidan kan du få hjälp med det du har problem med, inte jobb. Folk sitter inte här redo att göra ditt arbete bara för att du inte klarar av det själv. Om du inte vill lära dig dessa saker kanske film inte riktigt är din grej? Och det här säger jag inte med nedlåtande ton, tror bara du fått lite saker om bakfoten.

Länk till kommentar
Share on other sites

film är helt klart min grej..men manus är inte det,, och där av har jag inte kommit någon stans och alla måste ju börja med något.. hur ska jag få något klart om alla har inställningen att jag inte kan bara för jag inte klara den första och viktigaste biten

Länk till kommentar
Share on other sites

Nja, det ger väl ingen vidare bra reklam för dig med en massa misslyckade försök om du söker en samarbetsvillig partner?

 

Nu talar jag för mig själv, men jag skulle tro att många är med på vad jag menar.

 

Till att börja med så ger du inte ett särskilt seriöst intryck med så många grammatiska fel, (som Mega99 är inne på). Ämnesrubriken, man har man väl sett mycket sämre, men "Manus skrivare..hjälp mig" är inte särskilt tilltalande. När du postar ditt nästa ämne kan du skriva inlägget först och läsa igenom det. Utifrån det skriver du en passande rubrik som beskriver ditt inlägg och vad tråden handlar om. Utöver det är det väldigt viktigt att du tänker på hur du skriver om du vill bli seriöst emottagen. Tänk på grammatik, stavning m.m. Särskrivning är otroligt jobbigt, likaså att hoppa över punkt och börja en mening med liten bokstav.

 

Att komma från ingenstans med "Är det någon som skulle kunna ta det progektet att skiva en pilotdel.. skulle va så tacksam att jag börjar gråta typ:P" är väl inte det bästa sättet att få upp ögonen hos oss läsare.

 

Du vill göra film, men du tycker inte om att skriva? Har jag förstått det rätt? Man behöver inte skapa berättelsen själv. Manus finns att köpa och ges även bort (ofta mot garanti att det blir till film).

 

Skapande är en kreativ process som tar tid.

 

Lycka till!

 

om det är som du säger att folk kan ge bort manus e jag bara glad men jag har inte hittat någon sådan än .. kan du peka mig åt ett hål eller hemsida med folk som skriver

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
film är helt klart min grej..men manus är inte det,, och där av har jag inte kommit någon stans och alla måste ju börja med något.. hur ska jag få något klart om alla har inställningen att jag inte kan bara för jag inte klara den första och viktigaste biten

 

Det är helt okay att vilja jobba med film utan att kunna skriva ett manus. Det är inte självklart att man kan skriva bara för att man kan ge regi eller hålla i en filmkamera.

 

Men du kan inte förvänta dig att få specialbeställda manus utan att ge någon ersättning till författaren.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har länge funderat på att göra en pilot avsnitt i en superhjälte serie. Den ska vara mörk(som batman) men samtidigt ha sina fina stunder (som smallville)

 

det ända kravet jag har på delen är att det ska finnas med 2 stycken killar i 17års ålder(hjältarna) och 2 tjejer (deras kärleksintresse med tiden)

 

Är det någon som skulle kunna ta det progektet att skiva en pilotdel.. skulle va så tacksam att jag börjar gråta typ:P

 

 

För det första, en pilot till en serie likt batman eller smalville görs inte på en dag. det tar nog ett par erfarna författare ett par månader att bara arbeta fram, då man behöver ha iprincip hela serien färdig för att kunna göra piloten. ska de sen följa dina ideér om karaktärer blir det hela än mer svårare. att sen producera hela är en annan femma. föreslår också att du tar till dig av tipsen från föregående skribenter.

 

varför inte ta ett färdigt kortfilmsmanus och börja med att göra film av den om du inte gillade skrivandet?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...