Isak Posted July 27, 2010 Posted July 27, 2010 Hej! Här är en 6 min lång skräckfilm vi gjorde om en trädgårdstomte. http://img801.imageshack.us/img801/88/bild3qx.jpg Tanken var att göra en skrikig b-skräck med lite effekter och stämning. http://img827.imageshack.us/img827/7906/bild1cf.jpg Vi spelade in med Canon 550D, klippte och effektade i Premiere & AE CS3 och gjorde musiken med Reason och Symphonic Orchestra. Titta och feedbacka gärna! 0 Quote
Andreasxps Posted August 8, 2010 Posted August 8, 2010 Kände att jag var tvungen att kommentera här! Vill börja berömma för ert foto i filmen som jag tycker ni fått till riktigt bra. Ändå att det kanske var mest fotot som gjorde att jag tittade genom hela filmen tycker jag storyn och flytet i filmen var bra. Effekterna tycker jag också ni gjorde bra, kul att se att ni använde er av Andrew Kramers effekter och gjorde något eget av det och inte bara en rip off! Själv är jag ganska ny inom det här med filmning så det är svårt att komma med konstruktiv kritik, men jag är imponerad. Ta gärna en titt på min trailer/kortfilm: The Resistance /Andreas 0 Quote
Mega99 Posted August 8, 2010 Posted August 8, 2010 Gillade inte den naturliga ljuset i skogen, men det var nog det enda. Fotot när hon försökte hugga trädgårdstomten var verkligen imponerande - Men det var nog först där som jag faktiskt kom in i filmen. Innan kändes det mer som om jag hemsöktes av City Gross. Snyggt jobbat :D 0 Quote
donfre Posted August 9, 2010 Posted August 9, 2010 Riktigt riktigt bra och jag hatar skräck :) Imponerande effekter och väldigt bra ljudsättning. Scenen med de springande fötter var sjukt bra, hade nog lagt fokus på den lilla hammaren och sedan "sprungit" sista biten för att sen klippa bort delen där tomten tar hammaren. Just den bilden blev för stel. Hade blivit bättre flow om du låtit tittaren måla upp den bilden själv. 0 Quote
piers Posted August 9, 2010 Posted August 9, 2010 Riktigt snyggt! Jag tror dock att det ligger något i det donfre säger om hammaren. Men annars var det riktigt bra. Ljuset tyckte jag dock var lite för skarpt, men det är väl solens fel. De digitala effekterna hade jag inte gjort bättre själv. Men jag kan tycka att de effekterna i slutscenen när tomten skjuter iväg en stråle, sådana effekter bör påverka omgivningen mer så att det verkligen ser ut som att de sker på plats. Till exempel att färgerna effekten bidrar med påverkar träden osv. Men som sagt, jag hade inte gjort detta bättre själv. Bra jobbat! 0 Quote
daarco Posted August 13, 2010 Posted August 13, 2010 Det är sådana här filmer man blir glad över att se här. När kommer tvåan? 0 Quote
Isak Posted August 15, 2010 Author Posted August 15, 2010 Kände att jag var tvungen att kommentera här! Vill börja berömma för ert foto i filmen som jag tycker ni fått till riktigt bra. Ändå att det kanske var mest fotot som gjorde att jag tittade genom hela filmen tycker jag storyn och flytet i filmen var bra. Effekterna tycker jag också ni gjorde bra, kul att se att ni använde er av Andrew Kramers effekter och gjorde något eget av det och inte bara en rip off! Själv är jag ganska ny inom det här med filmning så det är svårt att komma med konstruktiv kritik, men jag är imponerad. Ta gärna en titt på min trailer/kortfilm: The Resistance /Andreas Var kan man hitta den? Youtubade men hittade inte :( Kan du länka den här? 0 Quote
Isak Posted August 15, 2010 Author Posted August 15, 2010 Kul att ni gillade den! Det var roligt att göra. Vi hade från början tänkt att filma tomtscenerna under natten men vi hade ingen extern ljussättning och 550d var lite för svag under bara nattljus, så vi körde under en extremt solig dag men väntade tills skuggorna började ta form. Effekterna var första gången för mig och det var andrew som guidade men jag ville ändå testa lite och göra nånting mindre ripoffigt. tvåan kan säkert komma! fast då ska det ju bli ännu maffigare, mer locations, mer skrik och fler tomtar och effekter. den här gången ska det utspela sig vid en stuga vid en sjö med robåt.. 0 Quote
Recommended Posts