Gå till innehåll

Pengar till kameror och grejer.


Gamepost

Recommended Posts

Hej!

när jag var runt i forumen hittade jag en tillägg som nån har sagt att kommunen ibland ger bidrag till sånt och stöd... jag vet faktisk inte mycket men vet nån hur det fungerar och hur man ansöker?

ett svar skulle hjälpa mig jätte mycket.

 

Mvh

Gamepost

Länk till kommentar
Share on other sites

Tror inte du får några pengar till att köpa en kamera men däremot kan du nog söka pengar till produktionskostnader som resor, mat, rekvisita m.m.

 

De flesta kommuner brukar ha någon form av ungdomsverksamhet som kan stödja och bidra på olika sätt. Oftast ligger de under kultur och fritid. Men kolla kommunens hemsida och sök kulturchefen och fråga!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tror inte du får några pengar till att köpa en kamera men däremot kan du nog söka pengar till produktionskostnader som resor, mat, rekvisita m.m.

 

De flesta kommuner brukar ha någon form av ungdomsverksamhet som kan stödja och bidra på olika sätt. Oftast ligger de under kultur och fritid. Men kolla kommunens hemsida och sök kulturchefen och fråga!

 

Tack så mycket, om det är någon som vill tillägga några saker eller vet nåt annat så bara skicka in.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

jag har kontaktat min kommun och jag tror jag kommer få ett ja.

de har inga utrustningar att låna ut därför att det är en liten stad jag bor i och vi är de ända som gör filmer.

 

(Nån som vill tillägga nåt eller vet mer om det?)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

jag har kontaktat min kommun och jag tror jag kommer få ett ja.

de har inga utrustningar att låna ut därför att det är en liten stad jag bor i och vi är de ända som gör filmer.

 

(Nån som vill tillägga nåt eller vet mer om det?)

 

försök leta efter folk med egen utrustning, och erbjud dem att vara med. eller om du har en vän som pluggar någon filmkurs, så kan man låna där?

 

vet inte var du bor eller vad det är du behöver, så det är svårt att ge fler tips :D

Länk till kommentar
Share on other sites

försök leta efter folk med egen utrustning, och erbjud dem att vara med. eller om du har en vän som pluggar någon filmkurs, så kan man låna där?

 

vet inte var du bor eller vad det är du behöver, så det är svårt att ge fler tips :D

 

Jag bor i Blekinge Län, Karlskrona. Tyvär har inga av mina vänner utrustning eller nån som pluggar filmkurs...

så jag får vänta på kommunens svar :S

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Tjena! vad kul när jag läste detta är i exakt samma situation som du själv, eller som du var. Försöker också hitta något typ av stöd, bidrag till mitt filmprojekt, hur gjorde du? Också väldigt kul, jag bor också i Blekinge, Karlskrona. Skulle vara jättetacksam för ett svar. Funderar på att göra ett förslag till kommunen där jag startar en filmklubb här i Karlskrona som kommunen kan låna ut utrustning till, kan det vara nåt? Karlskrona behöver verkligen fler aktiviteter för ungdomar.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Tjena! vad kul när jag läste detta är i exakt samma situation som du själv, eller som du var. Försöker också hitta något typ av stöd, bidrag till mitt filmprojekt, hur gjorde du? Också väldigt kul, jag bor också i Blekinge, Karlskrona. Skulle vara jättetacksam för ett svar. Funderar på att göra ett förslag till kommunen där jag startar en filmklubb här i Karlskrona som kommunen kan låna ut utrustning till, kan det vara nåt? Karlskrona behöver verkligen fler aktiviteter för ungdomar.

 

Hej!

vad kul, hur gammal är du och vart bor du i Karlskrona, skicka gärna i PM.

Skulle vara kul och lära känna någon som är också film intresserad i lilla staden Karlskrona :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

jag sitter också här i samma situation men bor i linköping, google lite faktis efter kulturchef, men hittade inget, nån som kan hjälpa mig. behöver låna två kamror och lite töd.

Gamepost: kan du PM hur du har gjort så är jag tacksam.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Hej!

 

Jag inser att mitt svar kommer lite sent, men bättre det än aldrig.

Själv bor jag i Örebro och till inspelningen av en kortfilm fick jag teknisk stöd från Stockholm (film i Stockholm, filmbasen.se). Det blir en resa för att skaffa den, men det går. Vad gäller ekonomiskt stöd behöver man bo i ett av länen som ger det, annars blir det tyvärr svårt.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...