Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

[citat=Xärcksäss]Enligt imdb (som brukar veta vad de sysslar med när det kommer till karaktärer och dylikt) så är det Sandman och Venom som ska få stryk i tredje filmen...

http://www.imdb.com/title/tt0413300/[/citat]

måste säga att imdb är inte bra när det gäller kommande filmer, som inte har börjat spelas in. Det är bara rykten som dom tar som fakta. Så jag litar inte på den sidan. Den är bra på fakta om filmer som har kommit och som kommer på bio.

Postad

Jo fast de har väntat med att skriva ut vilka roller som Topher Grace och Thomas Hayden Church ska spela fram till förra veckan och då har det ändå spekulerats vilt i trådarna på just den filmen... men det behöver ju visserligen inte betyda nånting; ingenting är heligt för de där lögnaktiga amerikanerna!

Postad

Jag tror Venom kan komma, det finns en liten liten koppling som jag uppfattar det, mellan 1 och 3 som komma skall.

I ettan precis i början att Spindel-Mannen börjar ränna runt och skapa helvete för bovarna, så snackar Joan Jamessons med sin mörkhyade medarbetare, och Jamesson frågar varför dem inte har fått några bilder på han. Då säger den mörkhyade att en "Eddie" har försökt få tag på bilder hela veckan på Spider-Man utan framgång (eller nåt liknande) Det som är lite kul här är att Eddie bär samma namn som Eddie Brock, killen som är Venom. Ska även läggas till att Eddie Brock är just fotograf/tidningssnubbe

Sug på den ni!

Postad

[citat=Xärcksäss]Jo fast de har väntat med att skriva ut vilka roller som Topher Grace och Thomas Hayden Church ska spela fram till förra veckan och då har det ändå spekulerats vilt i trådarna på just den filmen... men det behöver ju visserligen inte betyda nånting; ingenting är heligt för de där lögnaktiga amerikanerna![/citat]

hehehe...så rätt, så rätt...

Jag vet att Sam vårdar Peter, MJ och Harry´s historier, men jag hoppas att Sam inte kastar in Venom för han måste. Jag vill se att Eddies historia utvecklas under 3:an och att Venom blir till 4:an, om det nu är så som det står och skrivs på olika sidor. Känns om att det är lite väl mycket för bara en film, att ha med allt som det nu skrivs om. Men det blir nog bra, för han har fåt min favo skurk bli hur bra som helst(Doc Ock).

Postad

Om nu Venom ska vara med så hoppas jag bara att lilla Samwise Raimi inte kör sitt lilla yin och yang-tema som han gjort med både GG och Doc Ock - alltså en god sida som är klen ända fram till slutet och sedan hjälper till att ta kål på sig själv; och en tokond sida som manipulerar den goda. Hela poängen med Venom är ju att han har konstant snedtändning både i det civila och när han får superkrafter.

Och DÖR skurkarna i den här rullen också ska jag skicka en prenumeration på "The Amazing Spider-Man" till herr Raimi och ett kasettband där jag säger "t-t-t" och skakar på huvudet (fast det hör han visserligen inte...)

Postad

[citat=Xärcksäss]Om nu Venom ska vara med så hoppas jag bara att lilla Samwise Raimi inte kör sitt lilla yin och yang-tema som han gjort med både GG och Doc Ock - alltså en god sida som är klen ända fram till slutet och sedan hjälper till att ta kål på sig själv; och en tokond sida som manipulerar den goda. Hela poängen med Venom är ju att han har konstant snedtändning både i det civila och när han får superkrafter.

Och DÖR skurkarna i den här rullen också ska jag skicka en prenumeration på "The Amazing Spider-Man" till herr Raimi och ett kasettband där jag säger "t-t-t" och skakar på huvudet (fast det hör han visserligen inte...)[/citat]

Tror att det med yin/yang kommer vara i nästa film också. Det att inte skurkarna klarar sig är väl för att det är det bästa för storyn att utvecklas. Jag menar att GG dör så att Harrys story blir mer intressantare och att Doc Ock dör är ju för att han vet att han kan inte leva med vad han har gjort. Han vill inte leva/dö som ett monster så han räddar alla från det han har gjort.

Det man kan göra med Doc Ock i detta fall är att han inte dör utan det är armarna som räddar han och tar över Doc Ock "kropp".

• 3 veckor senare...
Postad

Lite offtopic, men ändå! Gammal nyhet:

October 7, 2004 - New Line Cinema is definitely interested in making a sequel to Freddy vs. Jason, and combining it with a third horror franchise, Sam Raimi's Evil Dead series. New Line executive Jeff Katz himself wrote the script treatment, according to a new interview at Creature Corner. "I wrote the treatment and we're all very excited about it," he told the horror fansite.

While the Evil Dead movies may not have been major commercial successes, that won't stop the producers from including cult hero Ash, the chainsaw-wielding store clerk. "It's not about box office and what would make for the most commercial sequel," says Katz. "It's about delivering a story that will be better than the first and a story that makes sense given the continuity of the franchises."

Katz also hopes to flesh out the character of Jason Voorhees a little more in the sequel (as much as is possible, anyway). "We heard that [Jason was underutilized in Freddy vs. Jason] from fans too, and I think part of that's because Freddy has so much personality, especially compared to Jason, and any other character would be overshadowed standing next to Freddy. My entire idea is to help turn Jason into a bit more of a three-dimensional character without losing what makes him a scary badass. We have a cool twist I'm hoping will happen."

Freddy vs. Jason vs. Ash hasn't gotten the go-ahead yet, but a decision could be made soon. Stay tuned!

Får se vad som händer.. ;)

• 2 veckor senare...
Postad

Freddy vs Jason vs Ash har väl sedan länge varit nedlagt? När själva ideen kom ut på internet hade dom ju inte ens pratat med sam raimi och han verkade inte särskilt posetiv till ideen när han väl fick höra det.

• 4 veckor senare...
Postad

nu får Spider-man lika mycket pengar som Superman Returns -$250-

De kommer att gör ca 40 dräkter och de säger att de har en stor ändring som de inte får prata om. Det kan ju vara så att det är en Svart spindel som vi får se i SM3

• 2 månader senare...
Postad

[citat=Speero]varför ska han ha en svart kostym?[/citat]

En svart utomjordisk sörja lägger sig på hans dräkt så den ser svart ut, och denna utomjordiska parasit kommer sedan att ta Eddie Brock och göra honom till Venom.......förmodligen.

Postad

[citat=Magnuz]jag skulle vilja se Venom eller Carnage men det blir nog green goblin igen[/citat]

Sandman är ju officiellt klar, Hobgoblin kommer förmodligen va med, det ryktas om Electro. Och genom den här postern nudå så är det ju bekräftat att det finns en svart dräkt och oddsen är ju stora att Venom åtminstone introduceras i 3an.

• 3 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...