Gå till innehåll

mitt första showreel


jolt_jokern

Recommended Posts

Hallå,

 

vill inte låta taskig alls, jag menar det men vad handlade det där om? jag fattade ingenting? Vad är en "showreel" för nåt?

 

//Yonis

 

En showreel är när man visar en compilation av ett par grejer man gjort. Compilation betyder typ sammanställning. Så i en showreel visar du typ en massa korta klipp på några saker du gjort.

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det jobb du gjort åt olika sidor osv eller har du bara gjort grejerna för skoj skull?

 

det är lite 50/50. de som typ bara är nån liten text på nån textur är åt olika youtube användare som frågat om jag kunde göra nåt åt dem.

Länk till kommentar
Share on other sites

Är du bra på att göra logotyper?

har du f-skatt?

 

ja, så länge jag kommer på en idé så kan jag väl göra nåt snyggt ;)

dum fråga, vad är f-skatt? har inte så stor koll på sånt :)

EDIT: kollade upp det. nej, jag har inte f-skatt, har inget företag heller

Länk till kommentar
Share on other sites

hej

har gjort mitt första showreel (förvänta er inget enastående..)

 

ge gärna både uppmuntrande och konstruktiv kritik :)

 

Nice, du är duktig! Jag har inte mkt kritik att ge dig iaf, jag tyckte det var bra...

 

Musiken var bra men efter en stund blev den jobbig =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nice, du är duktig! Jag har inte mkt kritik att ge dig iaf, jag tyckte det var bra...

 

Musiken var bra men efter en stund blev den jobbig =)

 

tack :) jo, musikvalet kändes inte 100% rätt tycker inte jag heller, men jag tänkte att jag tar en av mina egna låtar för att inte bryta någon upphovsrätt eller så. (jag är inte så erfaren musikskapare...)

Länk till kommentar
Share on other sites

En del snygga grejer där.

Några tips:

Gör den kortare. Ta bara med det absolut bästa dvs ta bort matchmoving tester och muzzle flashes. Det har alla sett förr.

 

Vet inte varför du har gjort en reel om det är för skojs skull eller om det är för att få jobb? Om det är för jobb så välj något du vill fokusera på och visa bara upp det. Just nu känns det väldigt blandat. Runt 1min är det bara vanligt filmat material. Du har väll color correctat det antar jag men det är ju inte mycket att visa upp.. Men som sagt, är det bara för skojs skull kan dessa klipp va kvar.

 

Många klipp är på tok för långa som där det står Score 1-1. Ett av de snyggare projekten i din reel (alla klipp från det) men just det klippet är alldeles för långt. I stort sett bara en stillbild förutom den lilla kamera rörelse som är där.

 

Båda klipp som kommer vid 1:24 känns lite mycket videoco pilot (samma med muzzle flasharna) för min smak men ändå snyggt.

 

Imponerad av att du gjorde musiken själv, inte många som gör det till sin reel. Håller dock med MnD, efter ett tag blev den lite tjatig.

Länk till kommentar
Share on other sites

En del snygga grejer där.

Några tips:

Gör den kortare. Ta bara med det absolut bästa dvs ta bort matchmoving tester och muzzle flashes. Det har alla sett förr.

 

Vet inte varför du har gjort en reel om det är för skojs skull eller om det är för att få jobb? Om det är för jobb så välj något du vill fokusera på och visa bara upp det. Just nu känns det väldigt blandat. Runt 1min är det bara vanligt filmat material. Du har väll color correctat det antar jag men det är ju inte mycket att visa upp.. Men som sagt, är det bara för skojs skull kan dessa klipp va kvar.

 

Många klipp är på tok för långa som där det står Score 1-1. Ett av de snyggare projekten i din reel (alla klipp från det) men just det klippet är alldeles för långt. I stort sett bara en stillbild förutom den lilla kamera rörelse som är där.

 

Båda klipp som kommer vid 1:24 känns lite mycket videoco pilot (samma med muzzle flasharna) för min smak men ändå snyggt.

 

Imponerad av att du gjorde musiken själv, inte många som gör det till sin reel. Håller dock med MnD, efter ett tag blev den lite tjatig.

 

jo den är väl mestadels för skojs skull. gjorde den för att jag inte hade något annat att göra...

men tack för tipsen! om jag gör ett showreel för att få jobb så ska jag absolut tänka på det

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...