Jump to content

Rickard Bengtsson Thread of Awesome | Korta animationer etc

Recommended Posts

Anledningen till att det inte kommit animationer på ett tag är att jag fått mitt första jobb inom film :) Jag har gjort motion graphics för en pilot till en sorts tv serie i Usa.

Stort grattis Rickard! :bire

Kollar man på det du gör/gjort så är jag inte förvånad att dom hör av sig till dig! :)

Tack Roger :)

Går 2a året i gymnasiet och nu de sista veckorna har vi sjukt mycket att göra, prov etc. Har knappt haft tid att ens starta after effects de senaste veckornna och det blir bara värre dessa sista veckor fram till sommaren. Därför kommer det nog inga nya klipp på ett tag så här är min reel från förra året. Postat en egen tråd om den för ett tag sen men samlar allt här.

Så för någon som inte sett den eller vill se igen:

http://vimeo.com/8380370

Går 2a året i gymnasiet och nu de sista veckorna har vi sjukt mycket att göra, prov etc. Har knappt haft tid att ens starta after effects de senaste veckornna och det blir bara värre dessa sista veckor fram till sommaren. Därför kommer det nog inga nya klipp på ett tag så här är min reel från förra året. Postat en egen tråd om den för ett tag sen men samlar allt här.

Så för någon som inte sett den eller vill se igen:

http://vimeo.com/8380370

Haha du, vet hur det är. Förbannade skolor, kan de inte ens försöka planera så att det inte blir såhär med 15000 prov och inlämningar de sista veckorna?!

Riktigt imponerad över din hemmagjorda slider, håller själv på tillverkar en liten glidecam. Hoppas på att mina resultat blir lika bra som dina! Bra jobbat.

Med minneskort (16gb), skydd för lcd och lins rengöring blev det något under 10.000 kr.

Köpte den då den precis kommit ut så priset kan väll ha sänkts något till nu.

Anledningen till att det inte kommit animationer på ett tag är att jag fått mitt första jobb inom film :) Jag har gjort motion graphics för en pilot till en sorts tv serie i Usa. Ingenting jag kan visa än så länge men det börja gå mot sitt slut (gjort detta sen 23e feb) så förhoppningsvis får jag tillåtelse att lägga upp de klippen och även tid att göra nya, egna projekt.

Hur fick du jobbet?

Keep up the good work!

Hon som gör programmet såg min reel på något forum och kontaktade mig. Glömt vilket forum (om hon ens sa det) eftersom jag la upp den på så många ställen som möjligt för att få folk att se den.

Tror vi var 5-6 animatörer på programmet och jag gjorde nog flest klipp. En hel del klipp som tog lång tid eftersom jag inte slutar förrän jag är nöjd med dem. Lite stressigt att göra detta samtidigt som man har en massa prov och nationella. Men men.. det funkade bra ändå :P

Ska vara en screening av det ikväll i LA :) tyvärr kunde jag inte ta mig dit men får förhoppningsvis skickad en lq version av det efter ikväll då.

Blev även kontaktad av någon för ett tag sen för att göra en riktig musik video, helt filmad på green screen. Efter ett par mail fram och tillbaka hörde jag inget från honom mer så de hittade väll någon annan.. Inte sett den färdiga videon på deras sida än eftersom det var ett väldigt stort jobb som hade varit i stort sett omöjligt att klara av själv på den tid de ville.