Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har alltid använt quicktime same as source när jag exporterar.

dock märkt att bilden blir ljusare efter export, vilket är förjävligt. nåt tips?

och av nån anledning skiter allt på sig när jag ska exportera som avi. är även inte jätteinne på codecs så brukar bli enorma filer.

Postad
Har alltid använt quicktime same as source när jag exporterar.

dock märkt att bilden blir ljusare efter export, vilket är förjävligt. nåt tips?

och av nån anledning skiter allt på sig när jag ska exportera som avi. är även inte jätteinne på codecs så brukar bli enorma filer.

Läs tutorials för export, och tänk på vad du ska exportera saker till? Exporten kan du se som att skicka brev till USA:

Är det viktigt post skickar man det på ett sätt, är det nått annat så kan man skicka med vanligt brev etc.

Poängen är att det är "mottagaren" som avgör din "export".

Är mottagaren youtube så har den sidan rekommendationer.

Är det SVT så har de rekommendationer.

Simpelt om Codecs så kan man säga såhär: Kvalite kräver storlek eller/och processorkraft.

Postad
Är det SVT så har de rekommendationer.

jag jobbar som redigerare på SVT och våra rekommendationer är: så bra som möjligt :)

vilket är vad jag också vill ha! jag vill ha ut formatet i exakt samma kvalitet som det kom in. nåväl får kika runt lite. exporterar sällan så jag är lost i den djungeln.

edit: problemet löst. istället för "same as source" körde jag komprimering animering och rgb istället för 601. blir sjukt stora filer men huvudsaken det funkar :)

verkar vara en känd bugg

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...