Gå till innehåll

Jag tror han är död (5 sidor)


Norbert

Recommended Posts

Johan vaknar upp skadad och chockad bakom ratten på sin bil efter en enslig skogsväg. Framför bilen ligger en död man. När Johan ringer efter hjälp bryts samtalet. Han tar därför saken i egna händer, men vad ska han ta sig till när mannen plötsligt vaknar till liv och är pratsugen?

 

Varnar känsliga läsare för våldsamheter.

 

Manuset är komplett från start till slut, inget halvfärdigt. Nu har jag suttit i min egen värld och skrivit helt utan synpunkter. Jag känner att jag kan behöva konstruktiv kritik om jag ska gå vidare. Kritisera allt, kom med förslag. Inget är heligt. Om jag bör posta manuset till Stilla havets botten så skriv det, och gärna en anledning till att det bör ligga där.

Jag tror han är död (version 2).pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

Tjena Norbert.

 

Jag kan säga att det var en av de mest underhållande texter i manusformat jag har läst. Hade det varit femtio sidor till hade jag läst non stop, såvida jag inte hade blivit tvungen att gå och pissa eller nåt. :)

 

Ja du vill ha kritik, så den enda jag kommer på när det det gäller negativ kritik är väl att den skulle ha varit längre. :)

 

Men den får ;) ;) ;) ;) av fem möjliga.

 

Mvh Onlyme

Länk till kommentar
Share on other sites

Njae... Det började bra, men när tillbakablickarna satte igång föll filmen samman. En bra historia griper tag i en och får att vilja veta hur det skall sluta. Inte hur det började. Jag skulle hellre se att filmen berättades i kronologisk ordning (och bearbetades för att passa i den formen, förstås, men det känns inte svårt).

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

onlyme: Kul att du säger så! Charmen kan nog ligga i att den har få scener och inte är för långdragen.

 

jbergman: Tack ska du ha, tänkte inte på det tidigare. Det kan bli ett antiklimax mot slutet om jag berättar i kronologisk ordning eftersom det mest actionladdade i berättelsen då skulle ligga i början, men jag förstår din poäng. Om det blir ett antiklimax så är slutet för svagt helt enkelt. Jag gillar mystiken kring hur filmen börjar mitt i smeten och kring huvudkaraktärens agerande, så jag får kanske utveckla ett nytt slut efter tillbakablickarna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...