Gå till innehåll

Grym showreel! (My Cars av Pantural)


diilman

Recommended Posts

Hittar den överallt jag går på nätet och den är för grym för att inte dela med mig. Ni kanske har sett den redan men ta en till titt :) Jag har kollat på den om och om igen kanske 10 gånger och fortsätter kolla.

 

 

Och så vill jag fråga en sak samtidigt.

Angående musik (det finns en tråd, jag vet), han har ju använt många kända låtar. Tror ni att han har rätten till alla de eller gör han något olagligt nu? Killen bor i Azerbadjan, kan det vara lagligt där typ?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tyckte showreelen var rätt gay...

 

Men angående din fråga, nej Azerbadjan har ingen diplomatisk immunitet mot copyright. Eftersom han inte har någon reklam under videon så antar jag att han inte tjänar några pengar, vilket gör att han antagligen har "Fair use"-lagen (googla om du vill veta mera) på sin sida.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tyckte showreelen var rätt gay...

 

hahha ok lol

 

Eftersom han inte har någon reklam under videon så antar jag att han inte tjänar några pengar, vilket gör att han antagligen har "Fair use"-lagen

Alltså, så länge man inte tjänar pengar på videon så får man använda sån musik?

Tack för svaret!

Länk till kommentar
Share on other sites

Det står att den tog 5 dagar att animera, vilket verkar mycket rimligare än att ha gjort allt på 5 dagar. Han verkar ju ha modellerat bilarna tidigare, och detta var någon slags sammanställning av dessa modeller. Han skrev till och med vilket datum han modellerade sin första bil i videon.

 

Jäkligt häftig i alla fall. Var det någon mer än jag som tänkte på Transformers 2 mellan 3:37 - 3:39?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...
Inget speciellt. Fast det säljer ju till synes sett till ratings - och det är det relevanta ;)

 

Inget speciellt? Skulle vilja se dig göra lika bra ifrån dig.

 

Själv så måste jag bara säga, HERREJÄVLAR, kommer inte den personen att syssla med film i framtiden så är det inte rättvist. Talangen har han i alla fall.....

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...