Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan, jag har försökt att få ljud i mina hörlurar när jag ska redigera i premiere cs3.

Men det är helt tyst, det kommer bara ut ljud ur mina högtalare.

Spelar ingen roll om jag byter så att lurarna ligger som standard, eller om jag till och med kopplar ut dom vanliga högtalarna.

Är det helt enkelt så att det inte går att redigera med lurar, om det ska gå, fins det några inställningar som jag måste fylla i för att det ska fungera?

uppskattar så många svar som möjligt !!

// BoBBo

Postad

Hej. Förstår egentligen inte riktigt frågan, om du får ljud ur högtalarna så gör du ju något riktigt galet om du inte får samma ljud ur hörlurarna, hur kopplar du in dem?

har du kollat under preferences / audio hardware?

Dock innan jag hjälper något mer vore det fint om du beskrev följande:

Windows eller Mac OS X och isf vilken version?

Vad är det för dator, modell, bärbar?

Var kopplar du in högtalarna eller är de inbyggda?

Var kopplar du in hörlurarna?

Får du musik ur hörlurarna om du spelar en vanlig mp3a på datorn eller liknande?

Beskriv alltid ditt problem så ingående som möjligt för att underlätta hjälp.

Därtill räcker det med ett svar om det löser ditt problem.

Lycka till och m.v.h. /Pontus W

Postad

Vissa nyare datorer försöker (tyvärr) analysera vad som kopplas in och i vilken port på datorn (bakre port, front port, högtalare, osv). Min gissning är att det är dem som krånglar...

//Max

Postad

Premiere kan ju inte veta vad du har kopplat in i 3,5mm jacket.

Om den anslutningsdetekterande ljudmjukvaran kan skapa konflikt med Premiere vet jag inte, men jag har haft ett krångligt soundmax kort de senaste åren och även om det förvisso krånglar har det, givetvis, inte berott på det program jag använt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...