Pace Postad 1 december 2009 Postad 1 december 2009 Jag vaccinerade mig för 5 dagar sen. Och den enda biverkningen jag hade hade var att dag 3 så var jag så trött att jag nästan sov i 24 timmar. Hela mitt axelparti var helt domnat. Men det var en härlig känsla ändo och nu är man skyddad. Tänk på att det tar runt 10-14 dagar innan vaccinet ger fullgott "skydd". Även jag vaccinerade mig för fem dagar sedan, hade dock inga biverkningar förutom lite muskelvärk. 0 Citera
Fürni Postad 14 december 2009 Postad 14 december 2009 Så har jag också gått och skaffat mig tankekontrollsimplantat autism skinkfebervaccination. Jag hävdar fortfarande att hela hysterin är totalt bull, men jag ska åka utomlands över julen och det vore tråkigt att åka på flunsa medan jag är på resa. Så jag hade gjort samma sak om det vanliga influensavaccinet hade varit gratis. :) 0 Citera
kenntoft Postad 14 december 2009 Postad 14 december 2009 Jag kan inte låta bli att kommentera. 1. Läkemedel som använder tiomersal som konserveringsmedel innehåller cirka 25 mikrogram kvicksilver, vilket motsvarar 2-3 portioner insjöfisk. När vacciner innehåller restmängder av tiomersal är mängden vanligtvis cirka 50-1000 gånger lägre. http://www.smittskyddsinstitutet.se/vanliga-fragor/allmanna-vaccinationsprogrammet/aktuella-fragor/#5 så jag tycker inte kvicksilvret är så oroande, du får i dig mer skit när du går längs vägkanten eller på ett övergångsställe i en storstad. 3. Hur som helst så kan jag hålla med om att det känns lite obeprövat, och att tiden på skyddet verkar vara lite flytande. Kom gärna med källa på hur långt skyddet är. orkar inte googla. 4. sen kan ju viruset mutera? vad händer då? måste vi vaccinera oss igen.. 5. jag har valt att inte vaccinera mig, för att jag tycker inte det verkar så allvarligt som det är, vanliga influensan tar ju fler liv än svininfluensan. Tycker även det verkar som skyddet inte är tillräckligt långt, (snackas om några år bara??). Sen om det var så jääävla allvarligt skulle väl dem tvångsvaccinera oss? 6. Hur som helst så tycker jag det har varit alldeles för lite information i media om för och nackdelarna med vaccination. Den enda mediala bilden man får är ju död och lidande, och då är det ju lätt att människor skräms. Sen finns det säkert en gnutta kaptitalism i det hela.. men men köp aktier i läkemedelsbolaget då? Så kan man tjäna något där. 7. Avslutningsvis, det är erat eget val. Och söker ni information kom ihåg att titta på ALL information både pro och con's med kritik. Man kan ju fundera på vem som tjänar på vad? vilka tjänar på att folk INTE tar sprutan... typ inga (förutom kanske några "population control" förespråkare? Vem tjänar på att man TAR sprutan.. typ ganska många... 0 Citera
Kimster Postad 14 december 2009 Postad 14 december 2009 Jag har heller valt att inte ta något vaccin. Lite av samma anledning som anges ovan. 0 Citera
Simon W Postad 14 december 2009 Postad 14 december 2009 Vaccinerade mig förra veckan. Självklart. (Läs tråden så förstår ni varför det är självklart) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.